Oled tv kopen voor "budget"?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interceptor101
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09 10:39
Beste mensen,

Mijn vraag is kort; tv stuk, moet nieuwe, heb wat gelezen dat oled beste is.
Ik heb even gekeken in de winkel; ziet er voor mij allemaal hetzelfde uit ;)

Door erg nare omstandigheden hier in huis net nu, kan ik mijzelf niet zo "inlezen" als ik normaal zou doen; het komt ook helemaal niet bij me binnen.
Vrouw en dochters zeuren wel om een tv uiteraard.......

Dus ik klop in op bol dat ik een led wil, 55 inch, zoek van "goedkoop naar duur" en wilde stoppen ergens bij de 1600 euro.
De goedkoopste (is een LG) heb ik nog wel van begrepen dat de processor "zwak" is en led niet geheel tot zijn recht komt. Die dus niet lijkt mij.

Dan heb ik keuze uit LG, Panasonic, Samsung en Sony. Mijn huidige tv is een Sony en erg, erg veel problemen mee gehad, dus die maar niet lijkt mij.

Welke is volgens de kenners een goede keuze nu?
Ik zal niemand erop vast pinnen natuurlijk, maar iemand die er even met een heldere blik naar kijkt, zou erg welkom zijn.

Alvast mijn hartelijke dank!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-10 08:50
Eigenlijk best simpel. Wil je een OLED tv, dan neem je een LG B8 of C8, allebei ruim onder de 1600 euro te verkrijgen:

pricewatch: LG OLED55B8PLA Zwart
pricewatch: LG OLED55C8PLA Zwart

Wil je gewoon een goede allround tv. Dan is de Sony XF9005 eigenlijk één van de beste LCD tv's. Hele goede zwartwaardes voor LCD, heel helder voor in de huiskamer en rest van de beeldeigenschappen is gewoon goed.

pricewatch: Sony KD-55XF9005 Zwart

Samsung heeft nog modellen die iets helderder gaan. Mocht je dus een hele lichte woonkamer hebben of vol de zon op je TV hebben staan zou ik die aanraden i.p.v. OLED. Kijk is altijd TV in een verduisterde of semi-verduisterde ruimte en heb je geen direct zonlicht op je TV vallen dan is OLED eigenlijk de beste keus.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Gewoon hier kijken, [Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2 . Genoeg tips om de c8 voor iets van 1100-1200 te krijgen. of de e8 voor ruim onder de 1600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Hou wel rekening met inbranden van oled, het komt toch voor.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:59
Interceptor101 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 15:52:
De goedkoopste (is een LG) heb ik nog wel van begrepen dat de processor "zwak" is en led niet geheel tot zijn recht komt. Die dus niet lijkt mij.
Is een beetje BS als je het mij vraagt. Het is niet zo dat die beeldprocessor slecht is, of dat een andere zoveel beter is dat je hier goed een verschil tussen gaat zien.

Simpele beslisboom:
Staat je TV in een kamer met veel (directe) lichtinval?
Ja: neem een LCD. De lichtopbrengst van OLED is iets lager.
Nee: neem een OLED. De zwartwaarden van OLED zijn onovertroffen en dit verschil is altijd zichtbaar.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Lees eens wat reviews op rtings.com. En gebruik de zoekfunctie op het forum, "welke oled?" is zo verschrikkelijk vaak voorbij gekomen....

[ Voor 5% gewijzigd door Fietsbel op 04-02-2019 16:23 ]

39

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Interceptor101 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 15:52:
Ik heb even gekeken in de winkel; ziet er voor mij allemaal hetzelfde uit ;)
Dan hoef je dus geen dure oled te kopen en kan je jezelf richten op een aanzienlijk goedkoper toestel met LCD paneel.
Door erg nare omstandigheden hier in huis net nu, kan ik mijzelf niet zo "inlezen" als ik normaal zou doen; het komt ook helemaal niet bij me binnen.
Erg vervelend, maar nu vraag je ons om research voor jou te doen. Dat is niet helemaal de bedoeling hier, er wordt een eigen mate van inzet verwacht. Je doet wat onderzoek, komt met een aantal voorstellen en dan kunnen anderen helpen bij de voor- en nadelen zodat je de knoop kan doorhakken.

