Windows 10 - Laptop verliest regelmatig Wifi verbinding

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:10
Mijn vraag
Ik gebruik de volgende https://tweakers.net/pricewatch/1185377/hp-14-cf0732nd.html laptop sinds zo'n beetje november'18. Nu heb ik met enige regelmaat een verstoring met de Wifi connectie.

Ik heb al diverse zaken geprobeerd n.a.v. gevonden zaken op het web, waaronder:

http://www.incrediblelab....-no-internet-error-fixed/

Een herinstallatie, update naar de laatste Win10 updates voor zowel driver als besturingssysteem, vervanging van draadloos component heeft allemaal niet geholpen.

Aangezien ik het probleem ook constateer op andere Wifi netwerken, verwacht ik niet dat het een netwerk probleem in mijn woning is.

Wanneer ik een -t ping uitvoer op de router ipadres dan kan het een aantal uur goed gaan (zoals vanmorgen), waarbij ik in de response time af en toe een piek zie in de time response >2000, ook een enkele keer een general failure (denk bij screensaver) en af en toe Request timed out.
Op een gegeven moment zal dit echter overgaan naar een Request timed out en een Destination host unreachable. Hierop geeft de Wifi verbinding aan dat deze verbonden is, maar geen internet meer heeft.
Enige oplossing om internet weer te verkrijgen is verbinding verbreken en opnieuw verbinding maken. Het kan hierdoor weer enige tijd goed gaan.

Relevante software en hardware die ik gebruik
https://tweakers.net/pricewatch/1185377/hp-14-cf0732nd.html

Gezien ik het heb in thuisnetwerk als op bedrijfsnetwerk (groot bedrijf met stabiel netwerk) en niet heb op mijn werklaptop binnen thuisnetwerk en bedrijfsnetwerk denk ik niet dat het Netwerk apparatuur van belang is.

Thuis momenteel alleen een Experia Box V10a er staan. Overige wifi routers (TP Link) is de wifi functionaliteit uitgeschakeld.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Zie eerdere stuk over uitgevoerde handelingen, maar in ieder geval al het volgende:

-3x herinstallatie windows 10 via HP Recovery Manager
-Updates Win10
-Updates driver
-Netsh winsock
-Flushdns
-Open DNS
-Firewall uit

Uiteraard blijf ik ook in contact met HP aangezien de 'reparatie' totaal geen effect heeft gehad, maar wellicht is hier de gouden tip te verkrijgen.

LOETKE

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef012
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 26-06 20:13
Een tijdje terug precies hetzelfde gehad met (volgens mij) een HP 15-db0955nd.
Na opstart werkt het prima, na enige tijd begint de wifi te haperen. Kan niet meer via Teamviewer inloggen, ip adressen niet meer bereikbaar, youtube niet af te spelen... volgens mij werkte het uit- en inschakelen van de wifi daarna tijdelijk.
Drivers gedownload, terug naar fabrieksinstellingen... blijkt allemaal niet te helpen.
Wij hebben de laptop teruggestuurd "ter reparatie" en kregen een nieuwe laptop toegestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:08

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Om welke WIFI module gaat het precies of lees ik er overheen?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
_Dune_ schreef op maandag 4 februari 2019 @ 15:34:
Om welke WIFI module gaat het precies of lees ik er overheen?
Dan doel je op Realtek RTL8822BE 802.11ac PCIe Adapter?
Stef012 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 15:01:
Een tijdje terug precies hetzelfde gehad met (volgens mij) een HP 15-db0955nd.
Na opstart werkt het prima, na enige tijd begint de wifi te haperen. Kan niet meer via Teamviewer inloggen, ip adressen niet meer bereikbaar, youtube niet af te spelen... volgens mij werkte het uit- en inschakelen van de wifi daarna tijdelijk.
Drivers gedownload, terug naar fabrieksinstellingen... blijkt allemaal niet te helpen.
Wij hebben de laptop teruggestuurd "ter reparatie" en kregen een nieuwe laptop toegestuurd.
Ja, exact deze situatie.

[ Voor 58% gewijzigd door RudyL op 04-02-2019 15:45 ]

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:08

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Lijkt een 'known issue' te zijn met betreffende module click .

