Toon posts:

Nieuwe kast waar ik H2Okoeling inwil bouwen,welke?

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een nieuwe kast aanschaffen. Ik heb nu een CTW Miditower 300W die opzich nu wel voldoet, maar waterkoeling is onderweg en die wil ik graag inbouwen. Deze kast kan ik dan mooi voor me server gebruiken.

Hij moet aan deze eisen voldoen:
1) Waterkoeling inbouwen
2) Genoeg 3,5" bays
3) Vijf 5,25" bays
4) Fan plaatsen naast de processor, vooronder de kast en achterboven in de kast

Wat ik ook wil doen is de voeding in de 5,25" bays plaatsen zodat ik vet veel ruimte over heb voor waterkoeling :) Goed ideetje?

Budget ligt rond de 300 piek en het moet een Bigtower zijn.

En geen AOpen HX/Q-08

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:45
Waarom wil je een fan voor de processor plaatsen als je toch waterkoeling neemt?

Verwijderd

Topicstarter
Voor goede airflow, dat zal je toch nodig hebben :)

En opzich is die ook niet zo nodig maar het is altijd handig.

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:24
Addtronics 7896A, redelijk prijzig, maar wel super ruim en dat is erg handig :).

Verwijderd

gewoon een cheap ass big tower.

Computer land heeft altijd wel leuke kasten staan en die kosten dan zo`n 160 piek, en das niet duur.

Ik had er daar 1 vandaan met 6 5.25" bays.

Lekker groot, maar nu verrot, en heb nu een Antec en zodra ik geld hebt komt er waterkoeling in :)

Verwijderd

Op maandag 23 juli 2001 23:59 schreef tva_goku het volgende:
gewoon een cheap ass big tower.

Computer land heeft altijd wel leuke kasten staan en die kosten dan zo`n 160 piek, en das niet duur.

Ik had er daar 1 vandaan met 6 5.25" bays.

Lekker groot, maar nu verrot, en heb nu een Antec en zodra ik geld hebt komt er waterkoeling in :)
ik heb van computerland de 999A!!! pics op http://go.to/roelatgot en klik op casemod 2!!

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand ook links en dergelijke? :)

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-05 23:43
Ik weet nog wel wat leuke, www.supermicro.com en www.addtronics.com. A-Open zuigt idd, lelijk frontje ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nou heeft iemand nog een ideetje?

• Kroetsjov
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
(overleden)
gaan we weer een keer:

Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.nl/pix/998/MX/998680M2.JPG
Deze hoogwaardige, computergrijze Big Tower behuizing bezit uitsparingen voor 10 5,25-insteekunits die met een kunststofklep beschermd worden tegen stof en vuil. De LED-aanduidingen voor Power, 6 harde schijven en frequentie zijn geïntegreerde, rookkleurige kunststofstrip. In de behuizing zijn al een extra ventilator en een 250 W netvoeding ingebouwd. De beide zijwanden zijn met schroeven bevestigd en kunnen onafhankelijk van elkaar opzij gedraaid worden, zodat men snel toegang heeft tot de verschillende hardware (harde schijven, steekkaarten, enz.). Afm. behuizing incl. rollen (bxhxd): 220 x 740 x 460 mm.
of zoek gewoon even ... er zijn zat van dit soort topics geweest

oh ja ... deze is 350 piek bij conrad; maar is ook in andere winkels te krijgen (moet je maar zoeken)

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

De Antec SX1030BEC zal waarschijnlijk te klein voor je zijn (4 x 5 1/4", 2 x 3,5", 2x 3,5" HD) maar is wel een hele mooie en handige kast.

Er bestaat ook een grotere broer van de SX1030.. ik geloof de SX1040, deze heeft meer plaats en is een full tower. (De 1030 is een midi-tower).

Ned-Cool zou ze wel hebben (enige Antec leverancier onderhand in NL) maar die ligt op z'n gat dus ik zou niet weten waar je hem in NL dan wel zou moeten bestellen. Kijk anders maar es op de Antec site:

http://www.antec-inc.com

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Topicstarter
Antec vind ik wel erg duur. De kast die me wel leuk lijkt kost maar liefst $189 |:( |:(
Dat heb ik er dus echt niet voor over...

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-05 23:43
Antec kost hier in NL niet zoveel geloof ik, was pas een GoTter (treb) die ze voor f 300 tot f 400 had..

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 24 juli 2001 22:36 schreef Arzie het volgende:
Antec kost hier in NL niet zoveel geloof ik, was pas een GoTter (treb) die ze voor f 300 tot f 400 had..
Nou, das veel :)
Ik wil er 300, echt MAX 350 voor uitgeven...

[kennis-mode]
Trouwens Arzie mijn buurjongen blijkt veel radiators over te hebben (sleutelt veel aan auto's), hij heeft vet mooie hehe. Morgen krijg ik er een hehe, waterkoeling komt alweer een stapje dichterbij >:) :P
Dan lach ik je uit met je swiftechje :P
[/kennis-mode]

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Mijn SX1030BEC was iets van 325,00 maar ik vind dat echt wel de moeite waard. Tis gewoon de mooiste kast die ik ooit gehad heb. :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Pagina: 1