Oude database in Collectorz Music Collector

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kludie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-08-2024
Hallo allemaal,

Sorry dat ik zomaar een bericht post zonder zelf actief te zijn op het forum, maar ik zit met een vraag die ik niet beantwoord kon krijgen door te Googelen.

Mijn vader heeft een collectie van +-19.000 klassieke cd's en gebruikt sinds 2003 de software 'Wensoftware Music Library' om de collectie te categoriseren. Het huidige bestandsformaat van de database is .dbd (feitelijk een .mdb Access 2000-indeling). Zie hier voor een voorbeeld van de database (eenvoudig te openen in MS Access).

Omdat de software al >10 jaar niet meer wordt ondersteund en in Windows 10 (hij is eindelijk overgestapt) nogal wat bugs vertoont, wil hij overstappen op Collectorz (Music Collector).

Nu is de vraag: Weet iemand een manier om de volledige database te importeren in Music Collector, inclusief covers?

Heel erg bedankt!

Ps. Ik heb al geprobeerd te exporteren naar XML, maar wegens invalide karakters ging daar van alles mis bij het importeren.

Beste antwoord (via kludie op 14-02-2019 13:56)

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:25
Exporteren naar CSV en dan importeren? https://www.collectorz.co...xt-csv-import-via-connect

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
Exporteren naar CSV en dan importeren? https://www.collectorz.co...xt-csv-import-via-connect

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kludie
@ge-flopt: bedankt voor je antwoord.

Ik heb contact gezocht met de developers van Collectorz Music Collector en zo simpel als exporteren naar CSV is het in dit geval niet.

Ik heb de XML van de albums en de XML van de tracks naar hen toegestuurd. Ze gaan kijken wat ze voor me kunnen betekenen, maar gaven al aan dat ze er aardig wat tijd in moeten steken om de database voor te bereiden voor de import.

Ik wacht hun 'onderzoekje' nu even af.

• kludie
Topic kan dicht. De heren van Collectorz zijn de database aan het bekijken en proberen deze nu te importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
Nog iets van gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kludie
Ontving het volgende bericht van Collectorz:

"Ik heb nog eens naar de MDB gekeken, maar om dit te kunnen importeren in Music Collector zou er echt heel veel custom programmeer werk moeten gebeuren.
En dat kunnen we ons op dit moment niet veroorloven. Als er nu heel veel mensen zouden willen overschakelen van Music Library naar Music Collector, dan zou het misschien nog de investering waard kunnen zijn, maar dat is helaas niet het geval.

Dus ik moet je helaas teleurstellen, we kunnen deze import niet voor je doen."

Blijkbaar te duur, wat ik wel snap.
Helaas, het is niet anders.
Pagina: 1