PostNL levert pakket niet terwijl het adres wel klopt?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-04 14:34
Beste lezers,

Ik heb een probleem met PostNL.

Afgelopen week heb ik tweemaal iets overgenomen via Tweakers. De goederen zijn naar mij verstuurd via de kierroersdienst PostNL.
Echter de pakketten zijn in beide gevallen het pakket geretourneerd. Track &Trace code invullen gaf de melding ''pakket terug naar de afzender'' dit wegens een foutief adres.

In het verleden (bijvoorbeeld 3 weken geleden nog) heb ik zonder problemen dingen besteld die zijn bezorgd door PostNL.

Ik heb contact opgenomen met PostNL om te vragen waarom mijn pakketjes niet zijn bezorgd. Hierop kon de medewerkster geen antwoord geven. Wel bevestigde ze dat mijn adres klopte.
Ik kon een klacht indienen waarbij de leidinggevende van desbetreffende bezorger de bezorger zou aanspreken op het feit dat mijn pakketten niet zijn geleverd. Ik kon van de afhandeling van de klacht niet op de hoogte worden gehouden.

Op de vraag of ik mijn verzendkosten terug zou kunnen krijgen kreeg ik een nul op het rekest .
Mag dit wel? Als je betaald voor een dienst die niet geleverd wordt dan zou je je geld terug moeten krijgen toch? Iemand ook ervaring met zoiets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:15
Kan 1 en dezelfde bezorger zijn die 2x je adres niet kon vinden. Na de 1e keer heeft ie het 2e keer niet eens meer geprobeerd. Is het wat ingewikkelder dan normaal je adres? Als in nummer 10 - 3 hoog achter oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heeft de persoon waar je pakket naar terug gestuurd is het al wel weer ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@n0elite De verzender heeft een overeenkomst met koerier, niet jij als ontvanger.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Vraag een een foto van de verzender van het etiket. Misschien is het wel onduidelijk geschreven ofzo.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Hackus schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 11:55:
@n0elite De verzender heeft een overeenkomst met koerier, niet jij als ontvanger.
Dit geldt voor winkels, voor particuliere verkoop is het volgens mij een ander verhaal.

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:25

Croga

The Unreasonable Man

pven schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 11:59:
[...]

Dit geldt voor winkels, voor particuliere verkoop is het volgens mij een ander verhaal.
TS heeft PostNL niet betaald. Dus heeft TS geen overeenkomst met PostNL en kan dus ook geen geld van PostNL terug krijgen.

De verzender heeft altijd de overeenkomst. De verzender is tenslotte altijd degene die betaald. De verzender heeft van PostNL niet gekregen wat hij had mogen verwachten en kan dan ook zijn geld terug vragen. De "ontvanger" kan niets aangezien hij niet betaald heeft en dus ook geen overeenkomst heeft met PostNL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:30
n0elite schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 11:50:

Op de vraag of ik mijn verzendkosten terug zou kunnen krijgen kreeg ik een nul op het rekest .
Mag dit wel? Als je betaald voor een dienst die niet geleverd wordt dan zou je je geld terug moeten krijgen toch? Iemand ook ervaring met zoiets dergelijks?
Waarom zou jij verzend kosten terug moeten krijgen van PostNL? Je hebt ze lijkt mij toch ook niet betaald voor zover ik het verhaal kan volgens. Jij hebt de Tweaker betaald, de Tweaker is daarna een overeenkomt met PostNL aangegaan haal ik uit je verhaal. Vrij logisch dus dat jij niet kan reclameren bij PostNL.

Je zal moeten zijn bij de partij met wie jij een overeenkomst hebt. Daar die partij weer een overeenkomst heeft met PostNL. De Tweaker in kwestie van wie jij gekocht hebt kan dus klagen bij PostN en mogelijk het geld terugvragen. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik heb het ook ooit een keer gehad, nooit begrepen hoe het kon komen, maar als ontvanger kan je er weinig aan doen. Alleen even voor de zekerheid: Dit is je huisadres geweest toch? En niet van een PostNL ophaal punt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
pennywiser schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 11:53:
Kan 1 en dezelfde bezorger zijn die 2x je adres niet kon vinden. Na de 1e keer heeft ie het 2e keer niet eens meer geprobeerd. Is het wat ingewikkelder dan normaal je adres? Als in nummer 10 - 3 hoog achter oid?
Nee het is niet zo ingewikkeld. Ik woon in een gebouw met 8 apartementen, het ligt aan de straat. Aan het gebouw zijn brievenbussen bevestigd met onze huisnummers erop .
njitter schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 11:55:
Heeft de persoon waar je pakket naar terug gestuurd is het al wel weer ontvangen?
Ja dat wel.
Hackus schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 11:55:
Dan zal ik bij PostNL nagaan of de verzender wel zijn geld kan terugkrijgen.
Sissors schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 12:25:
Ik heb het ook ooit een keer gehad, nooit begrepen hoe het kon komen, maar als ontvanger kan je er weinig aan doen. Alleen even voor de zekerheid: Dit is je huisadres geweest toch? En niet van een PostNL ophaal punt?
Ja mijn huisadres. Ga voortaan maar kijken of ik het standaard bij een afhaalpunt kan laten bezorgen.

