Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

pc voor video editing

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• kaygodijn
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 10-10 07:42
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
ik wil graag met de computer video kunnen editen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
€1500,- dit is zonder assemblage en randapparatuur.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Neen. randapparatuur word apart aangeschaft.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een compleet systeem met minsten 16gb ram, 1 krachtige videokaart en een krachtige cpu

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee geen specifieke merkvoorkeuren.

Hebben zelf al een lijstje samengesteld. willen hier graag advies op:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-9700K Tray€ 432,42€ 432,42
1MSI B360 Gaming Plus€ 93,99€ 93,99
1Gigabyte GeForce GTX 1070 Ti Windforce 8G€ 385,-€ 385,-
1WD Blue WD20EZRZ, 2TB€ 59,-€ 59,-
1Corsair Carbide Spec-Delta RGB Tempered Glass€ 65,-€ 65,-
1Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI€ 101,90€ 101,90
1Cooler Master MasterLiquid ML240L RGB€ 56,95€ 56,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2666C16€ 104,95€ 104,95
1Corsair CX550M€ 54,-€ 54,-
1Samsung 970 Evo 250GB€ 76,95€ 76,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.430,16

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hij moet videosoftware goed kunnen draaien en geen probleem hebben met renderen.

Ga je overklokken?
nee.

Wat verwacht je van ons?
Ik wil een pc die ongeveer binnen het budget van 1500 blijft terwijl hij wel zo goed mogelijk video kan editen. Ik zou hier graag wat advies in willen hebben zoals onder andere advies voor intel of amd en wat voor gpu en ram hiervoor het beste is.

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 15:51
Welke software gebruik je en op welke resolutie wil je editten?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Video-editing? 2160p120 op 200Mbit of 480p30 op 400Kbit? Maakt nogal een verschil.

Als ik snel kijk, maar dat is mijn mening: Evo eruit, Intel 660p erin. WD Blue eruit, WD Red erin. 9700K eruit, 9600K erin, B360 eruit, Z370 erin, CM ML eruit, stock cooler erin.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• kaygodijn
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 10-10 07:42
1080p60 is het idee. Er word nog getwijfeld tussen sony vegas en adobe collection

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Vegas heeft ook Intel encoding; dan zou je niet speciaal een hele dikke GPU nodig hebben. Sterker nog, Vegas heeft (dacht ik) suboptimale CUDA support.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
extra cores van de 9700k hebben zin voor video. En effecten gaan via de gpu, dus als je 1080p 60fps op native res wilt previewen met effecten er op is een 1070ti wel een robuuste keuze lijkt me.

specs

Verwijderd

Ik gebruik zelf de Apple iMac om videos te bewerken. en het werkt prima.

• iiooii
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-09 00:25
Is hyperthreading niet een plus voor videobewerkingssoftware? 9e generatie i7 heeft geen HT. Dan zou een 8e generatie iets zijn of een amd ryzen bv, die hebben dat wel . Maar goed, dan heb je ook weer een ander Mobo etc. nodig denk ik? Ik probeer maar mee te denken hoor en ben zeker geen expert, maar ik dacht even die HT te moeten noemen. Misschien zit ik er naast. Maar voor het geval dat....

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:29
Sowieso geen dikke videokaart kopen.
Een 1050ti zal in Adobe (sowieso) net zo snel zijn als een 2080ti.

Belangrijker is dat je EEN videokaart hebt. Niet zozeer welke. Dus dat zou al een hoop schelen in je budget.

Voor 1080p60 heb je ook geen hele sterke machine nodig. En als het geen tijd-kritische projecten zijn (vandaag filmen, morgen af) zou je met proxies kunnen werken. Die kunnen met behulp van de videokaart gemaakt worden (Gopro Cineform) en dan heb je op een supergoedkope laptop nog supersnelle performance. Het kost enkel wat (tijdelijke) opslagruimte. Adobe Premiere heeft hier tegenwoordig een (praktisch) automatische workflow voor.

Meer cores is vooral handig voor het genereren van previews. En dus voor hoe snel de software "voelt". Voor het uiteindelijk encoden van de bestanden is meer cores wel sneller, maar het verschil is een stuk kleiner.

meer info:
https://www.pugetsystems....lti-Core-Performance-698/

[ Voor 19% gewijzigd door Waah op 06-02-2019 14:57 ]

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
@Waah een 1050 ti kan in bepaalde situaties in premiere natuurlijk gaan bottlenecken. Waarschijnlijk krijg je met wat effecten, afhankelijk van wat het is, met een 1050ti framdrops bij de preview van hd 60fps materiaal.. Het is jammer dat Puget vaak geen 1050/1060 gen gpu's test, maar dat doen ze ook met een reden waarschijnlijk. Het kan een prima gpu zijn maar ik zou zelf voor wat sterkers gaan..

Link dan wel naar een recent premiere testje ipv die uit 2015; https://www.pugetsystems....Intel-vs-AMD-vs-Mac-1320/

Previews los genereren en met proxies werken is handig bij weinig budget maar ik zie niet echt in waarom je dat hier zou willen, het kan ook allemaal realtime met native footage

specs

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:29
@maratropa misschien wat meer off-topic, maar de reden dat ik met proxies werk is omdat ik veel gebruik maak van scrubben, en dat gaat super-smooth met Cineform-proxies. Maar dat is meer een persoonlijke voorkeur inderdaad. Maar het budget dat in een videokaart gaat, kan natuurlijk niet in de CPU. Vandaar mijn gedachte om de videokaart goedkoper te kiezen. Maar......

Van de effecten wist ik niet. Heb zelf een gtx1070 maar gebruik dan ook weinig effecten.
De effecten die GPU-accelerated zijn, zijn trouwens te herkennen aan dit icoontje:
Afbeeldingslocatie: https://helpx.adobe.com/content/dam/help/icons/accelerated_effects.png

Vroeger was er niet zoveel accelerated. Maar zie nu dat er toch best veel (en belangrijke) effecten GPU-accelerated zijn. Oa Lumetri color. Dus dan is een sterkere videokaart misschien wel handig ja.

Kijk maar eens 20 seconden hiervan. Dan zie je wat ik bedoel met hoeveel fijner scrubben is met proxies. Misschien hebben anderen er minder last van (mijn pc is al wat ouder) maar ik vind het heerlijk:
https://youtu.be/-b8VtZX62XA?t=118

[ Voor 14% gewijzigd door Waah op 06-02-2019 15:51 ]

Pagina: 1