Ik heb mijn platenspeler (Technics SL-D3) via een RCA verlangkabel (2x male naar 2x female) van 2.5 meter aangesloten op mijn versterker (Pioneer SA-508). Nu wil het echter dat er hierdoor een hinderlijke brom is ontstaan. Volgens mij wordt dit veroorzaakt door de aansluiting tussen de 'tulpstekkers' van de platenspeler en degene van de verlengkabel. Het brommen wordt ook minder wanneer ik bijvoorbeeld mijn hand om de aansluiting doe, dus er moet ergens een bepaalde vorm van elektrische invloed op dit punt zijn.
Hoe zou ik dit kunnen verhelpen? Zou een koppelstuk een betere uitkomst bieden? Of zijn er andere dingen waardoor ik de brom weg kan nemen? Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.
(De aardedraad is wel gewoon op de versterker aangesloten, dus daar ligt het probleem volgens mij niet)
Hoe zou ik dit kunnen verhelpen? Zou een koppelstuk een betere uitkomst bieden? Of zijn er andere dingen waardoor ik de brom weg kan nemen? Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.
(De aardedraad is wel gewoon op de versterker aangesloten, dus daar ligt het probleem volgens mij niet)