Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Op iPhone 7 kan ik wel opladen maar de oortjes doen het niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Evanb
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 27-03 21:17
Ik heb een iPhone 7 gekocht(refurbished).Ik weet dat er geen Jack poort is dus moest ik lightning oortjes hebben ik kan de iPhone gwn opladen maar de oortjes doen het niet
...
Ik heb al meerdere oortjes geprobeerd ook met de zogehete Dongel en een splitter
Is hij gewoon kapot?
Of doe ik wat fout?
...

Beste antwoord (via Evanb op 26-02-2019 21:36)

• misterTweakers
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 13-04 12:37
Dit zou een probleem kunnen zijn met de zogenaamde audio ic. Dat is een chip die geregeld voor problemen zorgt op de iPhone 7. Ik zou eerst testen of je bijvoorbeeld wel video's met geluid kan opnemen en of je voice recorder werkt. Dit is plaatje waar je de locatie van de chip kan zien: https://ae01.alicdn.com/k...c-ic-chip.jpg_640x640.jpg

Ik zou inderdaad zoals de andere mensen hierboven zeggen: breng hem terug naar de winkel waar je hem gekocht hebt, en vraag een nieuwe. Mocht dit niet lukken kan je de chip altijd reflowen/reballen. Dit zijn echter reparaties waar je wel wat kennis van zaken voor nodig hebt, dus ik zou je aanbevelen dat niet zomaar te doen. Mocht je toch interesse hebben om dit verder te onderzoeken: YouTube: Iphone 7 no sound, board repair, sound/audio ic repair [EN]

Je kan hem natuurlijk ook ter reparatie aanbieden, maar dan ben je vaak wel wat duurder uit.

Edit: nog een kleine toevoeging:

Deze chip zit op een zogenaamde breuklijn. Bij het buigen van het toestel kan daar gemakkelijk een soldeerverbinding breken. Deze problemen zijn goed mogelijk op een refurbished toestel, aangezien deze toestellen vaak wel eens gevallen zijn, en dan kunnen die schokken / buigingen ervoor zorgen dat zo'n soldeerverbinding breekt.

misterTweakers wijzigde deze reactie 09-02-2019 11:56 (15%)

Alle reacties

• WhatsappHack
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
In welke zin werken ze niet?
Worden ze helemaal niet herkend (eg: iPhone probeert als je belt het gesprek er ook niet overheen te sturen) of komt er enkel geen geluid uit?

• Evanb
Er komt geen geluid uit alsof ik er niks in doe

• Maart1992
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 20:04
Ik neem aan dat je op een refurbished iPhone 7 ook gewoon garantie hebt, mocht je er niet uitkomen dan zou ik er mee teruggaan.

• Evanb
Ja maar dan moet ik wéér 20 km reizen

• wimmel_1
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Evanb schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 20:35:
Ja maar dan moet ik wéér 20 km reizen
20Km.... Da's bijna 7 keer de wereld rond en dan nóg een klein stukje verder, toch?

Beter probeer je dat soort basale zaken dus meteen bij het afhalen te controleren...

Why do subtitles never really tell you what's going on?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• misterTweakers
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 13-04 12:37
Dit zou een probleem kunnen zijn met de zogenaamde audio ic. Dat is een chip die geregeld voor problemen zorgt op de iPhone 7. Ik zou eerst testen of je bijvoorbeeld wel video's met geluid kan opnemen en of je voice recorder werkt. Dit is plaatje waar je de locatie van de chip kan zien: https://ae01.alicdn.com/k...c-ic-chip.jpg_640x640.jpg

Ik zou inderdaad zoals de andere mensen hierboven zeggen: breng hem terug naar de winkel waar je hem gekocht hebt, en vraag een nieuwe. Mocht dit niet lukken kan je de chip altijd reflowen/reballen. Dit zijn echter reparaties waar je wel wat kennis van zaken voor nodig hebt, dus ik zou je aanbevelen dat niet zomaar te doen. Mocht je toch interesse hebben om dit verder te onderzoeken: YouTube: Iphone 7 no sound, board repair, sound/audio ic repair [EN]

Je kan hem natuurlijk ook ter reparatie aanbieden, maar dan ben je vaak wel wat duurder uit.

Edit: nog een kleine toevoeging:

Deze chip zit op een zogenaamde breuklijn. Bij het buigen van het toestel kan daar gemakkelijk een soldeerverbinding breken. Deze problemen zijn goed mogelijk op een refurbished toestel, aangezien deze toestellen vaak wel eens gevallen zijn, en dan kunnen die schokken / buigingen ervoor zorgen dat zo'n soldeerverbinding breekt.

misterTweakers wijzigde deze reactie 09-02-2019 11:56 (15%)

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Compare Apples with Pears

Evanb schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 09:57:
Ik heb een iPhone 7 gekocht(refurbished).Ik weet dat er geen Jack poort is dus moest ik lightning oortjes hebben ik kan de iPhone gwn opladen maar de oortjes doen het niet
...
Ik heb al meerdere oortjes geprobeerd ook met de zogehete Dongel en een splitter
Is hij gewoon kapot?
Of doe ik wat fout?
...
Gebruik je deze pricewatch: Apple MMX62ZM/A

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

Pagina: 1

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True