Toon posts:

Game PC presteert ineens erg slecht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een jaar of twee geleden een game pc in elkaar gezet en laten bouwen:

Intel Core i5-6400 CPU @ 2.70GHz
16GB RAM
64-bits besturingssysteem x64-processor

Ik heb hier altijd fijn mijn gang mee kunnen gaan, elk spel kon ik hiermee makkelijk aan.
Ik speel al een tijdje geen veel vermogen vragende spellen meer. Gisteravond probeerde ik nog eens een spel te spelen wat ik toendertijd veel speelde en mijn PC kreeg het totaal niet gehendeld. Ook andere spellen kan mijn PC ineens niet meer aan. Ik heb mijn drivers geupdate bij "Windows update". Ook na dit werkt het nog steeds niet.

Kan iemand me misschien vertellen waar het aan ligt?

Bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:51
Met die 3 componenten heb je geen werkend systeem.
Welke videokaart?
Welk moederbord?
Welk geheugen?
Merk en type van de voeding?
Opslag?
Temperaturen van cpu en gpu tijdens een game?
Belasting van cpu, gpu en ram tijdens een game? (te checken met MSI Afterburner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maakt in principe niet veel uit aangezien deze PC gewoon bijna alle spellen aan moet kunnen. Ik vraag me alleen af waardoor het mogelijk is dat deze PC ineens niks meer aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Dat weten we niet omdat we geen gegevens hebben ;)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-09 12:37
heb je gecheckt of je geen crypto-miner hebt draaien ?
Dus als je geen game hebt draaien even kijken met bijv afterburner wat de gpu load en temp is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij mijn PC specs staan alleen deze 3 dingen, en in mijn mail kan ik niks meer vinden over de factuur toen ik de PC kocht. Waar kan ik mijn andere pc specs vinden?

EDIT: Ik heb een Intel HD Graphics 530

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2019 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tiger79,

Ik heb Afterburner gedownload. Hoe kan ik deze stats aflezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordius
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:16
Heel toevallig ook een gpu driver update gehad?
Toevallig vorige week een maat die hetzelfde had toen drivers weggehaald opnieuw geinstalleerd en werkte weer helemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-09 03:33
druk op start - voer in dxdiag, dan ga je naar beeldscherm en daar zie je welke videokaart je hebt.

Als je echt alleen onboard hebt zoals je aangeeft (intel HD) dan is het niet raar dat niks draait. Dat is echt pure bagger. Meer bedoeld voor office taken.

Maar mocht je nou wel een videokaart er in hebben zitten, dan moet je even controleren of je je beeldscherm wel op je videokaart hebt aangesloten en niet per ongeluk op je moederbord (waardoor je dus de onboard gpu pakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik meende inderdaad dat mijn videokaart een andere naam had...
Hoe kan ik checken of mijn videokaart wel op het beeldscherm aangesloten is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Verwijderd schreef op zondag 3 februari 2019 @ 15:28:
Maakt in principe niet veel uit aangezien deze PC gewoon bijna alle spellen aan moet kunnen. Ik vraag me alleen af waardoor het mogelijk is dat deze PC ineens niks meer aan kan.
Maakt wel uit anders vraag ik het niet.
Verwijderd schreef op zondag 3 februari 2019 @ 15:33:
EDIT: Ik heb een Intel HD Graphics 530
Daar speel je dus niet fatsoenlijk een game mee.
Verwijderd schreef op zondag 3 februari 2019 @ 15:48:
Ik meende inderdaad dat mijn videokaart een andere naam had...
Check aan de achterkant van de pc waar de videokabel is ingestoken. In het moederbord of in de videokaart.

[ Voor 25% gewijzigd door Uszka op 03-02-2019 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:40
Verwijderd schreef op zondag 3 februari 2019 @ 15:48:

kijk eens waar de kabel vanaf je beeldscherm naar de computer is aangesloten

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:26
Welke spellen hebben we het überhaupt over?