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
_Dune_ schreef op maandag 4 februari 2019 @ 15:48:
Lijkt een 'known issue' te zijn met betreffende module click .
Hmm ik kan wel eens een test gaan draaien met de settings gewijzigd naar maximale prestaties op batterij niveau en kijken wat dat gaat brengen.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef012
Ik ben benieuwd naar het resultaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
Stef012 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 08:11:
Ik ben benieuwd naar het resultaat!
Heb het vandaag een ping -t aangezet naar mijn router en dat ging met enkele pieken wel zonder onderbreking. Ga ik erbij internetten met wat meerdere tabbladen over, dan is het in no time weer gebeurd met de verbinding.

Ping statistics for 192.168.2.254:
Packets: Sent = 5914, Received = 5871, Lost = 43 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 1ms, Maximum = 3676ms, Average = 7ms

Heb jij vooraf de nieuwe laptop reeds overlegd per telefonisch contact, want moet daar ook wel haast op inspelen met alle opties die reeds geprobeerd zijn, of iemand moet hier nog wat te proberen hebben.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef012
RudyL schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 19:07:
[...]
Heb jij vooraf de nieuwe laptop reeds overlegd per telefonisch contact, want moet daar ook wel haast op inspelen met alle opties die reeds geprobeerd zijn, of iemand moet hier nog wat te proberen hebben.
Nope, retourgezonden ter reparatie en automagisch een nieuwe ontvangen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlckChta
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 26-05 17:05
Je zou een WiFi USB adapter kunnen proberen en kijken of je hiermee nog steeds problemen hebt. Als dit prima werkt kan je concluderen dat de module in je laptop kapot/beschadigd is.

Excuus na het nog een keer lezen van topic heeft TS dit al geprobeerd.

[ Voor 18% gewijzigd door BlckChta op 06-02-2019 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
BlckChta schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 15:35:
Je zou een WiFi USB adapter kunnen proberen en kijken of je hiermee nog steeds problemen hebt. Als dit prima werkt kan je concluderen dat de module in je laptop kapot/beschadigd is.

Excuus na het nog een keer lezen van topic heeft TS dit al geprobeerd.
Nee ik heb zelf geen usb adapter geprobeerd, hp heeft aangegeven bij reparatie de wifi module vervangen te hebben. Echter doordat er dezelfde fouten blijven bestaan geloof ik ook niet dat een usb adapter gaat helpen. Tevens heb ik die niet beschikbaar.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
RudyL schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 15:46:
[...]

Nee ik heb zelf geen usb adapter geprobeerd, hp heeft aangegeven bij reparatie de wifi module vervangen te hebben. Echter doordat er dezelfde fouten blijven bestaan geloof ik ook niet dat een usb adapter gaat helpen. Tevens heb ik die niet beschikbaar.
Als het klopt wat @_Dune_ zegt, is het gewoon een brak model. Gezien de vele klachten, lijkt dit zeer logisch.

Vervangen met dezelfde brakke adapter gaat dan niet helpen. Je kunt dit uitsluiten met behulp van pricewatch: TP-Link Archer T4U.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
hoi1234 schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 07:07:
[...]

Als het klopt wat @_Dune_ zegt, is het gewoon een brak model. Gezien de vele klachten, lijkt dit zeer logisch.

Vervangen met dezelfde brakke adapter gaat dan niet helpen. Je kunt dit uitsluiten met behulp van pricewatch: TP-Link Archer T4U.
Ik snap dat dit een wijze is om het uit te sluiten, maar zie dat ook niet als een oplossing. HP heeft inmiddels alle systeem informatie opgehaald en het probleem naar 2e lijns gezet.

Ondanks dat het probleem optreed bij drie verschillende locaties en drie verschillende netwerken terwijl dit met een andere laptop niet te reproduceren valt op deze locaties, waren ze toch nog weer geïnteresseerd in de netwerkgegevens, veel vertrouwen in de tweede lijns oplossing krijg ik daar nou niet van.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
RudyL schreef op maandag 11 februari 2019 @ 16:21:
[...]

Ik snap dat dit een wijze is om het uit te sluiten, maar zie dat ook niet als een oplossing. HP heeft inmiddels alle systeem informatie opgehaald en het probleem naar 2e lijns gezet.

Ondanks dat het probleem optreed bij drie verschillende locaties en drie verschillende netwerken terwijl dit met een andere laptop niet te reproduceren valt op deze locaties, waren ze toch nog weer geïnteresseerd in de netwerkgegevens, veel vertrouwen in de tweede lijns oplossing krijg ik daar nou niet van.
Dan zal je specifiek om een ander merk + model adapter moeten vragen. Maar ik betwijfel of ze daar aan mee willen werken. Bovendien in het geval van een whitelist, gaat dat lastig worden. Daarom de keuze voor een USB-adapter. Die werken altijd.

Trouwens hoe weet je dat je de laatste driver hebt? Test je dat via Windows? De functionaliteit van Windows om drivers te vinden werkt gewoon erg brak. Dus ik zou op z'n minst de drivers van de site van HP halen. Maar ja, HP zou dat ook wel al als tip gegeven hebben. Je kunt ook drivers van realtek downloaden. Dan weet je echt dat je de laatste hebt. Had dit ook ooit met een laptop, na een driverupdate nooit meer problemen gehad.

Tuurlijk 't moet gewoon werken, maar de fietsenmaker plakt toch ook niet je band als je er al 25 plakkers op hebt zitten? Dan krijg je een nieuwe binnenband. Je netwerkkaart is nu denk ik gewoon z'n lekke band met 25 plakkers. Dus tenzij HP/verkoper toch wat voelt voor een andere netwerkadapter, zal je het misschien nooit op kunnen lossen met hun hulp. Ik zou me dus op een onconform product beroepen. Maar geen idee of de laptop echt onconform te noemen is.

[ Voor 15% gewijzigd door hoi1234 op 11-02-2019 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:48
In de router UPnP uitzetten zou ook kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
hoi1234 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 16:53:
[...]

Dan zal je specifiek om een ander merk + model adapter moeten vragen. Maar ik betwijfel of ze daar aan mee willen werken. Bovendien in het geval van een whitelist, gaat dat lastig worden. Daarom de keuze voor een USB-adapter. Die werken altijd.

Trouwens hoe weet je dat je de laatste driver hebt? Test je dat via Windows? De functionaliteit van Windows om drivers te vinden werkt gewoon erg brak. Dus ik zou op z'n minst de drivers van de site van HP halen. Maar ja, HP zou dat ook wel al als tip gegeven hebben. Je kunt ook drivers van realtek downloaden. Dan weet je echt dat je de laatste hebt. Had dit ook ooit met een laptop, na een driverupdate nooit meer problemen gehad.

Tuurlijk 't moet gewoon werken, maar de fietsenmaker plakt toch ook niet je band als je er al 25 plakkers op hebt zitten? Dan krijg je een nieuwe binnenband. Je netwerkkaart is nu denk ik gewoon z'n lekke band met 25 plakkers. Dus tenzij HP/verkoper toch wat voelt voor een andere netwerkadapter, zal je het misschien nooit op kunnen lossen met hun hulp. Ik zou me dus op een onconform product beroepen. Maar geen idee of de laptop echt onconform te noemen is.
Of het daadwerkelijk de laatste driver is geweest geen idee, maar heb downloads van Realtek website / HP website / HP Support Center al eens gedownload en geïnstalleerd, op aanwijzingen van de support lijn, dus ga er daardoor vanuit dat het de laatste zijn geweest.

Als je mijn laptop vergelijkt met een binnenband heb ik deze inmiddels 25x laten plakken, binnenband is daarna vervangen maar binnen 100 meter fietsen weer lek.

Router instellingen gaat wellicht werken voor thuis, maar kan niet op het werk of bij anderen even de router instellingen wijzigen doordat ik anders geen continue verbinding blijf behouden met de Wifi.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Ronvgs schreef op maandag 11 februari 2019 @ 17:02:
In de router UPnP uitzetten zou ook kunnen helpen.
Het is sowieso verstandig om UPnP uit te zetten op je router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-06 21:04
Een goede wifi-adapter is wat mij betreft één van de eisen bij aankoop van een laptop. Óf de aanwezige adapter moet door een andere vervangen kunnen worden. Bij HP kan dat helaas vrijwel nooit, omdat ze alternatieven blokkeren via een whitelist BIOS. Soms is een BIOS-hack mogelijk, waardoor een ander merk/type wifi-card ingebouwd kan worden.

Het internet staat bol van klachten over met name Realtek en Atheros wifi cards. Ik heb zelf alleen maar slechte ervaringen met die twee merken in verschillende merken laptops. Ik heb ze altijd vervangen door Intel of Broadcom wifi-cards. Liefst nog de eerste vanwege betere driver-ondersteuning. Laatst een HP laptop aangeschaft met een Intel AC7265. En dat werkt prima.

Ik zou echt proberen een andere in te bouwen. Eerst proberen of het werkt zonder ingrepen, anders toch BIOS kraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
idd een andere adapter er in proberen te zetten... en hopen dat je geen bios beperkingen hebt.. :)

voor nood (en testen) kan je altijd een goedkope USB adapter proberen.. die verkopen ze echt overal tegenwoordig.... en als je niet te kieskeurig gaat zijn (zeker voor een test!) ook nog voor een habbekrats..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
Een update na ruim een week verder te zijn, want vandaag wordt de laptop wederom opgehaald en ter reparatie aangeboden. Ik heb nog bewust nagevraagd wat in dit geval de reparatie zou inhouden, maar daar kon men geen antwoord op geven.

Ben er gelukkig niet afhankelijk van, maar hoop nu stiekem op het scenario dat er een ander model geleverd gaat worden die een degelijke netwerk adapter heeft. Het lijkt er in ieder geval op, dat het reparatie centrum niets anders doet dan onderdelen vervangen en het ongetest terugstuurt. Dan heb ik niet veel vertrouwen in alleen het wisselen van de netwerk adapter, zoals het de vorige keer ook niet goed ging.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef012
Thx voor de update. Balen dat het nog steeds niet werkt.

Bij mijn ouders bleek toch dat de storing af en toe voorkwam. Van de week even gekeken.
Vanuit HP (vraagteken icoon in de onderbalk, Support?) stond er een update klaar voor de Realtek adapter, deze natuurlijk gelijk geïnstalleerd.
Verder op aanwijzen van @_Dune_ vanuit dit https://h30434.www3.hp.co...2BE-802-11AC/td-p/6694547 draadje de powersettings van de adapter aangepast.

Tot nu toe geen klachten meer ontvangen. Hopelijk blijft dat zo :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
Nou hij is terug van reparatie te Hongarije, waar ik al gebeld ben met de opmerking: ze kunnen het niet reproduceren, was ik al bang voor de gevolgen, want het lijkt nu alsof ze nogmaals een nieuwe installatie hebben uitgevoerd. De zesenveertigste herinstallatie.

Vanavond maar weer een ping uitvoeren en vrij overtuigd dat ik de verbinding kan laten verbreken, wellicht toch maar een wifi adapter proberen, want schijnbaar wil HP het niet onderkennen dan wel dat ze een oplossing hebben.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
En wat voor laptop is de "andere” laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
Berlinetta schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 04:51:
En wat voor laptop is de "andere” laptop?
Een Dell Lattitude 7490.

Overigens hebben ze bij de reparatie de SSD vervangen, vreemd dat zoiets de oorzaak zou kunnen zijn, maar heb nog steeds niet het probleem kunnen reproduceren. Overigens ook nog niet de beschikbare updates gedownload en geïnstalleerd.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124228

Hier een soortgelijk probleem (ook een HP laptop)
Af en toe valt de wifi weg, dan heb ik geen internet meer.

Als ik wifi dan uitzet en weer aanzet, heb ik weer normaal werken internet.
Het treedt dus af en toe op, maar vaak genoeg om me aan te irriteren.

Als ik dit topic doorlees, heb ik het idee dat het ook bij mij aan mijn netwerkkaart ligt

Gisteren heb ik alle netwerk onderdelen opnieuw laten instellen en voor als nog is het niet meer opgetreden, maar nog even afwachten met het trekken van conclusies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
Anoniem: 124228 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 08:45:

Gisteren heb ik alle netwerk onderdelen opnieuw laten instellen en voor als nog is het niet meer opgetreden, maar nog even afwachten met het trekken van conclusies
Wat valt hier allemaal onder?

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RudyL schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 09:16:
[...]

Wat valt hier allemaal onder?
Eigenlijk geen idee, maar volgens mij worden alle netwerk apparaten opnieuw geinstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vorig weekend getest met een USB WIFI adapter van het werk, en een perfecte verbinding!
Geen enkele keer gehad dat de verbinding weg viel. Ook streamen van radio, wat met de ingebouwde WIFI adapter niet te te doen was, was een stuk stabieler.

Omdat mijn laptop meer dan 3 jaar oud is, is het voor mij een goede oplossing om via een externe WIFI adapter te gaan werken.

Maar ik kan me voor stellen dat, dat niet het geval is als je een nieuwe laptop hebt gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ach dat had ik ook toen ik nog een Intel wifi adapter er in had...

al geruime tijd een broadcom adapter er in en geen problemen meer :o

404 Signature not found

Pagina: 1