Verder is je vraag verre van uniek. Dagelijks komt dit vraagstuk hier voorbij, dus je kan het beste even dit forum doorzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interceptor101
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09 10:39
Bedankt voor de tips beste mensen!!

Ik wil graag nog even inhaken op "stin00".
Ik vraag niet om research voor mij te doen; als je moderatortaken op je wilt nemen, doe je er goed aan om de eerste basis beginselen daarvan onder de knie te krijgen, met name lezen.
Natuurlijk heb ik research gedaan! Daar schreef ik over: het komt ook helemaal niet bij me binnen.
Een simpele vraag uit een tv of vijf: Welke is volgens de kenners een goede keuze nu?

Research wekt -zoals gebruikelijk- meer vragen op dan het vragen beantwoord.
Tegenstrijdigheden zijn aan de orde van de dag; oled brand in; "mythe's omtrent oled: oled brand niet in"......
Oled niet bij zwak licht; oled juist wel bij zwak licht.
Zo kan ik nog wel even doorgaan en geloof me; dit vind ik normaal gesproken prachtig! Ware het niet vanwege de problemen hier thuis waarvan ik, als grote kerel, nog zit te janken op de bank.
Ik heb echt wel wat anders aan mijn hoofd en een vorm van onderzoek is ook vragen aan kenners.

Ik vraag geen onderzoek; ik vraag wat iemand die er wél genoeg verstand van heeft zou kopen, punt.

Aan de andere kant is het niet nieuw hier op het forum; die arrogante houding van sommigen dat je alles zelf moet doen, alles aan moet dragen, alles moet bewijzen, alles uitzoeken.......
Kan je net zo goed dit forum sluiten, is het niet? Als je toch geen vragen meer mag stellen.......

Bedankt voor degenen die wél behulpzaam zijn geweest; daar kan ik wat mee, top!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ch3cker
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-10 16:23

Ch3cker

Testlab Teamlead
Interceptor101 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 22:20:
Bedankt voor de tips beste mensen!!

Ik wil graag nog even inhaken op "stin00".
Ik vraag niet om research voor mij te doen; als je moderatortaken op je wilt nemen, doe je er goed aan om de eerste basis beginselen daarvan onder de knie te krijgen, met name lezen.
Natuurlijk heb ik research gedaan! Daar schreef ik over: het komt ook helemaal niet bij me binnen.
Een simpele vraag uit een tv of vijf: Welke is volgens de kenners een goede keuze nu?

Research wekt -zoals gebruikelijk- meer vragen op dan het vragen beantwoord.
Tegenstrijdigheden zijn aan de orde van de dag; oled brand in; "mythe's omtrent oled: oled brand niet in"......
Oled niet bij zwak licht; oled juist wel bij zwak licht.
Zo kan ik nog wel even doorgaan en geloof me; dit vind ik normaal gesproken prachtig! Ware het niet vanwege de problemen hier thuis waarvan ik, als grote kerel, nog zit te janken op de bank.
Ik heb echt wel wat anders aan mijn hoofd en een vorm van onderzoek is ook vragen aan kenners.

Ik vraag geen onderzoek; ik vraag wat iemand die er wél genoeg verstand van heeft zou kopen, punt.

Aan de andere kant is het niet nieuw hier op het forum; die arrogante houding van sommigen dat je alles zelf moet doen, alles aan moet dragen, alles moet bewijzen, alles uitzoeken.......
Kan je net zo goed dit forum sluiten, is het niet? Als je toch geen vragen meer mag stellen.......

Bedankt voor degenen die wél behulpzaam zijn geweest; daar kan ik wat mee, top!
Een lcd kan, als je er een in deze prijsrange koopt tenminste, over het algemeen net iets feller inderdaad. In de praktijk merk ik dat het bij een oled ook vooral veel aan de instellingen ligt. In eerste instantie vond ik mijn oled ook enigszins donker, maar in de instellingen kan je hem zo aanpassen dat het in een donkere ruimte oprecht onaangenaam wordt om naar te kijken, zo fel. Het blijft natuurlijk wel iets persoonlijks, de een hecht er net iets meer waarde aan dan de ander. Feit is dus dat lcd's iets helderder kunnen, maar het is niet zo dat een oled opeens niet meer af te lezen is bij een beetje lichtinval van buiten.

