Samsung T5 SSD harddisk te stugge kabel disconnect steeds.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.435 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb een tijd geleden een Samsung T5 500GB SSD gekocht en gebruik die met een usb-c aansluiting. De kabel die Samsung er bij levert is kort, dik en mega stug. Dus tijdens bewerking komt er regelmatig een 'schijf niet juist verwijderd' mededeling. Gruwelijk irritant.

Om het probleem nog erger te maken: de usb-c stekkers klikken wel vast in de ssd. Maar diezelfde stekkers klikken niet vast in mijn Macbook Pro (waardoor de aansluiting klote is). Andere usb-c stekkers zitten wel stevig in mijn MacBook. What to do?
1. Coolblue zegt niets te kunnen, en wil me alleen een usb 2.0 kabel opsturen [seriously?]
2. Samsung zelf bellen? Al zullen die net als Coolblue geen defect vinden.
3. Een nieuwe usb-c kabel kopen die beter is, maar welke? Hoe herken ik een kabel die de volledige snelheid aan kan?

Beste antwoord (via iAR op 04-02-2019 12:37)

• VapingQueen
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-07-2020

VapingQueen

Patriotic Vapester!

iAmRenzo schreef op maandag 4 februari 2019 @ 12:31:
[...]

Het is niet mijn Mac, andere kabels klikken gekgenoeg wel stabiel vast.

Maar, over die kabel... gaat 't om USB 3.0 A? Om de via de volledige snelheid te kunnen transporteren?
Je hebt de volgende kabels bij de SSD geleverd gekregen :

USB-C naar USB A kabel, USB-C naar USB-C kabel

Om de volledige snelheid te kunnen gebruiken, moeten dit USB 3.0 kabels zijn.

Edit 01 : Linkje naar geschikte kabels :

https://www.bing.com/sear...kabel&form=OPRTSD&pc=OPER

[ Voor 12% gewijzigd door VapingQueen op 04-02-2019 12:37 ]

Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

iAmRenzo schreef op maandag 4 februari 2019 @ 11:32:
Ik heb een tijd geleden een Samsung T5 500GB SSD gekocht en gebruik die met een usb-c aansluiting. De kabel die Samsung er bij levert is kort, dik en mega stug. Dus tijdens bewerking komt er regelmatig een 'schijf niet juist verwijderd' mededeling. Gruwelijk irritant.

Om het probleem nog erger te maken: de usb-c stekkers klikken wel vast in de ssd. Maar diezelfde stekkers klikken niet vast in mijn Macbook Pro (waardoor de aansluiting klote is). Andere usb-c stekkers zitten wel stevig in mijn MacBook. What to do?
1. Coolblue zegt niets te kunnen, en wil me alleen een usb 2.0 kabel opsturen [seriously?]
2. Samsung zelf bellen? Al zullen die net als Coolblue geen defect vinden.
3. Een nieuwe usb-c kabel kopen die beter is, maar welke? Hoe herken ik een kabel die de volledige snelheid aan kan?
Optie 3 is het simpelste. Heb even naar de specs gekeken en daar vond ik het volgende :

Aansluitingen

Type aansluiting : USB-C | USB 3.0 A

Dat is dus de kabel die je nodig hebt, als je zelf even de specs had nagekeken, had je dit zelf ook kunnen vinden ;) Nu hopen dat het niet de aansluiting op je Macbook Pro is.... anders eens een andere port gebruiken.

Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
VapingQueen schreef op maandag 4 februari 2019 @ 12:28:
Optie 3 is het simpelste. Heb even naar de specs gekeken en daar vond ik het volgende :

Aansluitingen

Type aansluiting : USB-C | USB 3.0 A

Dat is dus de kabel die je nodig hebt, als je zelf even de specs had nagekeken, had je dit zelf ook kunnen vinden ;) Nu hopen dat het niet de aansluiting op je Macbook Pro is.... anders eens een andere port gebruiken.

Maar, over die kabel... gaat 't om USB 3.0 A? Om de via de volledige snelheid te kunnen transporteren?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

iAmRenzo schreef op maandag 4 februari 2019 @ 12:31:
[...]

Edit 01 : Linkje naar geschikte kabels :

https://www.bing.com/sear...kabel&form=OPRTSD&pc=OPER

[ Voor 12% gewijzigd door VapingQueen op 04-02-2019 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
VapingQueen schreef op maandag 4 februari 2019 @ 12:35:

Top. Ja, ik ben een beetje usb-c blind. Heb echt geen idee meer wat ik waarvoor nodig heb om t voor elkaar te krijgen 8)7 Maar ik ga kijken voor 'n minder stugge kabel met goede stekker :) Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

iAmRenzo schreef op maandag 4 februari 2019 @ 12:37:
[...]

Top. Ja, ik ben een beetje usb-c blind. Heb echt geen idee meer wat ik waarvoor nodig heb om t voor elkaar te krijgen 8)7 Maar ik ga kijken voor 'n minder stugge kabel met goede stekker :) Thanks.
Geef maar € 2,50..... mijn zolder ligt al vol met bedankjes...... :P :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
VapingQueen schreef op maandag 4 februari 2019 @ 12:40:
Geef maar € 2,50..... mijn zolder ligt al vol met bedankjes...... :P :P
Afbeeldingslocatie: https://www.inkoopedelmetaal.nl/media/catalog/product/cache/3165de25f06aaec3f3395b81f4c0c593/r/i/rijksdaalder-zilver_1.png O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Damn..... zijn oma kende die uitspraak zeker ook..... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• missdjqt
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 29-07-2023
Hi,
Ik ben juist op zoek naar die 2 kabels. Zou ik ze van je mogen overnemen?
🙋🏾‍♀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:02

br00ky

Moderator Harde Waren
Oude koeien laten we in de sloot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.