Dit zou een probleem kunnen zijn met de zogenaamde audio ic. Dat is een chip die geregeld voor problemen zorgt op de iPhone 7. Ik zou eerst testen of je bijvoorbeeld wel video's met geluid kan opnemen en of je voice recorder werkt. Dit is plaatje waar je de locatie van de chip kan zien:
https://ae01.alicdn.com/k...c-ic-chip.jpg_640x640.jpg
Ik zou inderdaad zoals de andere mensen hierboven zeggen: breng hem terug naar de winkel waar je hem gekocht hebt, en vraag een nieuwe. Mocht dit niet lukken kan je de chip altijd reflowen/reballen. Dit zijn echter reparaties waar je wel wat kennis van zaken voor nodig hebt, dus ik zou je aanbevelen dat niet zomaar te doen. Mocht je toch interesse hebben om dit verder te onderzoeken:
YouTube: Iphone 7 no sound, board repair, sound/audio ic repair [EN]
Je kan hem natuurlijk ook ter reparatie aanbieden, maar dan ben je vaak wel wat duurder uit.
Edit: nog een kleine toevoeging:
Deze chip zit op een zogenaamde breuklijn. Bij het buigen van het toestel kan daar gemakkelijk een soldeerverbinding breken. Deze problemen zijn goed mogelijk op een refurbished toestel, aangezien deze toestellen vaak wel eens gevallen zijn, en dan kunnen die schokken / buigingen ervoor zorgen dat zo'n soldeerverbinding breekt.
[
Voor 15% gewijzigd door
misterTweakers op 09-02-2019 11:56
]