Is het voor mijn systeem zinnig een AMD RX 590 te kopen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvenblade
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 05-01 07:06
Hallo,

Jaren geleden, in 2014 (wauw...), heb ik mijn game systeem gekocht aan de hand van deze tweakers best buy. https://tweakers.net/reviews/3681/3/desktop-bbg-september-2014-basisgamesysteem.html

Tot mijn verbazing draait alles nog geweldig. De meeste software draait op hoge kwaliteit (ultra geen optie) rond de 60fps (max van mijn beelscherm). Ik merk alleen de laatste tijd wat fps problemen. Witcher 3 gaf 2 jaar geleden al een wat issues op de max settings. Skyrim SE met 500 mods etc.

Mijn vraag, is het het waard om mijn Club 3D Radeon R9 280 royalKing met een Sapphire Nitro+ Radeon RX 590 8GD5 Special Edition te vervangen? Ik heb momenteel een beperkt budget. Als ik meer wil veranderen zal ik gelijk alles, behalve SSD en HDD, moeten vervangen. Socket problemen met moderne CPU's en vervolgens problemen met mijn RAM (DDR3) als ik mijn moederboord vervang.

Ik zoek dus een makkelijke en betaalbare oplossing. Gaat deze kaart wat opleveren of heeft het echt totaal geen zin vanwege de bottleneck met de CPU?

ps. is dit het juiste forum voor deze vraag?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ja, dat is een goede upgrade
Welke psu/voeding heb je nu ?

[ Voor 35% gewijzigd door Hackus op 04-02-2019 16:37 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:13
Ja, de games die je noemt zijn vooral zwaar voor de GPU.
Als je geen sim games speelt zoals Cities Skyline of Factorio zal je CPU niet de bottleneck zijn.

[ Voor 0% gewijzigd door Sporedd op 04-02-2019 16:38 . Reden: typo ]

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvenblade
Hackus schreef op maandag 4 februari 2019 @ 16:36:
Ja, dat is een goede upgrade
Welke psu/voeding heb je nu ?
Thanks!

Dit is mijn PSU: Seasonic S12II-Bronze 520W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:00
Als je idd een beperkt budget hebt zou dan deze geen mooie optie zijn? :

https://www.caseking.de/e...96-mb-gddr5-gcsp-166.html

Met de goeie koeler dus. Gaat je zowiezo ook een grote prestatiewinst opleveren.

Caseking is een goeie zaak, en incl. verzendkosten wordt het dan 177 euro. En je krijgt er ook nog 2 gratis games bij.

Scheelt je met die RX 590 meer dan 100 nuttige euros.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Silvenblade schreef op maandag 4 februari 2019 @ 17:05:
[...]

Thanks!

Dit is mijn PSU: Seasonic S12II-Bronze 520W
Wanneer je budget hebt, zou ik die ook gaan vervangen. Voor €70,- is dit een goede PSU. andere in die prijsklasse zijn momenteel moeilijk verkrijgbaar pricewatch: Gigabyte G750H
pricewatch: BitFenix Formula Gold 650W
Is wat veel aan Wattage, maar 450 en 550w zijn ongeveer even duur of niet of nauwelijks verkrijgbaar of je zit al gauw in hogere prijsklasse.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvenblade
Baloes schreef op maandag 4 februari 2019 @ 17:49:
Als je idd een beperkt budget hebt zou dan deze geen mooie optie zijn? :

https://www.caseking.de/e...96-mb-gddr5-gcsp-166.html

Met de goeie koeler dus. Gaat je zowiezo ook een grote prestatiewinst opleveren.

Caseking is een goeie zaak, en incl. verzendkosten wordt het dan 177 euro. En je krijgt er ook nog 2 gratis games bij.

Scheelt je met die RX 590 meer dan 100 nuttige euros.
Thanks! Zal er zeker naar kijken. Op het eerste gezicht lijkt het verschil in prestatie niet heel erg groot. Probleem is denk ik wel dat ik games draai die niet heel erg zuinig zijn met VRAM omgaan. Zoals zware mods op games als Witcher 3, Fallout 4, Skyrim SE, Deus Ex.
Pagina: 1