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Tens Hij steekt nu aan de bovenkant in, dit doet me wel denken aan een tijdje terug toen ik iets aan het opzoeken was en ineens een knal uit mijn PC klonk en het beeld weg viel. Sinds toen moest ik de HDMI op een andere plek insteken omdat hij daar niet meer werkte. Kan dit ermee te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Hahn Leek me leuk om even een potje Rainbox Six Siege te spelen. Heb er nu al geen zin meer in

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
Verwijderd schreef op zondag 3 februari 2019 @ 15:56:
@Tens Hij steekt nu aan de bovenkant in, dit doet me wel denken aan een tijdje terug toen ik iets aan het opzoeken was en ineens een knal uit mijn PC klonk en het beeld weg viel. Sinds toen moest ik de HDMI op een andere plek insteken omdat hij daar niet meer werkte. Kan dit ermee te maken hebben?
Dat zou een defect aan de videokaart kunnen betekenen waardoor die het niet meer doet.
Zou je een paar foto's kunnen posten van de binnenkant van het systeem zodat de videokaart en de voeding goed zijn te zien?

[ Voor 11% gewijzigd door Uszka op 03-02-2019 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-10 15:49

-36-

Trust me. I'm an amateur

Zonder extra info blijft het gokken wat er mis kan zijn. Volgens mij kan TS beter even een standaardlijstje afwerken van wat er mogelijk aan de hand kan zijn. -Resources checken via taakbeheer (voor hetzelfde geldt staat de virusscanner oid te draaien, hij zou de eerste niet zijn), -Temperaturen meten en koelers ontstoffen, en als dat niks oplevert evt -met drivers aan de gang. Als het dan nog niet werkt en heeft het misschien zin hier een topic over te openen waarin duidelijk vermeld word wat en hoe er allemaal al geprobeerd is.

edit: maar als je zoals Hahn hieronder terecht opmerkt je hdmi niet op de insteek videokaart maar op de onboard hdmi op het moederbord hebt aangesloten is het probleem idd simpel.

[ Voor 16% gewijzigd door -36- op 03-02-2019 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het allemaal zo goed wist had ik hier natuurlijk nooit hulp gevraagd -36-
Ik denk dat mijn videokaart kapot kan zijn omdat die andere hdmi port niet meer werkt.
Zou dat kunnen? Ik heb hier namelijk verder nooit problemen mee gehad en vraag me af waarom nu ineens niks het meer zou doen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:26
Bovenste HDMI-poort is de HDMI-poort van je moederbord. Als je een knal hoorde en je daarna geen beeld meer had, dan lijkt het erop dat je videokaart kapot was gegaan en je nu dus zonder videokaart speelt. Zou een boel verklaren.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Uszka schreef op zondag 3 februari 2019 @ 15:16:
Met die 3 componenten heb je geen werkend systeem.
Welke videokaart?
Welk moederbord?
Welk geheugen?
Merk en type van de voeding?
Opslag?
Temperaturen van cpu en gpu tijdens een game?
Belasting van cpu, gpu en ram tijdens een game? (te checken met MSI Afterburner)
@Verwijderd Voor hulp; lees even rustig de vragen door en beantwoord die volledig.

[ Voor 69% gewijzigd door Hackus op 03-02-2019 16:24 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
Onderstaande heb je volgens je andere topic in je systeem zitten.

Mijn onderdelen:

BenQ GL2460HM - LED-monitor - 24" - 1920 x 1080 Full HD
- TN - 250 cd/m² - 1000:1 - 2 ms - HDMI, DVI, VGA -
luidsprekers - glan

Sapphire Radeon RX480 Nitro+ 8G OC - Grafische kaart -
Radeon RX 480 - 8 GB GDDR5 - PCI Express 3.0 - 2 x
HDMI, 2 x DP, DVI-D

Crucial MX300 - Solid state drive - gecodeerd - 275 GB
- intern - 2.5" - SATA 6Gb/s - 256-bits AES - TCG Opal
Encryption 2.0

