Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

DVR systeem plaatsen met 2 lange kabels van 100

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:51
Ik heb een vraag met betrekking tot het plaatsen van een camerasysteem.

Een kennis van me zag bij mijn neef in zijn loods het camerasysteem die ik geplaats hebt en vroeg mij of ik bij hem ook een systeem wilde plaatsen. Het huidig systeem is onbetrouwbaar en valt constant weg. Hierbij hebben ze draadloze camera's gebruikt.

Nou dacht ik weer een DVR setje daar te plaatsen met 8 camera's, moeten er 2 camera's 100 meter verderop geplaats worden.

Daar heb ik 2 opties voor:
- Plaatsen van 2 DVR systemen. Er is een ethernetkabel met een router aanwezig aan het eind van de loods waar die 2 cameras geplaats zouden moeten worden.

- 2 BNC kabels leggen van ongeveer 100 meter per stuk.

De 2e optie gaat mijn voorkeur naar omdat er dan 1 systeem is. De vraag is of dit zomaar gaat werken of dat ik versterkers moet plaatsen.

Iemand ervaring met zo'n situatie?

Alle reacties

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:37
Glasvezelkabel leggen en dan met een mediaconverter (bijv. TP-Link) weer terug naar UTP?
Je zal dan wel voeding moeten hebben aan de 'andere kant' voor de mediaconverter en voor de camera (dan wel voor de PoE-injector van de camera).

Als de netwerkkabel 100m ook langs buiten moet zou ik zeker voor glas gaan, die 100m netwerkkabel werkt ook als een grote antenne bij bliksem namelijk.

Ik ben zelf niet heel erg thuis in glasvezel, maar heb dit vaker geadviseerd zien worden. Even wachten tot iemand met meer kennis hiervan (@DJSmiley @MisteRMeesteR ?) langskomt in dit topic.

[ Voor 23% gewijzigd door ThinkPad op 04-02-2019 09:22 ]

• com2,1ghz
De kabel loopt binnen de loods langs de muur.

Bedoel je zo een mediaconverter?
https://www.centralpoint....er-art-mc220l-num-375824/

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:43
Wat zijn de kosten voor 200 meter BNC en wat zijn de kosten voor 1 extra nvr ? Leg beide opties met voor/nadelen neer bij de opdrachtgever en laat hem kiezen ?.

Waarom geen utp camera's ? Kun je die bestaande kabel gebruiken ?

• com2,1ghz
Jan-man schreef op maandag 4 februari 2019 @ 09:21:
Wat zijn de kosten voor 200 meter BNC en wat zijn de kosten voor 1 extra nvr ? Leg beide opties met voor/nadelen neer bij de opdrachtgever en laat hem kiezen ?.

Waarom geen utp camera's ? Kun je die bestaande kabel gebruiken ?
Omdat een simpel DVR systeem al voldoet qua kwaliteit. Voor de duidelijkheid, die kennis is niet op zoek naar enterprise grade hardware.

De enige uitdaging is dus het plaatsen van 2 camera's waar ongeveer 100 meter aan kabel nodig is. Bij mijn neef in de garage kon ik een kabel plaatsen van 30 meter, echter vraag ik me af of ik zomaar een kabel van 100 meter kan plaatsen. Of zoals hierboven aangegeven ik misschien een mediaconverter nodig heb :)
Voordat ik onnodig hardware ga inkopen wil ik dit even nachecken

[ Voor 4% gewijzigd door com2,1ghz op 04-02-2019 09:31 ]

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:43
Hoezo zijn utp netwerk camera's opeens enterprise hardware ?.

Denk dat ip camera's kwa kosten in dit geval net zo duur/goedkoop zal worden omdat je bestaande bekabeling kunt gebruiken. Vooral als 1080p voldoende is dan kosten die camera's minder dan €150 pstk. En een bijhorende nvr zal nagenoeg het zelfde kosten als een BNC variant.

Als je goede BNC kabel hebt dus 100% koper dan is die 100 meter ook geen probleem. Die kosten echter wel tegen de €75,- + per stuk!.

