Vraag

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-01 17:08

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Topicstarter
Jaren terug had ik de eerste generatie Surface Pro, erg fijn apparaat, maar uiteindelijk heb ik hem weggedaan i.v.m. accuduur en gewicht.
Voor mijn werk had die weinig nut, en thuis had ik mijn pc in de huiskamer.

Een verhuizing en baan later, en mijn computer staat op zolder en op mijn werk zou ik het heel fijn vinden om zo'n type tablet te gebruiken.

Vereiste:
Windows
Keyboard cover
Drukgevoelige pen
Bij voorkeur 10 inch (zal er niet extreem veel op typen, tevens vond ik de eerste Pro prima typen)
Universele lader is een plus
Moet echt soepel werken

Doel:
Vooral heel basis gebruik, veel in de browser, notities e.d. mag dus een licht systeem zijn, zolang het maar soepel blijft werken. Voor zwaardere dingen heb ik een gaming laptop.

Wat heb ik zelf gevonden:
De Surface lijn zelf biedt natuurlijk al het nodige, zowel de Surface Go, maar ook oudere 3 of 4 modellen zijn interessant. De accuduur is echter iets waar ik me zorgen om maak bij modellen van een paar jaar oud, immers de accu vervangen gaat zo goed als niet.
Maar misschien gaan die accus een stuk langer mee dan ik denk?

Ik vond ook de nodige Lenovo Miix modellen, maar die prijzen zitten redelijk dichtbij die van de Surface, dus niet heel veel aantrekkelijker.

Ik had een beetje naar dit soort modellen uit China gekeken, en vond de Surbook, echter hun directe link naar Aliexpress, komt niet bij het product aan, en kan hem ook niet handmatig vinden.

Budget:
Het liefste zou ik voor iets van 500 klaar zijn, maar weet niet of dat realistisch is, tweedehands moet het wel lukken, maar ik blijf dan bij de vraag hoe goed de accu is en voor hoe lang nog.

Edit: mijn vriendin kan trouwens studentenkorting krijgen.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12-2025

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

De Surface Go is er toch al vanaf een kleine 400 Euro? Dan heb je een nieuwe; wel met maar 4GB RAM maar voor het "normale" werk, moet dat toch redelijk voldoen?

Microsoft Store heeft ook regelmatig bundel-aanbiedingen; kan je een Go + cover + pen + accesoires samenstellen en daar gaat dan "grofweg" 10 to 15% af, afhankelijk van de gekozen samenstelling.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-01 17:08

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Topicstarter
MAX3400 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 22:13:
De Surface Go is er toch al vanaf een kleine 400 Euro? Dan heb je een nieuwe; wel met maar 4GB RAM maar voor het "normale" werk, moet dat toch redelijk voldoen?

Microsoft Store heeft ook regelmatig bundel-aanbiedingen; kan je een Go + cover + pen + accesoires samenstellen en daar gaat dan "grofweg" 10 to 15% af, afhankelijk van de gekozen samenstelling.
Dat is op dit moment ook wel 1 van de aantrekkelijkere keuzes, zou ong 600 euro zijn. Kan nog studentenkorting krijgen via mijn vriendin, dus dat is te doen. Ik hoop alleen dat er nog betere keuzes zijn.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Verwijderd

Ik zou zelf waarschijnlijk ook voor een Surface Go gaan. De prijzen van de andere Windows 10 tablets zijn niet heel veel lager en de ervaring die ik met de Surface heb is dit wel een goede investering.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:20

Croga

The Unreasonable Man

Benjamin- schreef op maandag 4 februari 2019 @ 22:39:
Dat is op dit moment ook wel 1 van de aantrekkelijkere keuzes, zou ong 600 euro zijn. Kan nog studentenkorting krijgen via mijn vriendin, dus dat is te doen. Ik hoop alleen dat er nog betere keuzes zijn.
Ik heb net zo'n beetje dezelfde zoektocht gemaakt en de conclusie was: Nope, er zijn geen betere keuzes....
Voor mij bleek het 10" scherm te klein dus heb ik geupgrade naar de Pro en daar heb ik nog geen minuut spijt van. De Galaxy Tab en iPad blijven tegenwoordig in de kast liggen.

Ik heb een paar dagen met de Go gewerkt; de 8GB/128GB versie; en die werkte erg prettig; nooit het gevoel gehad dat ie te weinig power had. De scaling van het scherm is wel een dingetje; Tweakers werkt er bijvoorbeeld niet lekker op, geeft een horizontale scrollbalk. Vandaar dat ik toch naar de Pro gegaan ben; de scaling is daar minder een probleem mee.