Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bekhele
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19-05 10:15
hello tweakers:

ik heb deze week de zeer onaangename ervaring mogen meemaken dat ik bij thuiskomst mijn normaal idle pc plots zag wakker worden, om dan onmiddellijk uitgeschakeld te worden gevolgd met een verbande geur. ( redelijk bizar toch in idle)

anyway na tests blijkt tot mijn grote verbazing het niet aan de voeding of moederbord te liggen maar mijn gpû( is geloof ik nog geen 3 jaar oud) is dus gewoon volstrekt naar de vaantjes.(alle overige componenten verder intact)

gpu was nooit overclocked, cpu wel

heeft iemand enig id hoe dit kan? want zomaar een nieuwe dure gpu aanschaffen terwijl dit gewoon opnieuw kan gebeuren zou maar weinig verstandig zijn.
alvast bedankt!

ow ja pc runt op windows 10

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 3770K Boxed€ 0,-€ 0,-
1Asus P8Z77-V€ 0,-€ 0,-
1Inno3D GeForce GTX 980 Ti 6GB iChill X3 Ultra€ 0,-€ 0,-
1Hitachi Deskstar 5K3000, 3TB€ 0,-€ 0,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 40,-€ 40,-
1WD Caviar SE WD3200JS, 320GB€ 0,-€ 0,-
1CM Storm Enforcer€ 81,90€ 81,90
1Arctic Accelero Freezer 13 Limited Edition€ 34,90€ 34,90
1Cooler Master Megaflow Red, 200mm€ 16,-€ 16,-
1Corsair Vengeance Pro CMY16GX3M2A2400C11R€ 0,-€ 0,-
1Samsung SH-224BB€ 0,-€ 0,-
1XFX 550W Pro€ 0,-€ 0,-
1Kingston SSDNow V300 120GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 172,80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Is er op de videokaart zelf iets te zien aan verbrande of beschadigde componenten?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Of dit ook nu het geval is: Ik heb wel eens een videokaart gehad die defect ging door een defect op het moederbord. Daar kwam ik pas na de 2e videokaart achter helaas.

Na het vervangen van het moederbord EN de videokaart geen problemen meer gehad.
Bij mij leek het ook dat alleen de videokaart defect was, maar dat was het gevolg van een "raar" moederbord. Nooit precies kunnen achterhalen wat het was.

Alleen denk ik dat het handig is om voorzichtig te zijn dat het moederbord en/of de voeding niet ook een probleem hebben. Zelfs als het systeem nu werkt zonder die videokaart. Kunnen onstabiel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bekhele
MadMarky schreef op maandag 4 februari 2019 @ 17:28:
Is er op de videokaart zelf iets te zien aan verbrande of beschadigde componenten?
geen zichtbare sporen neen, op gene enkele van de componenten.

maar ik heb 100% zeker absoluut een verbrande geur geroken, vandeer ik er eerst vanuitging dat het sowiso de voeding zou zijn.

ik heb mijn pc enkele malen herbouwd met andere voeding ,vorig moederbord en/of processor.
als ik de gpu aansluit start de pc gewoon zelfs niet op.
zonder de gpu werk ie wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bekhele
Hann1BaL schreef op maandag 4 februari 2019 @ 17:28:
Of dit ook nu het geval is: Ik heb wel eens een videokaart gehad die defect ging door een defect op het moederbord. Daar kwam ik pas na de 2e videokaart achter helaas.

Na het vervangen van het moederbord EN de videokaart geen problemen meer gehad.
Bij mij leek het ook dat alleen de videokaart defect was, maar dat was het gevolg van een "raar" moederbord. Nooit precies kunnen achterhalen wat het was.

Alleen denk ik dat het handig is om voorzichtig te zijn dat het moederbord en/of de voeding niet ook een probleem hebben. Zelfs als het systeem nu werkt zonder die videokaart. Kunnen onstabiel zijn.
ik heb de gpu ook op mijn vorig moederbord geprobeerd en in beide gevallen start de pc gewoon niet op.
haal ik de gpu er uit start hij in beide gevallen wel op.

zou jij me dan dus aanraden voorlopig dan het vorige moederbord te gebruiken dan( vanzelfsprekend zonder kapotte gpu )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:01

Nemesizz

Untouchable

Dat iets doorbrand kan helaas altijd gebeuren, of het van een goede fabrikant is of niet (duur of goedkoop, whatever).

Heb wel eens tijdens m'n stage gehad dat een gloed nieuw component met z'n eerste boot al in rook op ging. Zelf een keer gehad dat een videokaart doorbrandde (echt brandgat erin) terwijl ik de PC afsloot (dus niet eens onder load).

Kan me wel paar gevallen herinneren dat Inno3d videokaarten (was een Geforce 960 als ik me niet vergis, maar wel zelfde generatie als jouw 980) had met gebrekkige VRM koeling, maar dan verwacht je niet snel dat ze kapot gaan in idle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Foto van de kaart? Misschien dat wij iets zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:54

rdejongjr

Gnome

bekhele schreef op maandag 4 februari 2019 @ 17:24:
is geloof ik nog geen 3 jaar oud
Die krengen ploften wel meer, rotte onderdelen op het pcb.

Mocht er nog garantie op zitten (fabriek claimt vaak 3 jaar, al moet je daarvoor nog steeds bij je verkoper zijn) snel claimen, inno3d duurde altijd lang en er zit geen speling in de 3 jaar van hun (of het kwam door caseking, dat kan ook nog...).
Wat gemak/snelheid/coulance betrof waren evga en msi wel mijn favoriet. :o
Pagina: 1