[ Voor 18% gewijzigd door n0elite op 05-02-2019 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-05 13:58
n0elite schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 11:50:
Beste lezers,

Ik heb contact opgenomen met PostNL om te vragen waarom mijn pakketjes niet zijn bezorgd. Hierop kon de medewerkster geen antwoord geven. Wel bevestigde ze dat mijn adres klopte.
Ik kon een klacht indienen waarbij de leidinggevende van desbetreffende bezorger de bezorger zou aanspreken op het feit dat mijn pakketten niet zijn geleverd. Ik kon van de afhandeling van de klacht niet op de hoogte worden gehouden.
Onzin, je klacht is dus niet serieus in behandeling genomen. Ticketnummer eisen. Dan beginnen ze te zuchten en kreunen en op een toetsenbord te bonken omdat ze serieus een klacht gaan aanmaken.

(persoonlijk meerdere keren meegemaakt (tot het eisen van een ticketnummer) dat er geen een klacht terug te vinden was.)

Anderzijds blijft de verzendende partij verantwoordelijk dus hij moet dit eigenlijk opstarten.

[ Voor 6% gewijzigd door rdfeij op 05-02-2019 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@n0elite De verzender moet het regelen. jij als ontvanger hebt niets met (postnl) te maken, en ze hoeven jou ook geen informatie te geven als ontvanger !

Ga niet lopen klooien om als particulieren onder elkaar te gaan sturen naar afhaalpunt !
Dat kan alleen bij aankoop via oa Bol.com. of je moet het nadien via je PostNL App wijzigen.

[ Voor 37% gewijzigd door Hackus op 05-02-2019 12:34 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:39

Agent47

I always close my contracts.

Ga niet lopen klooien om als particulieren onder elkaar te gaan sturen naar afhaalpunt !
Dat kan alleen bij aankoop via oa Bol.com. of je moet het nadien via je PostNL App wijzigen.

Vooral dit niet doen. Ik dacht dit ook een keer te kunnen fixen door een pakket uit het Buitenland hier af te laten leveren zodat ik zeker wist dat ik het ontving. De plaatselijke AH gaf aan dat dit alleen via bol.com , zalando etc kon en dat particulieren dit absoluut niet als huisadres mochten opgeven. Pakket weer retour gegaan naar het buitenland en nog langer moeten wachten op mijn pakket.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Hackus schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 12:31:
@n0elite De verzender moet het regelen. jij als ontvanger hebt niets met (postnl) te maken, en ze hoeven jou ook geen informatie te geven als ontvanger !

Volgens https://jouw.postnl.nl/#!/versturen/details kan dit wel gewoon en geeft dit ook nog eens €0,55 korting op je verzendlabel.
Bezorgen op een PostNL locatie (€ 0,55 korting)
Laat uw pakket bezorgen op de dichtstbijzijnde PostNL locatie van de ontvanger.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Yorinn schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 13:31:
[...]

Volgens https://jouw.postnl.nl/#!/versturen/details kan dit wel gewoon en geeft dit ook nog eens €0,55 korting op je verzendlabel.

[...]
Dat is dan net nieuw, daarom was het gister dus zo druk bij de Primera(kant van PostNL)
PostNL drukt dat dus toch door. Er ligt erg veel post daar bij PostNL punten. Jumbo heeft zelfs aparte balie
4 kasten en achter Roll Containers (mijn dochter werkt bij Jumbo als bijbaantje naast school)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:28
En als PostNL niet wil/kan bezorgen kan je wellicht ook eens een andere pakketdienst proberen. Ook bij DHLParcel kan je het gewoon direct naar een pakketpunt laten bezorgen, ideaal.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:20
Yorinn schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 13:31:
[...]

