Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenmeteenk
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 12-11-2021
Mijn vraag
Mijn GTX 580 wordt nog steeds niet gedetecteerd door windows, zelfs na een gpu bios flash. Na het opnieuw installeren van de drivers krijg ik een zwart scherm.
Weet iemand hoe ik deze GPU weer werkend kan krijgen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
CPU: intel core 2 quad q8300
Mobo: Asus p5b-deluxe
GPU: EVGA GTX 580 1.5 GB
RAM: 8 GB ddr2
HDD: 320 GB samsung spinpoint hd322gj
PSU: 600W van Delta electronics (verder weet ik geen specifiek model)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb de drivers al meerdere keren opnieuw proberen installeren (eerst verwijderen via DDU en daarna opnieuw geinstalleerd, ook oudere drivers) dit leverde alleen het crashen van windows op.

Vervolgens heb ik een GPU bios flash gedaan via een usb boot disk met dos en nvflash, dit lukte en de gpu gaf wel beeld alleen wel op de intel basic video output. De kaart werd niet gedetecteerd door windows. Ik probeerde dit op te lossen door het installeren van drivers en sindsdien geeft hij een zwart scherm.

Beste antwoord (via Koenmeteenk op 05-02-2019 11:31)

Verwijderd

Koenmeteenk schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 11:17:
[...]

In de bios werkt hij wel, maar dan op een lage resolutie en een aantal korte blauwe stippellijnen er op.
Die stippellijnen heten artifacts, dat geeft aan dat er iets technisch defect is.

I repeat - een reflow kan je waarschijnlijk in ieder geval weer een tijdje vooruit :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is wel meer het geval bij de GTX580 (en ongeveer 100000 andere GPU's)

Een reflow lost het meestal op. Googlen op "GTX580 Reflow" geeft je een hoop info/resultaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenmeteenk
Verwijderd schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 10:23:
Is wel meer het geval bij de GTX580 (en ongeveer 100000 andere GPU's)

Een reflow lost het meestal op. Googlen op "GTX580 Reflow" geeft je een hoop info/resultaten
Dit betekent toch dat ik hem in de oven moet doen?
Ik heb bij de video van LTT gehoord dat het niet veilig is om de oven daarna nog te gebruiken voor eten of kan dit wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Reflowen bestaat eigenlijk niet, de temperatuur in je oven is te laag om het substraat te doen smelten. 'reflowen' is daarom een zeer tijdelijke oplossing.

Daarnaast hebben we t over een gpu die je voor enkele tientjes kan vervangen

[ Voor 20% gewijzigd door millman op 05-02-2019 10:38 ]

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenmeteenk
millman schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 10:37:
Reflowen bestaat eigenlijk niet, de temperatuur in je oven is te laag om het substraat te doen smelten. 'reflowen' is daarom een zeer tijdelijke oplossing.

Daarnaast hebben we t over een gpu die je voor enkele tientjes kan vervangen
Dus het is eigenlijk geen goede oplossing, dan maar opzoek naar een nieuwe denk ik (had hem voor maar 30 euro gekocht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Nee, het is geen goede oplossing, veel moeite voor iets wat makkelijk te vervangen is. Ik zou t wel weten ;)

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:40
soms gaat het er niet om wat het gemakkelijkst is ;)

De kaart werkt dus wel (in bios, en in win zonder drivers)?

Heb je dan wel beschikking over hoge resolutie?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

millman schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 10:45:
Nee, het is geen goede oplossing, veel moeite voor iets wat makkelijk te vervangen is. Ik zou t wel weten ;)
Tja, ik heb mijn HD7970 zo ongeveer 8 maanden geleden gefixt en die werkt tot op vandaag prima.

Geld uitgeven kan altijd nog, het kost je een uurtje en als je het verprutst kan je nog steeds een nieuwe kopen.

Je oven kan je daarna prima gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenmeteenk
Tens schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 10:47:
soms gaat het er niet om wat het gemakkelijkst is ;)

De kaart werkt dus wel (in bios, en in win zonder drivers)?

Heb je dan wel beschikking over hoge resolutie?
In de bios werkt hij wel, maar dan op een lage resolutie en een aantal korte blauwe stippellijnen er op.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Die stippellijnen heten artifacts, dat geeft aan dat er iets technisch defect is.

I repeat - een reflow kan je waarschijnlijk in ieder geval weer een tijdje vooruit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
[...]

dat is wrs een stervende kaart idd.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koenmeteenk
Verwijderd schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 11:18:
[...]

Ik heb nog een oud oventje gevonden, dus ik ga het in ieder geval proberen. Bedankt voor de antwoorden iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
Koenmeteenk schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 11:19:
[...]

Ik heb nog een oud oventje gevonden, dus ik ga het in ieder geval proberen. Bedankt voor de antwoorden iedereen.
succes!

Pagina: 1