Cromecast audio alternatieven

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:39
Ik heb el een paar jaar twee chromecast audio in gebruik en deze doen het met wisselend succes.
IK heb deze aangesloten op losse versterkers met boxen in de andere kamers.
Nu wil ik in nog 2 kamers synchroon de zelfde muziek gaan spelen en mijn 1e gedacht is om er nog twee bij te kopen.
Er zijn twee redenen waarom ik twijfel:
  1. Betrouwbaarheid, af en toe breekt het afspelen zo maar af
  2. Ik heb gelezen dat Google met de chromecast audio gaat stoppen
De pre is natuurlijk de prijs, want ze zijn niet heel duur en ik heb er al twee

Ik speel nu af met Plex en daar ben ik ook niet onverdeeld positief over. Het maken van een playlist is niet echt intuitief vind ik , maar dat ter zijde

Maar wat zijn een beetje betaalbare alternatieven die ik via wifi kan gebruiken in het hele huis?
Ik vond een Yamaha wxad-10 maar deze is met ca 130 per stuk best wel aan de dure kant. Zeker als je bedenkt dat ik er dan 4 moet kopen.

Natuurlijk zijn er ook speakers waar een stream client in zit maar ik wik graag mijn versterkers en boxen blijven gebruiken.
Ik kan natuurlijk nog 2 chromecast audio er bij kopen, Mara twijfel of deze dan nog lang ondersteund gaan worden. Of ben ik nu gewoon te huiverig?
Ik zie ook de chomecast 3 maar deze heeft zo te zien alleen HDMI uit en daar kunnen mijn versterkers niets mee.

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:41

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Vreemde vraag, hoe speel jij je audio af? Met wat voor software? Op welk platform?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-10 23:09
Zou je het erg vinden als ze stoppen met de support en er na verloop van tijd minder apps ondersteuning bieden en je €80 eraan hebt gespendeerd? Lijkt me het risico wel waard, moet je zelf bedenken. Als echte tweaker kun je zelf iets bouwen met Rasberry Pi's, maar dat is wel ruim minder plug & play.

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-10 23:28
Vermoed dat het onderbreken van het afspelen eerder wifi gerelateerd is, heb hier ook 2 cca's in gebruik en spelen ook af via plex en heb hoog zelden problemen, ze zijn via 5 GHz wifi verbonden en de plex server hangt met een kabel aan het netwerk.
Google heeft aangegeven dat ze stoppen met de verkoop van de cca maar nog wel ondersteuning blijven geven, mijn keuze zou voor de cca zijn.

Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
Ik speel op dit moment af vanaf mijn win10 PC met Plex
End an via wifi.<aar maakt het platform uit voor de chromecast devices?
Touchdomex schreef op maandag 4 februari 2019 @ 19:00:
Vreemde vraag, hoe speel jij je audio af? Met wat voor software? Op welk platform?

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
@Kaaswagen Hmm daar zeg je wat. Met een Pi gaan stoeien trekt me niet erg op het moment.:S maar iddd is 80 euro risico.
Ben allen iemand dat als ik zoiets ga gebruiken ik daar graag wat langer plezier van zou hebben.

@Servpage Plexserver hangt hier ook via kabel aan netwerk. IK heb in beide kamer nu rond de -70 dBm wifi dat zou toch wel genoeg moeten zijn?

Hen hier in het nieuwe huis nog niet zo veel de spullen zo gebruikt, dat doe ik alleen met feestjes;)

IK heb er gisteren 2 met korting besteld :)

[ Voor 4% gewijzigd door mrbert op 06-02-2019 11:36 ]

mrbert

Pagina: 1