Compacte game + audio + videobewerk pc

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappie85
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-03 08:40
Beste tweakers,

Ik ben op zoek naar een compacte game pc, waarschijnlijk wel met een atx basis. Ben geen grote pc kenner, maar heb gisteren veel recente topics gelezen om op het niveau te komen om deze post te onderbouwen :).

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
-Ik wil flink kunnen gamen (bv. F1 2018 en straks f1 2019)
-Ik de pc gebruiken als belangrijk onderdeel van mijn home studio (DAW, samples zullen er op draaien)
-Ik wil kunnen videobewerken op serieus niveau.
-Ik wil de pc strak wegwerken in de kamer en heb daarvoor een compacte kast nodig (maximale diepte 43cm, mag wel hoog zijn, denk dat ik een goede heb gevonden, ingevoegd hieronder). Ik sta ook open voor nodig kleiner met mini itx maar dat brengt me gelijk op een dilemma dat ik zelf niet kan doorgronden ook niet na het nodige te hebben gelezen: presteren mini itx moederborden (bv. ASRock Z390 Phantom Gaming-ITX/AC) (veel) minder dan atx moederborden? Neem aan dat ook geldt: hoe kleiner de kast, hoe moeilijker koelen wordt en de pc zal al in een hoek staan dus denk dat ik met deze kast de middenweg heb gevonden (hoor graag als als jullie er anders over denken :) )

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke. Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
1350 excl. videokaart en scherm (maar mag ook bv. 150 euro meer zijn als daar serieuze prestatiemeerwaarde voor terugkomt). Met excl. videokaart bedoel ik dat ik graag bereid ben om bv. 3 a zelfs 6 maanden te wachten met de videokaart-aanschaf als er interessante nieuwe kaarten aankomen, ik las iets over nieuwe Navi kaarten. Hetzelfde geldt voor een +- 27 inch scherm, 4k als dat mogelijk en passend is, kan ook over een dik jaar zijn als er nieuwe technologieën zich aandienen tegen betere prijs/kwaliteit.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Relevant te noemen mbt audio: ik zal de mobo geluid chip afwisselen met een externe audiokaart die ik al heb. Ik wil op de mobo dus wel die realtek 1220 hebben waarvan ik las dat ie goede kwaliteit aflevert.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Heb altijd intel processoren gehad, maar las over de prijsstijgingen van bv. de 8700(k) e.a. processoren. Ik sta volledig open voor AMD en Intel. Kan alleen moeilijk doorgronden of de 2700x of 8700(k) beter past bij mijn wensen. 2700x is nieuwer, betere technologie, 8 cores? Wellicht is dat handig/sneller t.o.v. 6 cores op videobewerk- en game gebied?

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik wil later dus ook een nieuw scherm kopen, weet niet of mijn pc 4k waardig is als ik er dit jaar ook een videokaart van zo'n 800 euro in prik. Ik twijfel dus tussen de AMD en Intel keuze, daarbij wil ik wel meenemen welke technologieën beide hebben en doorontwikkelen mbt videokaarten die 2k/3k/4k goed ondersteunen.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Nog nooit gedaan, waarschijnlijk niet, maar als dat tegenwoordig makkelijk gaat met simpele software en een overklokbare processor kost niet heel veel meer, dan koop ik liever een overklokbare variant.

Wat verwacht je van ons?
Als jullie mijn eigen concept systeem zouden willen doorlichten zou ik jullie erg dankbaar zijn. Een paar specifieke overwegingen/vragen die ik nog heb:

-werkgeheugen: ik heb nu een corsair ingevoegd die ik in andere recente topics zag, dat geheugen dateert uit 2015, is er sindsdien geen nieuwe betere technologie uitgekomen of is dit gewoon top? 32gb wel nodig ivm muziek- en videobewerken.

-interne harde schijf naast de 2 ssd's: ik wil 1 ssd inzetten voor OS+software en 1 ssd voor samples. daarnaast heb ik nog een 7200rpm hdd nodig. Ik zie op tweakers dat de seagate er goed uitkomt, hikt tegen 5 sterren aan en kennelijk veel verkocht. heb er zelf alleen slechte ervaring mee, lees/schrijfkoppen gingen bij vorige kapot en toen dat gebeurde en ik googlede las ik dat dat vaker gebeurt met seagates.. Hebben jullie suggesties voor een 7200 rpm hdd van hogere kwaliteit? Anders maar een seagate invoegen..