Die glas converter hierboven is een ip based converter dus daar kun je niks mee met BNC camera's.

[ Voor 53% gewijzigd door Jan-man op 04-02-2019 11:53 ]

• com2,1ghz
Jan-man schreef op maandag 4 februari 2019 @ 11:37:
Hoezo zijn utp netwerk camera's opeens enterprise hardware ?.

Denk dat ip camera's kwa kosten in dit geval net zo duur/goedkoop zal worden omdat je bestaande bekabeling kunt gebruiken. Vooral als 1080p voldoende is dan kosten die camera's minder dan €150 pstk. En een bijhorende nvr zal nagenoeg het zelfde kosten als een BNC variant.

Als je goede BNC kabel hebt dus 100% koper dan is die 100 meter ook geen probleem. Die kosten echter wel tegen de €75,- + per stuk!.

Die glas converter hierboven is een ip based converter dus daar kun je niks mee met BNC camera's.
Het was niet verkeerd bedoeld maar niet om verkeerde verwachtingen te scheppen. Ik zal even kijken naar een NVR systeem.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Glasvezel is idd de makkelijkste optie als je >100M wilt overbruggen met IP.

Kwa prijs valt het wel mee, als je prefab spul kunt kopen (of op maat besteld). Je kan de vezel door een kabelgoot leggen (als je een fatsoenlijke kwaliteit koopt) of door een aparte beschermpijp. Dat kan een normale hostalit buis zijn, maar een tyleenslang kan ook heel prima.

Zolang je geen eisen hebt aan merk, of het onder een contract gedekt moet hebben, dan kun je prima met OEM spul uit en is het betaalbaar.
Mediaconverter: 25 euro ofzo per kant. Je hebt er dus 2 nodig
SFP module (glasvezelmodule): 15 euro per kant. Ook 2 nodig
En dan een kabel: Reken op zo'n 60-100 euro ofzo voor 120m

Je kan ook mediaconverters kopen met ingebouwde glasvezelmodule. Echter zijn die in de meeste gevallen met SC connectoren en bedoeld voor multimode. Die SC connectoren zijn groot en dus wat minder handig. Een LC connector is kleiner en kun je met connector en al door een buis trekken

Dan heb je nog de keuze kwa glasvezelsoort. Multimode kan tot 300m, singlemode kan minimaal 10km (afhankelijk van de gebruikte SFP). Voor jouw kan beide dus. Maar aangezien beide ongeveer gelijk zijn kwa prijs en single mode toekomstvaster is (voor nu overkill maar goed, kwa prijs is het gelijk) zie ik geen reden om anno 2019 nog multimode te leggen.

Maar... dan heb je IP in de hal, en over glasvezel kan geen stroom. Je hebt dan dus ook in die loods wel voeding nodig.

Wat voor bekabeling ligt er nu over die 100m? Als dat coax is zou ik eerder overwegen om die gewoon te hergebruiken. Dat scheelt je een hoop tijd en kosten

IP (/glasvezel) is leuk, maar als het alleen voor een camera is bied het geen meerwaarde om voor zo'n duurdere oplossing te gaan (kabel en IP camera)

Met coax kun je tot 500m overbruggen zonder problemen. Dahua noemt het HD-CVI, en daar zit ook voeding bij in. Hikvision noemt het HD-TVI, wat eigenlijk gewoon HD-SDI is. In beide gevallen kun je prima 5mpixel cameras aansluiten.

Eventueel kun je ook voor een hybrid oplossing gaan: Een aantal camera's op coax, en een aantal op IP (ethernet)

Denk alleen goed na over het doel: Afhankelijk van de gebruikte techniek heb je niet altijd 'centrale voeding'. Bij een POE oplossing kun je alles achter 1 UPS hangen, bij een coax of glasvezeloplossing niet (Dan zul je dus meerdere UPSsen moeten hebben, of accepteren dat bij een stroomstoring een camera uitvalt). Afhankelijk van je doel kan dat niet wenselijk zijn (kortsluiting maken op een buitenlamp en de camera is uit....)
Pagina: 1