Toon posts:

M2M abo of gewoon 4G abo van provider

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakernaars,

ik heb een IP camera die ik op afstand met eigen IP wil benaderen.
IP camera is verbonden met een router en 4G dongle.
De camera maakt foto's en nu wil ik wekelijks de camera benaderen via ftp om circa 1Gb images te downloaden.
Nu vraag ik mij af wat voor 4G abo ik nodig heb voor deze activiteit.
Voldoet een 'gewoon' data abonnement bv KPN of Tmobile, of moet het echt een specifiek m2m abo zijn?

Missen jullie nog informatie in dit bericht om tot een goed advies te komen, laat het even weten dan pas ik de tekst aan.

graag jullie advies
BVD

Beste antwoord (via Verwijderd op 04-02-2019 22:23)

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:43

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

M2M/IoT-abonnementen zijn volgens mij meer gericht op lage bandbreedte, wat me niet zo fijn lijkt als je 1GB/week wilt downloaden. Je zou wel bijv. kunnen kijken voor een data-only abo incl 097-nummer. Betaal je ook niet voor de belbundel.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:43

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

M2M/IoT-abonnementen zijn volgens mij meer gericht op lage bandbreedte, wat me niet zo fijn lijkt als je 1GB/week wilt downloaden. Je zou wel bijv. kunnen kijken voor een data-only abo incl 097-nummer. Betaal je ook niet voor de belbundel.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-10 16:15
Mocht je al een abonnement van KPN hebben, dan kun je voor 5 euro per maand een simkaartje aanvragen, en dan kun je de bundel van je smartphone delen met de "bundel" van het simkaartje die je voor de camera wilt gebruiken.

https://mobielshop.kpn.co...internet/standaard/1-jaar

Heb je (bijvoorbeeld) een bundel van 20GB, dan schuif je een xx aantal MB per week naar het datakaartje voor de webcam, dan kun op deze manier de beelden downloaden van de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:36

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd je bent wel een beetje karig in je informatievoorziening. Zou je het volgende willen toevoegen:
- Welke hardware gebruik je allemaal en hoe dit zit aangesloten?
- Wat heb je zelf al gevonden, geprobeerd en gedaan?

Op die manier kunnen we je een stuk beter helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
rens-br schreef op maandag 4 februari 2019 @ 17:15:
[mbr]@Verwijderd je bent wel een beetje karig in je informatievoorziening. Zou je het volgende willen toevoegen:

Op die manier kunnen we je een stuk beter helpen.[/]
Karig valt wel mee. hangt er vanaf hoe je het bekijkt.
Waar het om gaat is mij nu duidelijk. Daar draait het toch per slot van rekening om?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2019 22:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-10 10:04
Ja een gewoon data simkaartje voldoet. Zonder bellen, dus geen normaal telefoon contract. Kan goed zijn dat JIJ dat een M2M noemt, maar dat is weer iets anders. Een andere oplossing is een telefoon gebruiken als hotspot of usb tethered zodat je wel een 06 sim mag gebruiken. Domme regelgeving die slechte zaken in de hand werkt.. maar het is nu eenmaal zo.
rens-br schreef op maandag 4 februari 2019 @ 17:15:
[mbr]@Verwijderd je bent wel een beetje karig in je informatievoorziening. Zou je het volgende willen toevoegen:

Op die manier kunnen we je een stuk beter helpen.[/]
Ben het met YUME eens dat de informatie voorziening goed is, IP camera, zit aan router met 4G dongle en er is een databehoefte van 1GB per week, welke camera en router etc en hoe het aangesloten is maakt helemaal niks uit, de vraag gaat tenslotte over het data aspect vanuit een provider. YUME wil waarschijnlijk weten of hij gewoon een 06 sim met data kan gebruiken of dat hij speciaal een simkaart voor de dongle moet aanschaffen. YUME had wel meer moeite kunnen doen om dit 'probleem' zelf op te lossen, het is niet lastig uit te vogelen.
FooLsKi schreef op maandag 4 februari 2019 @ 15:30:
Doorgaans is een datasim bijna even duur als dezelfde hoeveelheid data + belminuten. Het is puur een kwestie dat het tegenwoordig zo geregeld is dat je een 097 nummer moet hebben buiten telefoons om dat de provider daar een speciaal duurder product voor heeft kunnen verzinnen.

[ Voor 140% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 04-02-2019 22:37 ]

Pagina: 1