Corsair CX-M Series CX550M - Voeding ( intern ) -
ATX12V 2.4/ EPS12V 2.92 - 80 PLUS Bronze - 100-240 Volt
wisselstroom V - 550 W

Corsair Vengeance LPX - DDR4

Gigabyte GA-B150-HD3P - moederbord

Sharkoon Skiller PRO+ - Gaming Toetsenbord - USB - US -
RGB Backlight - zwart

Intel Core i5 6400 - 2.7 GHz - 4 cores - 4 draden - 6
MB cache - LGA1151 Socket - doos

Fractal Design Define S - Towermodel - ATX - zwart -
USB/Audio

Sitecom AC450 - Netwerkadapter - USB 2.0 - 802.11ac

Logitech Gaming Headset G230 - Koptelefoon - volledige
grootte

Seagate Desktop HDD ST2000DM001 - Vaste schijf - 2 TB -
intern - 3.5

Wanneer heb je het systeem gekocht en heb je nog garantie op de videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
Verwijderd schreef op zondag 3 februari 2019 @ 16:13:
Als ik het allemaal zo goed wist had ik hier natuurlijk nooit hulp gevraagd -36-
Ik denk dat mijn videokaart kapot kan zijn omdat die andere hdmi port niet meer werkt.
Zou dat kunnen? Ik heb hier namelijk verder nooit problemen mee gehad en vraag me af waarom nu ineens niks het meer zou doen...
Het werd hier boven al gezegd, maar even heel duidelijk: ja, de kans is groot dat je videokaart het niet meer doet, want:

1. Je hoorde een knal uit je PC
2. Daarna deed de HDMI poort van je videokaart (de Sapphire Radeon RX480) het niet meer, maar de onboard HDMI output van je moederbord (Gigabyte GA-B150-HD3P) nog wel (want je Core i5-6400 CPU heeft een geintegreerde Intel HD Graphics 530 GPU).
3. Je kunt nu geen higher-end games meer spelen (want die hebben een fatsoenlijke videokaart nodig)

Er zijn drie componenten waar dit aan kan liggen. De PSU (voeding, CorsairCX550M) van je PC zou deels kapot kunnen zijn (waardoor je videokaart dus geen stroom meer krijgt). Ook kan de videokaart zelf kapot zijn, en/of de poort op je moederbord waar je videokaart in zit. Wat precies de oorzaak is zal iemand voor je moeten testen, en repareren, als je dat zelf niet wilt of kunt.

[ Voor 44% gewijzigd door Cpt.Morgan op 03-02-2019 16:46 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

De volledige Specs van je pc delen is stap 1, snap niet dat t zo lastig is te achterhalen? Er zijn topics zat die beantwoorden hoe je aan je specificaties komt.. nu lost iemand anders het voor je op, dus blijkbaar wil die kerel meer moeite voor jou doen dan jijzelf? Beetje scheef, vind je niet?

Wat heb je zelf gedaan om het probleem te achterhalen? Drivers herinstalleren? Achtergrondprocessen gecheckt? Virusscanner? Windows herinstallatie? Je pc ontstoft? Temperaturen gecheckt van je hardware? Kortom, eigen inzet is verplicht, alle benodigde informatie delen ook, en anders vragen hoe je aan die informatie komt (hint: Google Speccy).

Als jij noemt wat je gedaan hebt kunnen wij dingen wegstrepen..

Uiteindelijk is Tweakers geen gratis helpdesk, maar een verzamelpunt van informatie. En dat valt of staat met de inzet van de gebruiker.. dat is hier ondermaats..

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:00

jgj82

Ja, maar = nee

Laat speccy achterwege, die zit er zo vaak naast. Hwinfo of aida64 is beter te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:40
lijkt me waarschijnlijk idd, wat ik me heel erg afvraag; waarom denk jij dat dat info was die bij je eerste vraag niet hoefde vermelden.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Pagina: 1