Beste Tweakers,
Ik heb een Vraagje,
Ik ben van plan om een PV installatie aan te leggen van 15 x 300 Wp panelen.
Nu heb ik de keuze uit 3 type's
Trina Honey DD05A.08 II 300wp (levertijd 2 weken)
Vikram Somera Ultima VSMBB.60.AAA.03.04 (300 Wp Op voorraad)
BenQ SunVivo PM060MB2 (ook op vooraad)
Nu viel mijn eerste keuze op Trina - voor de prijs, de Vikram is iets duurder (ken ik niet net als andere producenten maar goed ze schijnen door DNV ook goed getest te zijn evenals Trina.)
de Benq dacht ik eerst aan maar zag dat de Trina het goedkoopst was en technisch ook prima. (deze komt niet voor in de DNV PV panelen test.
Nu had ik mij voor de omvormer een 1 fase SMA SB4.0-1AV-40 bedacht.
Hoor ik vanmorgen dat de laatste is verkocht en er 3 weken levertijd is.
Kwa Specs lijkt de SB5.0-1AV-40 het zelfde al geeft de calculatie op de SMA site een iets andere waarde aan.
De vraag is kan dit kwaad voor de opbrengst in negatieve rendement zin. de start spanning is zowieso 125V
En welk paneel zal ik nou kiezen ?

Ik heb een Vraagje,
Ik ben van plan om een PV installatie aan te leggen van 15 x 300 Wp panelen.
Nu heb ik de keuze uit 3 type's
Trina Honey DD05A.08 II 300wp (levertijd 2 weken)
Vikram Somera Ultima VSMBB.60.AAA.03.04 (300 Wp Op voorraad)
BenQ SunVivo PM060MB2 (ook op vooraad)
Nu viel mijn eerste keuze op Trina - voor de prijs, de Vikram is iets duurder (ken ik niet net als andere producenten maar goed ze schijnen door DNV ook goed getest te zijn evenals Trina.)
de Benq dacht ik eerst aan maar zag dat de Trina het goedkoopst was en technisch ook prima. (deze komt niet voor in de DNV PV panelen test.
Nu had ik mij voor de omvormer een 1 fase SMA SB4.0-1AV-40 bedacht.
Hoor ik vanmorgen dat de laatste is verkocht en er 3 weken levertijd is.
Kwa Specs lijkt de SB5.0-1AV-40 het zelfde al geeft de calculatie op de SMA site een iets andere waarde aan.
De vraag is kan dit kwaad voor de opbrengst in negatieve rendement zin. de start spanning is zowieso 125V
En welk paneel zal ik nou kiezen ?