[...]
AH is geen postnl afhaalpunt meer. Uiteraard kun je het wel naar een afhaalpunt sturen, maar geef dit wel zo aan bij postnl. Simpelweg het adres van de desbetreffende primera of jumbo als afleveradres gebruiken kan grote problemen geven. Mijn wederhelft werkt bij de jumbo, en aldaar hebben ze de instructie gekregen om direct geadresseerde pakketjes van onbekende afzenders te weigeren bij ontvangst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rub147
  • Laatst online: 21:13
Hackus schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 13:39:
[...]

Dat is dan net nieuw, daarom was het gister dus zo druk bij de Primera(kant van PostNL)
PostNL drukt dat dus toch door. Er ligt erg veel post daar bij PostNL punten. Jumbo heeft zelfs aparte balie
4 kasten en achter Roll Containers (mijn dochter werkt bij Jumbo als bijbaantje naast school)
Dat kan inmiddels alweer een paar jaartjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:06
Dat heb ik ook al een keer gehad. PostNL heeft de bezorger er destijds op aangesproken en het geld van verzending teruggestort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Rub147 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 16:11:
[...]

Dat kan inmiddels alweer een paar jaartjes ;)
Vanuit bedrijven, maar niet direct onder particulieren.
https://www.postnl.nl/kla...es/pakket-laten-bezorgen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
Via de website van PostNL kan het sinds 2014 (nu wel duidelijker zichtbaar), ook als particulier. Maar gaan nu wel offtopic ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Rub147 op 05-02-2019 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:53
pven schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 11:59:
[...]

Waarom zou het voor bedrijven of particulier een verschil wezen? Ik verkoper geef aan PostNL aan levert pakket af op adres 24 9876 AB lutjebroek. En betaal PostNL daar voor. Waarom zou de eventuele bewoners op dat adres een overeenkomst hebben met PostNL.

Wel kan je als particulier je risico verlegen naar een andere prticulier. Iets wat een bedrijf niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
loki504 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 17:25:
[...]

Waarom zou het voor bedrijven of particulier een verschil wezen? Ik verkoper geef aan PostNL aan levert pakket af op adres 24 9876 AB lutjebroek. En betaal PostNL daar voor. Waarom zou de eventuele bewoners op dat adres een overeenkomst hebben met PostNL.

Wel kan je als particulier je risico verlegen naar een andere prticulier. Iets wat een bedrijf niet kan.
Edit: verkeerd gelezen

[ Voor 18% gewijzigd door Rub147 op 05-02-2019 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:53
Rub147 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 17:36:
[...]

@Hackus doelt op het feit dat PostNL bepaalde diensten wel aanbiedt voor zakelijke klanten en niet voor particulieren. Dit was het geval voor PakjeGemak, en is nog steeds het geval voor bepaalde andere diensten (leeftijdscontrole, ID-check etc).
Zover ik las het @Hackus het over het feit dat TS geen overeenkomst heeft met PostNL. En TS dus officieel ook geen antworden hoeft te krijgen van PostNL. De verkoper kan misschien wel de verzondkosten terug vragen(krijgen is een 2de). Maar TS heeft niets met PostNL te maken. Dit was voor het hele wel of niet pakjegemak voor porticulieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:22
PostNL heeft de dienst niet naar behoren uitgevoerd en zal dus de verzender (niet ontvanger) het geld moeten terug sturen (na 'uitgebreid' onderzoek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:35

Mimiix

Professioneel Prutser

Oh zeker wel. Ik heb dit een paar jaar terug met mijn videokaart laten doen.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
Vandaag kon een pakket weer niet bezorgd worden. Adres weer zogenaamd foutief. Pakket gaat weer terug naar China. Half uur aan de lijn gezeten vandaag. Medewerker postnl kon niet aangeven wat er precies is misgegaan, maar zij dacht dat het mis gaat bij het distributiecentrum. Daar kan mijn adres blijkbaar niet gevonden worden en dan gaat het pakket binnen 3 uur weer richting afzender. Medewerker zei dat mijn adres wel klopte zover zij kon zien.

Klacht ingediend die door wordt gespeeld naar het distributiecentrum. Heb een ticketnummer.

Maar zal wel op niets uitkomen want je kan als ontvanger ook geen klacht indienen bij de geschillencommissie... Nou een verkoper van aliexpress gaat echt geen moeite nemen om zoiets te beginnen en een particuliere verzender ook niet.

Door wie kan ik nou geholpen worden? Het is toch belachelijk dit.

[ Voor 3% gewijzigd door n0elite op 05-03-2019 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
https://www.postnl.nl/kla...ragen/adres-niet-herkend/

Wellicht een open deur, maar heb je dat formulier al wel eens ingevuld?

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Pagina: 1