Streamer geschikt voor analoge versterker

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obinack
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 02-05-2021
Mijn vraag is:
Ik heb een analoge nad 3120 versterker en wil daar een device op aansluiten om muziek te streamen. Die streamer moet dus naar een analoge versterker.
Waar moet ik op letten en kan het?
Wat is belangrijk om in de gaten te houden voor een goede geluidkwaliteit?

Wat ik al heb bekeken is de aanschaf van een cd speler die kan streamen,maar dat vindt ik wat ver gaan.
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-06 00:07
Chromecast Audio? Is wel EOL, maar is nog wel te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zeker kan dat. Genoeg streamers die nog een analoge uitgang hebben.
Toevallig laatst zelf een dergelijke queste gehad, ik wilde alleen Spotify: Simpel Spotify Connect device?

Maar daar staan ook genoeg voorbeelden van apparatuur die ook DLNA en andere audio streaming ondersteunt :)

Overigens mooie typo in je topic titel :D
(Via rapporteren kun je een fix aanvragen ;)

[ Voor 12% gewijzigd door The Eagle op 03-02-2019 17:39 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linius
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-02-2024
Gezien je naar een analoge versterker gaat zou ik wel even kijken naar ofwel een goed extern DAC of en streamer waar een goed DAC inzit. De Chromecast audio heeft wat dat aangaat een flut DAC, dus die zou ik zonder extern DAC niet zo snel tippen voor een analoge versterker.

Dus om je vraag te beantwoorden, let met name op het DAC van de streamer en bedenk voor jezelf of je dat eventueel als los component zou willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-06 20:08

Mikayu

.srt

Er is niks mis met de AKM chipdac van de Chromecast. Deze wordt ook in menig Denon/Marantz receivers gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 23:39
Ik ben supertevreden over mijn yamaha S303, perfect apparaat en hij werkt gewoon zoals het hoort en is extern toe te voegen aan een analoge receiver.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:24
Een Bluesound Node 2i als het budget toereikend is. Heb je meteen een DAC en goede geluidskwaliteit.

Ik heb hem aangesloten op mn server met high-res 24bit / 96khz audio. Maar werkt ook met Qobuz, Tidal en Spotify. Ideaal apparaat. De gebruikerservaring van Sonos maar dan beter en voor goede geluidskwaliteit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkip
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 22:42
Er is heel veel keuze, met prijzen tussen de paar tientjes en de paar duizend euro. Dus je moet wat specifieker zijn. Twee vragen om te beginnen:
- hoeveel wil je uitgeven?
- wil je ook multiroom? Zo ja: kies dan voor een streamer van een multiroomsysteem (sonos, heos, musiccast e.d.) dat je aanstaat.

Mijn tip: de Yamaha wxad-10. Op dit moment voor €100 op correct.nl.
Maar de bovengenoemde tips zijn natuurlijk ook goed, het is maar net wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@Obinack Je kan elke streamer gebruiken die je koopt. Maak gebruik van de aanwezig analoge uitgangen op de streamer of zet er een DAC tussen. Het is sowieso haniger handig om een budget te noemen. Zelf maak ik gebruik van een Bluesound Node; prima streamer.

Ten slotte een schopje naar CEA aangezien dit aankoopadvies betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-06 00:05

IQM

Gewoon voor een paar tientjes nog gauw een Chromecast Audio kopen. Ik heb 'm in het begin ook analoog aangesloten op mijn Marantz SR9500 en dat klonk prima. Ik heb hem nu optisch aangesloten en hoor weinig verschil. Werkt ideaal met mijn Samsung smartphone en muziekverzameling op een Synology NAS. Voor zo weinig geld kun je er geen buil aan vallen.
Pagina: 1