Windows 10 Pro, versie 17134.523, 1803.
Specs:
i7 6700
16GB DDR4
Quadro 620
Ik heb al een tijdje het probleem dat er overal een vertraging in zit. In eigenlijk alles wat ik doe, zowel in windows, als in bijvoorbeeld de browser. Denk hier bijvoorbeeld een nieuw tabblad in chrome/firefox oopenen, de zoekbalk van windows openen, een vakje in excel kiezen.
Overal en zeer willekeurig gebeurt dit, soms wil het opnieuw opstarten van de PC dit verhelpen en komt dit na een uurtje weer terug.
Het heeft wel altijd goed gedraaid, dus ik heb het vermoeden dat een windows update ergens een keer iets aangetast heeft.
- PC gebruik in % is altijd laag, CPU,geheugen allemaal altijd onder 50%
- PC heeft geen gekke temperaturen, CPU tussen de 50-60
- Weinig programma's of andere meuk op de PC
Wat ik verder allemaal geprobeerd/beken heb:
- CCleaner, registery opschonen enz.
- Gelimiteerd aantal programma's open, ondanks het lage %gebruik
- Alle drivers geupdate
- Windows update
- Virusscans
- Schijven opschonen, onnodige troep verwijderen
Verder veel gezocht en gedaan op internet, alleen echte fix ben ik niet tegengekomen. Wellicht dat iemand anders nog een suggestie heeft?
Alvast bedankt.
Specs:
i7 6700
16GB DDR4
Quadro 620
Ik heb al een tijdje het probleem dat er overal een vertraging in zit. In eigenlijk alles wat ik doe, zowel in windows, als in bijvoorbeeld de browser. Denk hier bijvoorbeeld een nieuw tabblad in chrome/firefox oopenen, de zoekbalk van windows openen, een vakje in excel kiezen.
Overal en zeer willekeurig gebeurt dit, soms wil het opnieuw opstarten van de PC dit verhelpen en komt dit na een uurtje weer terug.
Het heeft wel altijd goed gedraaid, dus ik heb het vermoeden dat een windows update ergens een keer iets aangetast heeft.
- PC gebruik in % is altijd laag, CPU,geheugen allemaal altijd onder 50%
- PC heeft geen gekke temperaturen, CPU tussen de 50-60
- Weinig programma's of andere meuk op de PC
Wat ik verder allemaal geprobeerd/beken heb:
- CCleaner, registery opschonen enz.
- Gelimiteerd aantal programma's open, ondanks het lage %gebruik
- Alle drivers geupdate
- Windows update
- Virusscans
- Schijven opschonen, onnodige troep verwijderen
Verder veel gezocht en gedaan op internet, alleen echte fix ben ik niet tegengekomen. Wellicht dat iemand anders nog een suggestie heeft?
Alvast bedankt.