Oled's kunnen inderdaad nog steeds inbranden. Ook hierbij ligt het antwoord echter iets genuanceerder. Als je altijd 1 zender kijkt, heb je denk ik wel een grote kans dat je na verloop van tijd iets van inbranding terug gaat zien. Als je dit niet doet zal je zien dat, mede door speciale functies op de tv, het allemaal niet zo hard zal gaan. Bij veel fabrikanten wordt er aan iets van pixel-shifting en/of het dimmen van logo's gedaan. Ook hebben verschillende fabrikanten een pixel refresher ingebouwd, om de slijtage op pixels te verdelen.

Ten slotte nog over de beeldprocessor : persoonlijk maak ik 0 gebruik van alle 'slimme beeldtechnieken' als TruMotion etc. Het eerste wat ik doe is al deze onzin uit zetten, zodat ik gewoon het beeld zie hoe de makers het hebben bedoeld.

Qua prijzen doen oled's eigenlijk niet meer onder voor de high-end lcd's. De goedkoopste 55 inch oled is met een 2018 panel is op dit moment de B8 van LG, deze is al voor 1150 euro op te pikken. Mocht je een 65 inch overwegen, hetzelfde B8 model is al voor 1699 te krijgen. De goedkoopste prijzen vind je in het, door theHoff eerder aangehaalde, [Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2 topic.

Welke lcd modellen op dit moment de beste keus zijn ben ik niet zo goed op de hoogte helaas, dus daar kan ik je niet bij helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:19
Ch3cker schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 13:44:

Welke lcd modellen op dit moment de beste keus zijn ben ik niet zo goed op de hoogte helaas, dus daar kan ik je niet bij helpen.
De eerder aangehaalde pricewatch: Sony KD-55XF9005 Zwart is een goedkope optie en een prima tv met FALD.

Wil je nog iets beter qua LCD met FALD en de One connectbox:
pricewatch: Samsung QE55Q9F (2018) Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-10 08:50
Arjant2 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 14:00:
[...]

De eerder aangehaalde pricewatch: Sony KD-55XF9005 Zwart is een goedkope optie en een prima tv met FALD.

Wil je nog iets beter qua LCD met FALD:
pricewatch: Samsung QE55Q9F (2018) Zwart
De facto zijn dat wel de twee beste LCDs op de Markt. In plaats van de Q9F is er ook nog de Q8D. Heeft ook FALD en is goedkoper omdat deze niet het topmodel "design" heeft.

pricewatch: Samsung QE55Q8D Zwart

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:19
Davidshadow13 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 19:46:
[...]

De facto zijn dat wel de twee beste LCDs op de Markt. In plaats van de Q9F is er ook nog de Q8D. Heeft ook FALD en is goedkoper omdat deze niet het topmodel "design" heeft.

pricewatch: Samsung QE55Q8D Zwart
Maar tevens ook een stuk minder FALD zones (uit mijn hoofd maar 64) en tevens geen One Connectbox (wat zeker een voordeel van de Q9FN kan zijn als je de tv aan de muur hebt). Die Q8D zou dus niet mijn keus zijn. Dan zijn de sony en Q9FN wel veel beter.

[ Voor 8% gewijzigd door Arjant2 op 05-02-2019 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:10

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Verplaats je even naar CEA :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintzak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 19:31
Kan de Samsung 8000 serie wel aanraden geen OLED maar de moeite waard om eens een blik op te werpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:42

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb zelf de LG c7. Geen problemen mee en super beeldkwaliteit. Ga naar het door @theHoff en @Ch3cker reeds genoemde oledprijzentopic en kijk hoe je de c8 kunt krijgen voor 1200 euro. Is enkel een kwestie van 1 x bellen en dan de veel betere prijs horen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Jorgen op 07-02-2019 14:00 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1