Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• rened80
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-11 10:40
Mijn vraag

Ik heb sinds vijf jaar een Phillips 46 PFL8007K/12. Deze heeft strepen door het beeld lopen die zichtbaar zijn bij effen beelden. Waarschijnlijk zijn ze er ook bij bewegende beelden maar is dit niet zichtbaar. Het gekke is dat niet één kleur hebben maar toch mee kleuren met beeld, alleen dan net een andere kleur
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Fabrieksinstellingen teruggezet, firmware update en lang gezocht op internet. Zie soms wel dezelfde klachten maar zonder oplossing. De meeste klachten gaan over permanente groene of zwarte strepen.

Weet iemand waardoor deze strepen ontstaan. Is dit zelf te repareren? Ik hoop dat iemand even mee wil denken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/W21kuq4ZwrriUU5GQ7mBF7YN/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/coZcUGZXHhaZq29AIC92ncUI/thumb.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door rened80 op 03-02-2019 21:19 ]

Beste antwoord (via rened80 op 05-02-2019 12:58)

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
@rened80 Waarschijnlijk: (LCD panel gate driver chip failure)

Alleen nog niet zover naar de maan als in de video ...

[ Voor 27% gewijzigd door apis29 op 04-02-2019 21:22 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

[ Voor 27% gewijzigd door apis29 op 04-02-2019 21:22 ]

• rened80
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-11 10:40
apis29 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 21:18:

[YouTube: Samsung UN55ES6500F vertical lines]
O dat belooft dan niet veel goeds. Ontzettend bedankt voor je reactie. Geen idee dat het zo heet.

• pwieg
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-01-2024
Ik heb ook zo een TV 46PFL8007K/12 die heb ik nieuw gekocht en geleverd op 24-12-2012,
Al enige maanden heb ik ook eerst 1 streep verticaal. Van de week tijd om eens er in te duiken en kwam ik bij PHI uit op hun site. 1min uit zetten alles los koppelen, heeft niet geholpen, toen email gestuurd en kreeg dit antwoord.:

Geachte heer pwieg,

Bedankt voor uw vraag. Naar aanleiding hiervan willen wij u graag de volgende informatie verstrekken.

Vriendelijk verzoek ik u onderstaande uit te voeren:

1 Harde reset
Koppel de tv los van de stroom en alle apparaten los van de tv voor 1uur

2 Aansluiten televisie en andere apparaten:
Philips adviseert dan ook de televisie rechtstreeks in het muurstopcontact aan te sluiten en met een netsnoer zonder schakelaar. Mocht er een verlengsnoer noodzakelijk zijn verzoeken wij u enkel de televisie in dit verlengsnoer te monteren. Klachten omtrent inschakelen en uitvallen kunnen ook hiermee worden voorkomen. Sluit een extern apparaat dus niet aan op hetzelfde verlengsnoer als de televisie. Indien u reeds een velengsnoer gebruikt en dit enkel een mogelijkheid is is ook een ander verlengsnoer testen een advies aangezien ook een deel van een verlengsnoer defect kan zijn.

3 Software forceren met een LEGE usbstick via onderstaande:

Dit artikel is alleen van toepassing op:
5xx5 - 9xx5 TV-modellen van 2010
6xx6 - 9xx6 TV-modellen van 2011
4xx7 - 9xx7 TV-modellen van 2012
6xx8 - 9xx8 TV-modellen van 2013

Situatie

De reguliere software-update procedure kan niet worden gevolgd, dus een gedwongen software-update van de TV is vereist.

Antwoord

Volg de onderstaande stappen, om de nieuwste softwareversie op de TV te installeren.

1. Plaats een lege USB-stick in de computer

• Volg deze link: http://www.p4c.philips.co...PFL8007K/12&slg=en&scy=GB
• Controleer of het modelnummer op de Philips-ondersteuningswebsite overeenkomt met het TV-toestel.

Zorg ervoor dat u de TV alleen bijwerkt met de software die u kan vinden op de website van Philips

• Formatteer de USB-flashdrive naar FAT32 (rechtermuisklik> "Format").
• Download het bestand met de software xxx.zip op de computer.
• Pak het bestand autorun.upg uit het bestand xxx.zip uit. De extractie van gedownloade bestanden (unzippen) kan enigszins variëren tussen verschillende laptops of pc's.
• Plaats het autorun.upg-bestand in de root folder van het lege USB-flashstation.

2. Ontkoppel externe apparaten
Door het loskoppelen van externe apparaten, kan een storing door externe invoer vermeden worden.
• Schakel de televisie UIT
• Ontkoppel alle accessoires en apparaten van de TV. inclusief een CAM-module, indien van toepassing.

3. De geforceerde-update procedure
• Koppel de hoofdvoedingskabel los en wacht 60 seconden
• Sluit de USB-stick aan met autorun.upg in de hoofddirectory van de USB-stick
• Houd de knop "pijltoets omlaag" ingedrukt
• Sluit de stekker van de TV aan, terwijl u uw duim op de "pijltoets naar beneden" houdt. (Zorg ervoor dat de TV het signaal van de afstandsbediening ontvangt op hetzelfde moment dat de TV de stroom krijgt)
• Houd de knop ingedrukt totdat de TV de update start (als de update na 1 minuut nog niet is gestart, herhaalt u stap 3. maar houdt u de "OK" -knop op de afstandsbediening ingedrukt)
• Wacht 15 minuten totdat de software naar de tv is geüpload.

Onderbreek het proces niet door het indrukken van toetsen op de TV of de afstandsbediening.

4. Ontkoppel de USB-flashdrive van de TV
Toevallige herinstallatie van de software kan de TV beschadigen, daarom is het sterk aanbevolen om de USB-stick onmiddellijk te verwijderen uit de TV en het upgrade-bestand te verwijderen.

5. De software update is voltooid.

Let op: Bij Philips TV hebben de zorgen van consumenten en hun snelle oplossingen de hoogste prioriteit. De softwarekoppeling in dit artikel bevat software die specifiek wordt ontwikkeld om dit probleem op te lossen en, om elk mogelijk misbruik te voorkomen, vragen wij u vriendelijk om deze sites niet te plaatsen of te delen op externe sites of blogs of fora van derden. Of vergelijkbare webplatforms die niet het eigendom zijn van of beheerd worden door ons. Wij waarderen uw begrip en medewerking in deze kwestie ten zeerste.

Indien er nadien een probleem blijft is er helaas een defect. De tv is een 2012 model. Reparatie is gezien de leeftijd niet echt een optie.

Naar aanleiding van uw contact sturen wij u hierbij het referentienummer van de case die zojuist voor u is aangemaakt: 8711521. Mocht u ons in de toekomst nog eens benaderen, dan kunnen we uw gegevens met dit nummer snel achterhalen.

Met vriendelijke groet,
Jelle

Philips TV Klantenservice
Backoffice

Telefoon: 0900 202 08 71 (*)

de stappen 1 en 2 heb ik gedaan met voor de zekerheid 3 uur,

nu heb ik inmiddels 5 strepen!!!!
De software opnieuw installeren durf ik nu nog niet aan, vindt de uitleg niet helder in hun email.

Wie heeft hier ervaring mee??

Toch te gek voor woorden dat je TV van 1300euro in krap 7jaar niets meer waard is!!

graag reakties wat te doen?