-videokaart: ik kan dus prima even wachten (want gamen is komende maanden geen prio), maar wil om verschillende redenen wel graag de rest van de pc installeren in de kamer. heeft 2700x ook prima onboard video om eerste maanden mee door te komen? Ben alleen van plan licht muziek te bewerken.

Overigens: als verwacht wordt dat de nieuwe generatie videokaarten niet schrikbarend veel extra's brengen en het opportuun is om gewoon nu al een videokaart te kopen (budget +- 800 euro) omdat er toch 'altijd wel iets beters aankomt', dan ook graag bereid nu alvast aan te schaffen. benieuwd naar passende suggesties dan.

Nogmaals erg bedankt voor jullie reacties. En excuses voor eventuele noob-opmerkingen hierboven :)

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed€ 328,90€ 328,90
1MSI B450 Gaming Pro Carbon AC€ 135,-€ 135,-
1Fractal Design Define C Window€ 77,99€ 77,99
1be quiet! Dark Rock 4€ 59,99€ 59,99
2Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 130,50€ 261,-
1be quiet! Straight Power 11 550W€ 94,04€ 94,04
2Crucial MX500 2,5" 1TB€ 129,80€ 259,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.216,52

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Kappie85 2700X heeft geen 'onboard' video.
Je build is niet compact te noemen.
oa in Adobe Premiere-Pro CC is een RTX2080 goed geschikt. zou daar wel 32GB RAM bij gebruiken(qua budget kun je ook teug naar RTX2070)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappie85
Thanks @Hackus , subjectief begrip inderdaad, heb het idee dat die Fractal kast een van de kleinste kasten is die nog wel een ATX moederbord kan huisvesten. Qua geheugen heb ik nu 2x16 GB in de wenslijst gedaan, maar weet niet zeker of dat de beste geheugenoptie is. Als je advies hebt over een andere 32GB combinatie dan houd ik me aanbevolen. Dank voor de videokaart tips ik ga ze even nader bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kappie85 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 16:59:
Thanks @Hackus , subjectief begrip inderdaad, heb het idee dat die Fractal kast een van de kleinste kasten is die nog wel een ATX moederbord kan huisvesten. Qua geheugen heb ik nu 2x16 GB in de wenslijst gedaan, maar weet niet zeker of dat de beste geheugenoptie is. Als je advies hebt over een andere 32GB combinatie dan houd ik me aanbevolen. Dank voor de videokaart tips ik ga ze even nader bekijken.
Oh, moet het ATX blijven ?
Voor Ryzen heb je goede Mini-ITX, oa : pricewatch: ASRock Fatal1ty X470 Gaming-ITX/ac

in oa deze kast pricewatch: NZXT H200 Zwart

2x16GB RAM (voor je MSI bord) pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16

[ Voor 16% gewijzigd door Hackus op 03-02-2019 17:06 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappie85
Maximale diepte kast is dus leidend, voor de rest moet ik een middenweg vinden in de bovenstaande overwegingen, waaronder koeling maar ook de lengte van de videokaart zal een noodzakelijke check worden met deze Fractal (315 mm is de max met die kast dus dat wordt een uitdaging lijkt me). Mocht iemand tips hebben voor, letterlijk en figuurlijk, passende videokaarten dan houd ik me aanbevolen.

Ik vermoed dat wanneer het past ATX meer functies/kwaliteit biedt dan Mini-ITX, maar ik sluit de kleintjes niet uit. Goede ervaringen met ASRock dus ik ga je suggestie overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pporrio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:50
Je kunt eventueel een Ryzen 7 1700 overwegen. Deze is probleemloos te overclocken op 3,7GHz met de stock koeler. Dan is hij maar 10% langzamer dan een Ryzen 7 2700X, maar wel ruim €150,- goedkoper.

Bron: YouTube: Ryzen 7 1700 - $179 / RX 570 - $139 / Now THAT'S a DEAL!

Mijn platencollectie

Pagina: 1