Draadloze koptelefoon stoort en valt uit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-10 01:41
Hallo,

Ik heb recent een Sony RF855 (RF) aangeschaft omdat ik graag draadloos (en niet via bleutooth vanwege bereik en latency) wil luisteren.

Bij de eerste keer aansluiten had ik eigenlijk al last van storing, wat mogelijk kwam door alle computerkabels die er in de buurt zitten, dus ik heb de aansluiting aan de voorkant gebruikt en dat werkte iets beter.

Als het geluid hard staat (volume op koptelefoon) hoor ik een zachte ruis. Dus het volume kan niet helemaal open. Maar op het volume waar ik nagenoeg geen ruis meer hoor is het geluid wat ik wel wil horen prima hoorbaar.

Een week geleden zag ik echter, toen de computer uit stond, dat het groene lampje (wat aangeeft dat er signaal binnenkomt) aan het knipperen was, dus ik pak te koptelefoon op en krijg allemaal gekraak en geruis in een willekeurig patroon te horen.

Intussen gebruik ik de koptelefoon liever niet meer want het is niet om aan te horen. Áls die het doet (want nu werkt die helemaal niet meer) dan is het geluid verstoort en lijkt het alsof ik een soort mono geluid ontvang ipv stereo. Die storing is constant en daarom dus niet lekker om naar te luisteren. Het PC volume staat helemaal open dus daar kan het ook niet aan liggen (dat het ontvangstgeluid te zwak is).

Als ik de audio op de telefoon of een ander apparaat aansluit (dat niet in een stopcontact zit) is het geluid perfect. Ik heb dan wel eerst de stroom van de verzendunit afgehaald. Als ik tijdens de storing op de PC de audiojack in de telefoon stop dan heb ik daar ook storing. Het lijkt dus een issue met de voeding of het stroomnet.

Ik heb het idee dat het enige relatie heeft met een probleem dat ik met mijn monitor heb.
BLACKfm in "Storing (ruis) op monitor en gekraak uit speakers". Welke storing vertoont en random uitvalt (zwart scherm).

Het lijkt bijna alsof er een soort spanningsval ofzo is.

[ Voor 6% gewijzigd door BLACKfm op 03-02-2019 14:13 ]

Litebit.eu voorraad check :).