Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Sharp Aquos R2] Kan niet hard resetten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Rubendewulf
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 06-02 19:45
Hallo,

Ik probeer m'n r2 te hard resetten door power + volume down en andere combinaties te gebruiken .. maar niets lukt , is er iemand die me kan helpen want ik kom er helemaal gek van ... Bestaat er een programma voor dit te doen of iets anders .

Mvg Ruben

Alle reacties

• -36-
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 20:25

-36-

Trust me. I'm an amateur

opstarten met volumedown en dan de powerbutton zou je in het recovery menu met een factoryreset optie moeten brengen. (volumedown moet je langggg ingedrukt houden). Als je nog in je telefoon komt kan je ook een factory reset uitvoeren via het opslag menu bij instellingen, Via ADB met terminal op PC of bij developer options advanced reboot-menu aanzetten en via dat menu naar de recovery booten kan ook. Of via fastboot resetten maar dan zul je toch eerst de telefoon in de juiste bootmodus moeten krijgen.

-36- wijzigde deze reactie 04-02-2019 14:42 (60%)

• Rubendewulf
Ja nee man , niets lukt met toetsencombinaties , ik geraak er niet meer in... Wel *knip*. vervelend. want ik kan naar geen enkele winkel ermee .... Dank u dochter voor er een password op te zetten

Scheld woorden gebruiken is nergens voor nodig.

rens-br wijzigde deze reactie 04-02-2019 16:39 (19%)

• ChinaGeek
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 19-04 16:16
Wat gebeurt er als je hem opstart dan?
Je bent nogal summier in je informatie...

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

Ivm diefstalbeveiliging ed is password met encryptie omzeilen weer een ander (stuk lastiger) verhaal. En mag hier eigenlijk niet op T.net besproken worden. (misschien dat je op XDA wat verder komt?) Maar makkelijkste optie is denk toch je dochter achter die telefoon te parkeren en alle mogelijke combi's en typo variaties te laten proberen.

-36- wijzigde deze reactie 04-02-2019 16:00 (8%)

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 23:30

rens-br

Moderator Mobile & IN
@Rubendewulf welkom op het Forum.

Zoals andere ook al aangeven ben je vrij summier met de informatie die je deelt. Lees even Het algemeen beleid #quickstart door, zodat je weet wat de bedoeling is en voeg dan het volgende toe:
- Wat kan de telefoon nog wel?
- Wat heb je zelf al gevonden, geprobeerd en gedaan?
- Bij welke stap blijft je hangen?
- Krijg je foutmeldingen enzoja, welke?

We kunnen je op die manier een stuk beter helpen.
-36- schreef op maandag 4 februari 2019 @ 15:52:
Ivm diefstalbeveiliging ed is password met encryptie omzeilen weer een ander (stuk lastiger) verhaal. En mag hier eigenlijk niet op T.net besproken worden. (misschien dat je op XDA wat verder komt?)
Normaal gesproken kan je gewoon via de recovery een factory reset moeten kunnen voeren. Daarna zal het toestel wel vragen om in te loggen op het Google Account, maar aangezien het de telefoon van de TS is (ga ik even vanuit) moet dat geen probleem zijn.

• Rubendewulf
dus ...

toestel start perfect op en komt op het homescherm met het screenslot aan . elke combinatie geeft mij gewoon seconden bij om te proberen en een alternatieve methode om het te omzeilen heb ik of vindt ik nergens.

alle soorten van combinaties die ik probeer voor de hard reset mislukken aangezien hij elke keer gewoon boot zoals normaal. Mijn crosscall met dezelfde versie van android doet het wel meteen als ik de volume down + power indruk.

ik wil niemand storen hoor , maar wou toch eens aan jullie vragen achter hulp

• ChinaGeek
Rubendewulf schreef op maandag 4 februari 2019 @ 20:38:
dus ...

toestel start perfect op en komt op het homescherm met het screenslot aan . elke combinatie geeft mij gewoon seconden bij om te proberen en een alternatieve methode om het te omzeilen heb ik of vindt ik nergens.

alle soorten van combinaties die ik probeer voor de hard reset mislukken aangezien hij elke keer gewoon boot zoals normaal. Mijn crosscall met dezelfde versie van android doet het wel meteen als ik de volume down + power indruk.

ik wil niemand storen hoor , maar wou toch eens aan jullie vragen achter hulp
Je komt met power+volume up+volume down tot je het sharp logo ziet in de recovery.

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

Ik zie dat het toestel ook een homeknop heeft. Heb je die icm volumedown of up en powerbutton geprobeerd? Of idd de combi van beide volume knoppen zoals hierboven gesuggereerd word.

-36- wijzigde deze reactie 04-02-2019 22:17 (26%)

• Rubendewulf
Nee is geen homeknop , vingerdruk sensor alleen... Maar ik ga er eens mee naar de media markt ofzo misschien dat ze mee daar kunnen helpen ... Toch bedankt allemaal voor de hulp

• Prulleman
  • Registratie: december 2000
  • Nu online

Prulleman

Moderator Mobile

a.k.a Nilz

De truc is vaak om de volume button (+, - of beide proberen) al in te drukken als het toestel uitstaat. En dan de power button indrukken tot je toestel aangaat, de volume button(s?) ingedrukt houden tot je het recovery menu ziet.

Tijdens het opstarten moet de volume knop ingedrukt zijn, als je heel erg je best doet om ze precies tegelijk in te drukken ben je soms te laat, of soms druk je net niet goed. (tegelijk is niet nodig)
Je moet dus vooral je best doen om de volume knop goed in te blijven drukken en daarnaast rustig opstarten met de powerknop.

Op deze manier is het bij mij altijd nog gelukt, nu bij mijn s8 is het vol - tijdens op starten voor veilige modus, vol+ en bixby voor recovery.

Soms helpt het ook om hoesjes even te verwijderen, omdat het zonder hoesje vaak makkelijker is om een knop goed (zonder onderbreking) in te drukken

• ChinaGeek
Rubendewulf schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 10:18:
Nee is geen homeknop , vingerdruk sensor alleen... Maar ik ga er eens mee naar de media markt ofzo misschien dat ze mee daar kunnen helpen ... Toch bedankt allemaal voor de hulp
Je gaat ze bij de Mediamarkt op vol up+vol down+power laten drukken?

• Rubendewulf
Hopeloze man doet hopeloze dingen man

• ChinaGeek
Rubendewulf schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 11:00:
Hopeloze man doet hopeloze dingen man
Waarom doe je niks met de tips die je hier gegeven worden?
Dan is het openen van een topic ook wat overbodig.

• Rubendewulf
@ChinaGeek ik heb alles geprobeerd hoor, en ben echt dankbaar voor jullie hulp , maar niets lijkt te lukken.
ik krijg de telefoon echt niet in een safe mode of geraak niet in zijn ''bios'' menu... dus ... hopeloos ...
Pagina: 1

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True