Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag gaan gamen, 1080p 60hz en later eventueel 1440p. Ook gebruik ik veel Adobe illustrator, photoshop en dimensions.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil graag weten welke cpu en chipset bij mijn needs past. Het hoeft zeker geen threadripper te worden, voor de mobo en cpu wil ik maximaal €500,- uitgeven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- GPU: MSI RTX 2070 Gaming 8GB
- SSD: Samsung 960 EVO m2
- HDD: 2TB seagate barracuda
- CPU Cooler: Fractal Design Celcius 240mm
- RAM: Team Group Vulcan 3000mhz ddr4 2x 8GB
- PSU: Seasonic 650w gold+ modulair
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil niet naar Intel, en het liefst een ASUS, MSI of Gigabyte mobo.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
ATX bord, heb een 650w seasonic gold+ voeding.
Ga je overklokken?
Dat ligt eraan, ik heb liever een standaard snelle cpu dan dat ik moet gaan overclocken.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag willen weten; of ik voor een Ryzen 7 2700x of een Ryzen 5 2600x zou moeten gaan. Ook of het wijs is om een b450 of x470 chipset moederbord te nemen. Het prijsverschil is aanzienlijk. Ik wil graag future proof zijn en niet na 1-2 jaar weer opnieuw moeten upgraden om op 1080p max te kunnen gamen.
Ik wil graag gaan gamen, 1080p 60hz en later eventueel 1440p. Ook gebruik ik veel Adobe illustrator, photoshop en dimensions.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil graag weten welke cpu en chipset bij mijn needs past. Het hoeft zeker geen threadripper te worden, voor de mobo en cpu wil ik maximaal €500,- uitgeven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- GPU: MSI RTX 2070 Gaming 8GB
- SSD: Samsung 960 EVO m2
- HDD: 2TB seagate barracuda
- CPU Cooler: Fractal Design Celcius 240mm
- RAM: Team Group Vulcan 3000mhz ddr4 2x 8GB
- PSU: Seasonic 650w gold+ modulair
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil niet naar Intel, en het liefst een ASUS, MSI of Gigabyte mobo.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
ATX bord, heb een 650w seasonic gold+ voeding.
Ga je overklokken?
Dat ligt eraan, ik heb liever een standaard snelle cpu dan dat ik moet gaan overclocken.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag willen weten; of ik voor een Ryzen 7 2700x of een Ryzen 5 2600x zou moeten gaan. Ook of het wijs is om een b450 of x470 chipset moederbord te nemen. Het prijsverschil is aanzienlijk. Ik wil graag future proof zijn en niet na 1-2 jaar weer opnieuw moeten upgraden om op 1080p max te kunnen gamen.