We zitten op dit moment in een selectietraject voor een b2b webshop voor een middelgroot bedrijf. De shop gaat gebruikt worden voor het leveren van slijtagedelen voor machines. Uit de selectie die we tot nu toe gemaakt hebben komen overwegend magento aanbieders, en een van de aanbieders die dat niet doet wil sylius gebruiken. Na vrij intensief googlewerk vallen een paar dingen op
- het is behoorlijk niche
- wel veelbelovend
- opvallend is dat ook in magentokringen toch tamelijk positief over sylius gesproken wordt
- wat betreft magento zijn de kritieken niet onverdeeld positief. Er wordt veel gesproken in termen van log, overhead en relatief traag. Sylius zou dit minder hebben.
Wat ik wel treffend vond was een stukje uit een reddit post
Ondanks stevig zoekwerk krijg ik echter totaal geen hoogte van de rijpheid van het platform en het aantal ontwikkelaars dat zich ermee bezighoudt. Op zich geloof ik best wel dat hier goed een shop mee te bouwen valt. Maar we willen eigenlijk ook geen impliciete vendor lock in omdat bij wijze van spreken maar 3 mensen in Nederland dit beheersen. Kan iemand me hier wat wijzer over maken?
- het is behoorlijk niche
- wel veelbelovend
- opvallend is dat ook in magentokringen toch tamelijk positief over sylius gesproken wordt
- wat betreft magento zijn de kritieken niet onverdeeld positief. Er wordt veel gesproken in termen van log, overhead en relatief traag. Sylius zou dit minder hebben.
Wat ik wel treffend vond was een stukje uit een reddit post
Wie wil dit nu niet.The Sylius team not only completed the module, but had enough extra time left over to add additional features to the module that weren't in the task, but made sense and made the module more flexible. The Magento 2 team barely got the backend admin panel finished.
Ondanks stevig zoekwerk krijg ik echter totaal geen hoogte van de rijpheid van het platform en het aantal ontwikkelaars dat zich ermee bezighoudt. Op zich geloof ik best wel dat hier goed een shop mee te bouwen valt. Maar we willen eigenlijk ook geen impliciete vendor lock in omdat bij wijze van spreken maar 3 mensen in Nederland dit beheersen. Kan iemand me hier wat wijzer over maken?