Monitorbeugel voor Ikea SVÄRTA

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d4v1d
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-03 08:50
Ik heb een IKEA SVÄRTA, ik speel al een tijd met het idee om aan de horizontale balk een beeldscherm te bevestigen. Ik zoek hiervoor een VESA-beugel waarbij ik het beeldscherm ook kan draaien. Een beugel aan het werkblad monteren gaat helaas niet met de modellen die ik ken, door beide horizontale balken kan deze niet bevestigd worden en vrij bewegen..

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DT87G8B.png

Ik wil de beugel vastmaken aan de rode balk. De gele pijl wijst op een balk waar een 'normale' beugel niet stabiel op vastgemaakt kan worden. Ik heb wel dit gevonden, maar daarbij kan ik helaas niet het beeldscherm roteren. Een Newstar CH100 komt in de buurt, maar deze kan ook niet roteren.

Ik hoop dat Tweakers hier suggesties hebben. :*)

Beste antwoord (via d4v1d op 05-02-2019 19:53)

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik zou persoonlijk niet in dat "profiel" (balkje) gaan boren maar een paar klemmen/beugels zoeken welke óm dat profiel heen klemmen en waarmee je vervolgens een soort van "grondplaat" ophangt aan dat profiel voor een VESA mount.

Reden hiervoor: Dat spul is meestal al dermate licht a'la "IKEA" style uitgevoerd qua materiaal en sterkte..... Ga je er in boren dan haal je die laatste factor weg waardoor je bed/bureau combi minder stabiel gaat worden en je de kans gaat lopen op een gevalletje "grond-slapen".....

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• who
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-05 23:32

who

Hoe breed is de balk en ben je bereid te boren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d4v1d
who schreef op maandag 4 februari 2019 @ 19:13:
Hoe breed is de balk en ben je bereid te boren?
Boren heb ik eigenlijk nog niet aan gedacht. Ja, maar heb alleen (nog) geen ijzerboortjes :P

Breedte is 5CM, Dikte +/- 1,8CM.

Bijkomend wat ik me nu bedenk, en misschien niet onbelangrijk. De balk wiebelt als ik in- en uit bed klim, of een nare droom heb :P

[ Voor 19% gewijzigd door d4v1d op 04-02-2019 19:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• who
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-05 23:32

who

d4v1d schreef op maandag 4 februari 2019 @ 19:18:
[...]

Boren heb ik eigenlijk nog niet aan gedacht. Ja, maar heb alleen (nog) geen ijzerboortjes :P

Breedte is 5CM, Dikte +/- 1,8CM.
Ik dacht dat ik een vast model ooit eens gebruikt had die je kon draaien met een kleine bevestigingsvoet, ik kan hem niet meer vinden. Ik kijk nog even. Je moet wel even uitkijken waar je hem doorboort, aangezien Ikea weinig massief materiaal heeft. Het kan knikken als je te ruw bent.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik zou persoonlijk niet in dat "profiel" (balkje) gaan boren maar een paar klemmen/beugels zoeken welke óm dat profiel heen klemmen en waarmee je vervolgens een soort van "grondplaat" ophangt aan dat profiel voor een VESA mount.

Reden hiervoor: Dat spul is meestal al dermate licht a'la "IKEA" style uitgevoerd qua materiaal en sterkte..... Ga je er in boren dan haal je die laatste factor weg waardoor je bed/bureau combi minder stabiel gaat worden en je de kans gaat lopen op een gevalletje "grond-slapen".....

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d4v1d
wimmel_1 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 19:22:

Dank voor de tip. Ik denk dat ik dan een grondplaat ophang met daaraan een simpele muurbeugel. Dank!
Pagina: 1