Toon posts:

kleine haperingen, heel irritant.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Telkens als er zware hd activiteit is (bijvoorbeeld met kopieren , spellen in het begin) dan hapert m'n hele systeem als een gek. ik wordt er dus echt strontziek van, want dit probleem blijft met games na verloop van tijd ook... om de 3 of 4 seconden blijft alles even "stilstaan" en zie ik HD activiteit.

Ik heb dit probleem al eerder aangekaart hier, maar niemand wist er echter raad mee.
ik hoop dat iemand mij kan helpen want het is gewoon irritant.

Mijn config :

Celeron 500
abit be6
WD300BB 30 gyg hd
SB Live
netwerk kaartje (realtek)
Hercules 3d prophet 2 mx

Wie o wie kan mij helpen :'(

Verwijderd

probeer eens een defragmentatie :?

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:55
Hoeveel geheugen heb je? misschien dat dat wat aan de lage kant is?

Verwijderd

Topicstarter
Dit zijn de dingen die ik al heb geprobeerd :

- Defragmenteren
- Formatteren
- Swapfile aanpassen
- Bios tweaken
- Andere os'en (98se , 95 en winme)

Ik ben nog niet in de pc zelf geweest maar ik weet hoe het zit.

Primary master / Cdrom
Secondary master / Niets
Highpoint kanaal 1 / schijf
Highpoint kanaal 2 / Niets

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 128 mb geheugen

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:38

Hoicks

Techno!

Heb ik ook wel eens last van. Ik denk dat er dan een of ander progje een of andere taak nog aan het uitvoeren waardoor ie brak loopt in het begin.

Verwijderd

Topicstarter
Mja, maar het is niet in het begin.. het verschijnsel blijft, alleen wel in mindere maten, maar niet minder irritant.

Verwijderd

-Misschien te weinig geheugen? zie ik niks over staan bij jou.
-Hoe stel jij je swapfile in? het beste is gewoon een vaste waarde (dus bijv. minimaal 200 mb en maximaal ook 200 mb) dan verandert hij niet van grootte en heeft je harde schijf ook minder werk en dus hapert ie ook minder.

Verwijderd

sorry ik had het forum niet doorgelezen. leek me wel genoeg 128 mb. misschien, bedenk ik me net, heb je een conflict, moet je eens bij je apparaatbeheer kijken

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 14:07

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Ik ben nog niet in de pc zelf geweest maar ik weet hoe het zit.

Primary master / Cdrom
Secondary master / Niets
Highpoint kanaal 1 / schijf
Highpoint kanaal 2 / Niets
Lijkt me vrij duidelijk: die verotte Highpoint controller is de boosdoener.
Oplossing: schijf op 'normale' controller zetten, highpoint uitschakelen in bios, in windows alle drivers verwijderen wat met Highpoint te maken heeft (anders gebruikt 'ie ze toch stiekem en dan merk je geen verschil). Dit laatste klinkt erg ongeloofwaardig, maar is toch echt het geval. Probeer dit maar eens uit, denk dat je probleem dan is opgelost.

Verwijderd

Heb ik ook wel eens gezien, daar lag het aan de netwerkkaart die niet was aangesloten op een netwerk. Het kon verholpen worden door de netwerkkaart uit te schakelen.

• Hoicks
  • Laatst online: 20:38

Hoicks

Techno!

Netwerkkaart hapert meestal alleen bij het opstarten (zoeken naar dhcp) dus zal dat niet de oorzaak zijn bij Techwarrier denk ik.

• om3ega
  • Laatst online: 19-08 23:06
Waarschijnlijk toch een of ander programma (anti4us?) wat de boel ophoudt heb het wel eens gezien bij een HP Officejet. Die was niet aangesloten aan de PC maar de PC ging elke seconde pollen of hij wel geconnect was. Dit gaf tijdens het afspelen van DVD's bijvoorbeeld elke keer eeen hapering..
Pagina: 1