Btrieve naar csv

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-10 13:37
Ik heb een aantal *.BTR bestanden die ik graag wil omzetten naar csv (of andere bruikbare indeling)
Deze staan in de folder genaamd Betrieve.
Wanneer ik dit op zoek in google heb ik wel een aantal progjes gevonden om te converteren, maar geen 1 doet het. (Peak Converter / Bview.exe ) ook butil gebruikt zoals ze ergens zeggen op google. maar nergens iets bruikbaars gekregen.

dit zijn database bestanden met een hoop bestaande gegevens erin die ik graag wil overnemen in nieuw programma. Overtypen is een beetje kostbaar iets.

mijn pc

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:24

rvk

Oei, dat is lang geleden. Zijn dat bestanden van een DOS programma? Als het n.l. voor Windows is heb je volgens mij ook de DDF bestanden nodig. .BTR bevat n.l. een eigen formaat (bijvoorbeeld recordstructuur van Turbo Pascal) en het enige wat eventueel officieel te lezen valt zijn de indexen (en dus inclusief raw records).

Met butil.exe kun je dus wel die raw records extracten (zonder index info e.d.) maar dan moet je daarna dus wel met die recordstructuur aan de gang gaan.

Toen Pervasive met de Windows versie kwam van Btrieve, is er ook die DDF bijgekomen waarmee je dus de velden aan kunt geven voor die recordstructuur. Maar zonder DDF moet je dus zelf die structuur gaan ontleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-10 13:37
het is een windows programma. en ook het pervasive staat op pc.
alleen niet alles start daarvan, en wat start, zie ik niks om te exporteren.
zoals function executor en rebuild start op maar control center en ddf builder niet.
Ook zie ik nergens ddf bestanden staan.

als ik een rebuild doe naar oudste versie kan peak converter nog steeds niet omzetten

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:24

rvk

Is Peak converter wel voor Btrieve-files? Ik ken het niet.
Maar de BTR files bij peak converter verwijzen volgens mij naar een "binary trace file (*.btr)". Of PCAN-Binary format (BTR). Maar het heeft niets te maken met btrieve.

Sowieso is een .BTR file van btrieve alleen maar index + blob-record. En als je de structuur van dat record niet weet, kun je nooit 'velden' krijgen.

Ik neem aan dat butil.exe -stat filenaam.btr wel werkt?

BView heeft een .dsp file nodig.

Start DDF Builder helemaal niet? Die heb je wel nodig om die ddf te maken. DDF Builder is overigens een java-applicatie. Dus als je java niet lekker geïnstalleerd hebt staan, dan kan dat de reden zijn waarom die niet start.

Je zou nog http://www.ddf-periscope.com of http://www.nssdd.com/btsearch.htm kunnen proberen (geen idee of die werken in een trialmodus).

Er was ook ddf sniffer maar volgens mij zit dat in die DDF Builder.

En anders zit er weinig anders op dan een butil -save btrfile recordfile. Daarna kun je die recordfile bekijken en uitvogelen welke velden erin staan. Als je weet hoe die eruit zien zou je een programma kunnen maken die die records als csv opslaat. Of je maakt dan zelf handmatig de ddf.

[ Voor 8% gewijzigd door rvk op 04-02-2019 23:33 ]