Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Darks
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 15-10 08:52
Beste mede-Tweakers,

Ik ben normaal niet zo actief in dit gedeelte van het forum maar ik kan wel wat advies gebruiken i.v.m het volgende;

Ik ben 28 jaar, heb een bachelor bedrijfsmanagement (in NL vergelijkbaar met niveau HBO als ik het goed heb) en werk reeds 6 jaar voor een overheidsdienst in België.

Ondanks dat ik tevreden ben van mijn loon, verlofregeling en de sfeer met de andere collega's ben ik dag na dag minder gemotiveerd om mijn job te doen. Over de inhoud van mijn job ga ik niet uitwijden maar het is een saaie routine geworden. Ik ben me er van bewust dat dit een ongunstige situatie is voor mijn persoonlijk welzijn en heb besloten dat ik een nieuwe uitdaging nodig heb. Binnen mijn huidige werkplek zou ik echter pas binnen enkele jaren mogelijk een bevordering kunnen maken (besparingen, weinig plaatsen die opengesteld worden... overheid). Als ik verandering wil moet ik het schip verlaten zeg maar.

De bewustwording is één zaak, maar minder evident is bepalen wat ik nu moet gaan doen. Ik zou niet weten waar naartoe. Kies ik zomaar een vacature die me wel wat lijkt? Dat ik pas met mijn vriendin een huis heb maakt het natuurlijk niet gemakkelijker, even terug wat gaan studeren of wat jobhoppen kan ik me niet veroorloven. En daarom heb ik de stap voorlopig nog niet durven zetten.

Ik ben op zoek naar Tweakers die eventueel hetzelfde meemaken of meegemaakt hebben, kortom enig advies is welkom. :)

Gamertag: I Darks I

• 7Sins
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 16-10 15:18
Er lijkt me geen haast om bij je huidige werkgever weg te gaan. Aan te raden is om gewoon rustig de vacature sites door te zoeken, en alleen in te gaan op functies die jou echt aanspreken. Gezien er geen haast is, hoef je dus niet voor iets te solliciteren dat minder dan perfect bij je past.
Ook als je op gesprek komt moet je goed aftasten of de sfeer en werkzaamheden bij je passen.
Het kan trouwens geen kwaad om bij meerdere bedrijven op gesprek te gaan voordat je er een definitief kiest. Zodat je weet waar je op de markt staat en wat je waard bent.
En het is geen taboe om bij meerdere bedrijven tegelijk op gesprek te gaan. Een bedrijf afwijzen na een (ogenschijnlijk) goed sollicitatiegesprek, is iets wat vaker gebeurd. Omdat een andere partij gewoon meer te bieden heeft, of jij het niet 100% voelt.

7Sins wijzigde deze reactie 05-02-2019 11:42 (18%)

• Uzuhl
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 15:46

Uzuhl

So the Emperor ordains.

Zoek een loopbaanbegeleider. Die koppelen je interesses en zaken waar jij energie van krijgt tot iets, wat heel vaak goed bij jou als persoon past.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Politiek en recht

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True