Home cinema audio setup

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted.van.es
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07-05 13:43
Sinds kort heb ik een mooie nieuwe TV gekocht namelijk de Philips 43PUS7303.
In de eerste instantie wilde ik deze in het begin aansluiten op twee Pioneer s-dj80x met een losse presonus T10 subwoofer.

Dit setje opzich klinkt echt enorm goed, zuiver en gaat ook lekker hard. Alleen omdat dit alle drie losse actieve boksen zijn mag er na genoeg geen ruis uit de bron komen. Nu is dit het probleem van de TV want die geeft op de 3,5mm Jack een constant ruis signaal wat enorm irritant is. Om deze reden ben ik gaan kijken naar een andere oplossing.

Ik zoek een?
wat ik dus zoek is een Audio setup het liefste 5.1, 7.1 is ook geen probleem. Maar het moet worden aangesloten met HDMI op de TV want dan kan ik met een afstandsbediening alles regelen wat ik eigenlijk een must vind.

Wat is je budget?
Mijn budget is aardig ruim, het mag maximaal tussen de 1000 en 1400 zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De audio installatie moet op de TV worden aangesloten en al het geluid wat naar de tv wordt gestuurd moet met HDMI ARC naar de audio setup gaan. Wat voor content wordt er het meeste afgespeeld 65% films en 35% muziek. In beide scenario’s moet het geluid het liefste vergelijkbaar of beter klinken dan met de Pioneer en presonus setup. Wat een fijne bonus zou zijn is dat ik direct met AirPlay naar de audio setup kan streamen maar dit is niet verplicht.

Wat heb je zelf al gevonden?
zelf heb ik ook al wat onderzoek gedaan en kwam ik op twe oplossingen uit.
1. ONKYO: HT-S9800THX, lekker alles als een pakket kopen en omdat het THX is ga ik dr min of meer vanuit dat dit ook een goed setje is.
https://doublepoint.nl/on...als-home-cinema-set-zwart
2. Teufel Ultima 40 surround 5.1-Set in combinatie met een denon versterker AVR-X1500H
https://www.teufelaudio.n...set-p16983.html?var=16989
pricewatch: Denon AVR-X1500H
3. Ook heb ik gekeken naar een sonos soundbar met subwoorer en 2 losse play one alleen is dit al vrij duur en ben ik niet overtuigt dat het geluidskwaliteit vergelijkbaar is met de andere opties in het zelfde prijs gebied.

Beste antwoord (via Ted.van.es op 05-02-2019 08:29)

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Ted.van.es, zonder meteen de eerste set als winnaar of beste keuze aan te willen prijzen, het is een uitlopend model. Als je echter denkt, deze voldoet prima voor mij, dan is ie bij Bol op dit moment voordeliger (beperkt beschikbaar), dan onze Tweakers PW nu laat zien. Dus mocht ie kunnen voldoen, niet te lang wachten met toeslaan? https://www.bol.com/nl/p/...systeem/9200000080318720/

Testing, one, two ...

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Ted.van.es, zonder meteen de eerste set als winnaar of beste keuze aan te willen prijzen, het is een uitlopend model. Als je echter denkt, deze voldoet prima voor mij, dan is ie bij Bol op dit moment voordeliger (beperkt beschikbaar), dan onze Tweakers PW nu laat zien. Dus mocht ie kunnen voldoen, niet te lang wachten met toeslaan? https://www.bol.com/nl/p/...systeem/9200000080318720/

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:30

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

THX is begonnen als een geluidssysteemstandaard voor bioscopen om het geluid van Star Wars kwalitatief en optimaal weer te kunnen geven. Het is echter niet perse zo dat een apparaat zonder THX-keurmerk minder presteert. Het kan zijn dat de fabrikant gewoon geen zin/budget had om die licentie te betalen.

Het voordeel van alles in 1 sets is dat je gelijk klaar bent en alles bij elkaar past, maar je kunt met jouw budget waarschijnlijk een veel hogere kwaliteit krijgen als je alles los koopt.

Waar moet je receiver aan voldoen? Zet dat allereerst eens op een rijtje voor jezelf.
  1. Aantal nu benodigde HDMI-aansluitingen; minimaal + 1, waarbij het gaat om HDMI 2.x (2.0a, 2.0b of 2.1) met HDCP 2.2 → zo ben je voorbereid op de aanschaf van een nieuw apparaat en zorg je er meteen ook voor dat alle huidige standaards worden ondersteund.
  2. Aantal nu benodigde speakerkanalen én hoger. Dus niet alleen 5.1, maar ook 7.1, etc. (7.1 kan namelijk ook prima 5.1 afspelen; 5.1.4 ook prima stereo) en wat voor geluidsfilters: Dolby Digital, DTS HDMA, en Atmos bijv.
  3. Aantal overige aansluitingen zoals RCA (tulp) en optisch. Kijk dus goed naar de apparaten die er op aangesloten dienen te worden.
  4. Belangrijke opties die er voor jou op moeten zitten: 4k, FM, Spotify, HDR, draadloze speakers, DAB+, etc
  5. Extra opties die leuk zijn, maar niet noodzakelijk
  6. Vanzelfsprekend de prijs.
Op 1 t/m 4 vergelijk je in de Pricewatch. Als je dan enkele geschikte modellen hebt gevonden, kijk je naar punt 5. Wat zijn de extra's die elk apparaat biedt. Wat spreekt je het meeste aan?
En als laatste natuurlijk 6. Zijn 2 apparaten gelijk qua vervulling van je wensen? Koop dan gewoon degene die het beste aansluit bij je portemonnee. Weet je het dan nog niet? Kies dan degene die het beste in je interieur past ;)
Qua receivermerken kun je kijken bij Onkyo, Pioneer, Denon, Marantz, Sony en Yamaha bijv.
V.w.b. speakers biedt Teufel inderdaad veel waar voor zijn geld. Er zijn echter nog een heleboel andere merken die binnen jouw budget losse speakers en speakerpackages verkopen, waaronder Jamo, JBL, Q Acoustics, Monitor Audio, Dali, Kef, Boston Acoustics, etc. Koop de fronts en center in elk geval van het zelfde merk en liefst uit dezelfde serie, vanwege de klank en het geluidsbeeld. De overige speakers (surrounds, subwoofer) zijn puur voor de effecten en hoeven niet perse van hetzelfde merk te zijn als de voorste 3. Je kunt heel goed voor een Teufel Ultima setje gaan, of bijv. Dali Zensor 3 + Dali Vokal; Q Acoustics 3020, Boston Acoustics A-serie, enz. Die zijn ook favoriet hier op het forum, maar hoeven niet bij jouw geluidssmaak te passen. Het beste advies is in elk geval om te gaan luisteren naar de speakers, voordat je ze koopt, of - zoals bij Teufel, om ze even op proef thuis te hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Jorgen op 03-02-2019 19:00 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator