Nieuwe Monitor: Dell P991 Midnight Grey

Pagina: 1
Acties:

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Ik zit te kijken naar een nieuwe monitor. Een goede 19" welke mooi, rustig beeld geeft op 1024x768 - 1280 x 1024 (incl de tussenliggende 1100-nogwat resolutie).

Mijn oog viel op deze monitor van Dell:

Afbeeldingslocatie: http://dellware.euro.dell.com/includes9/images/dellware/products/IM-ZZ54KWE.jpg
Specs:
Beeldbuis (bruikbaar beeld oppervlak): 19" Flat Display (18")
Grill pitch: 0.24 - 0.25mm Resolutie (optimaal)
Resolutie (optimaal): 1280 x 1024@85Hz
Synchronisatie bereik: 30-107 kHz horizontal, 48-120Hz verticaal
Standaard: TCO-95
Stroomverbruik: 120W maximaal
Voeding: 100-240VAC, 50/60Hz
Ingangssignaal: 15 pin D-subminiature (analoog)
Afmetingen ( H x B x D) / Gewicht: 409mm x 399mm x 410mm (16.1" x 15.7" x 16.1") / 15kg

Prijs incl BTW en levering: f 1428,00
Ik zat eerst te kijken naar een IIyama maar na al die horror verhalen over die 451 had ik zoiets van .. laat maar. Hoewel ik al jaren tevreden ben over mijn Philips 107B vind ik die huidge 109P er gewoon niet uitzien. Kan best wel mooi beeld geven maar ik wil ook een beetje ogende monitor.

Ik zat te twijfelen tussen een Eizo 19", Nec Multisync 19" of een Sony.. toen ik ineens deze tegenkwam.

Natuurlijk trok ook de zwarte/donkergrijze kleur mij erg want.. ik heb een Antec SX1030BEC kast in dezelfde kleur.. oog wilt ook wat.. :+

Heeft iemand deze monitor? Kan iemand me er iets over vertellen.. is het een goede keuze? En hoe is de service van Dell? (Ik zal hem direct bij Dell bestellen als het deze wordt).

Enige info wordt wel gewaardeerd. Overiges sta ik ook open voor andere merk/type suggesties.. :)

edit:

Mocht het nog wat uitmaken, hij komt te hangen aan een Asus V7700 GeForce2 GTS 32Mb Deluxe. Ik las hier en daar dat er soms nog wat problemen konden zijn met bepaalde monitoren en GeForce kaarten? :?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 23:39

Kirpeknots

Wazzup!

Ik heb het scherm sinds een maand. Ik heb hem besteld bij http://www.lebox.nl voor f949,- ex.

Dat is f1154,- ink. btw. en verzending.

Het scherm is overigens een Sony OEM FD-Triniton.

Ik ben er erg tevreden mee. Nadeel: hij heeft maar 1 ingang. Voor de rest echt een super mooi plat scherm.

UTFS trouwens. Er zijn al heel wat draadjes over dit scherm geweest. Zoek maar eens naar P991.

De mijne hangt aan een Gainward Cardexpert Geforce2GTS 333 die ik gemod heb naar een SGi VR7 Quadro2Pro

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
EDIT:

Laat maar, ik heb je post net herlezen.. ik weet nou wat je bedoelt met "maar 1 ingang".. het begint al laat te worden denk ik.. :Z

:)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
mooie monitor ( de kleur dan )
en hij ziet er ook lekker strak uit
beter dan zo'n philips geval

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Weet iemand ook of ze bij Mediamarkt ook deze zwarte/donkergrijze versie hebben?

Verwijderd

Gebruik dat ding 10 uur per dag op mijn werk en nog steeds geen hoofdpijn. Erg lekker scherm.

Opmerking: toen ik deze kreeg (nieuw uit doos) was hij kapot. Heeft drie weken (of zo) geduurd voordat Dell deze verving; stel je dus niet te veel voor van een eventuele next-business-day onsite garantie van Dell. Dat betekent alleen maar dat je binnen 24 uur een antwoord hebt op je storingsmelding.

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
mooie monitor

...

Verwijderd

Op dinsdag 24 juli 2001 07:08 schreef sterretje het volgende:

Opmerking: toen ik deze kreeg (nieuw uit doos) was hij kapot. Heeft drie weken (of zo) geduurd voordat Dell deze verving; stel je dus niet te veel voor van een eventuele next-business-day onsite garantie van Dell. Dat betekent alleen maar dat je binnen 24 uur een antwoord hebt op je storingsmelding.
Wij hebben er ook 3 op de zaak, 1 ervan isser nu ook al kapot (maandje of 2 oud) :(

Maar verder is het een erg lekker scherm. Ik heb zelf trouwens geen slechte ervaring met Dell reparaties, duurt bij ons meestal een dag ongeveer.

Verwijderd

Mooi ding !

(zo te zien is je oog IN de monitor gevallen :) . . . plons! )

• tjAb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-10-2025
is die monitor er ook gewoon in het wit..??

want heb net me iiyama met veel gezeik terug gebracht..die 17" 704H nogiets...wat een (*&^(& ding...niet normaal

maar goed..nu zit ik dus ook te denken aan deze 19" monitor..lijkt me mooi ding...maar wil em toch liever in het wit hebben...

Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear!

Verwijderd

Op donderdag 07 februari 2002 00:28 schreef tjAb82 het volgende:
is die monitor er ook gewoon in het wit..??

want heb net me iiyama met veel gezeik terug gebracht..die 17" 704H nogiets...wat een (*&^(& ding...niet normaal

maar goed..nu zit ik dus ook te denken aan deze 19" monitor..lijkt me mooi ding...maar wil em toch liever in het wit hebben...
Volgens mij is deze monitor te koop bij Correct in Rotterdam voor 299 Euro. Zag ik vandaag in de krant(AD of VK) staan.

• Fern
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-01 15:35
Hmm......twee gebruikers die al een defect hebben binnen twee maand?overweeg dan maar wat anders,bv. een Sony of toch maar een Iiyama,heb zelf een Iiyama Pro 450 die draait nu al drie jaar zonder problemen en zo zijn er meer mnensen in mijn omgeving die een Iiyama hebben "no problem".

PowerStation

Pagina: 1