Nieuwe (grotere) monitor werkplek

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Down Under
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:30
Situatie zoals ik het nu heb is:

2x monitor HP Compaq LA2306x afm 550x333 naast elkaar gemonterd op een duo monitorarm.

Nu gebruik ik het rechter scherm als hoofdscherm, de linker is meer voor mail/pdf en dergelijke.
Programma's die hierop gebruikt worden zijn voornamelijk autocad,revit,solibri en een programma specifiek op onze buisness gericht. Alles op W10 enteprise. Videokaart is een Quadro K620 met DVI + DP1.2 aansluitingen.
Het laatste programma is verder niet in te stellen qua verschaling/lettergrootte binnen het programma zelf en is zwarte tekst op wit. Niet ideaal dus.
Nu gebruik ik om eea wat leesbaarder te maken XPExplorer met de W10 dpi fix maar is nog niet ideaal.

Nu moet de rechter dus een grote monitor worden, het is een werkomgeving dus een grote en een kleinere zal me een zorg zijn.

Ik zit nu een beetje te dubben wat het nu moet gaan worden, zit te twijfelen tussen 27 en 32 inch. Een tussenmaat zou perfect zijn maar die zijn er weinig. En dan welke resolutie te nemen.

Qua resolutie zou lijkt mij 2560x1440 (Quad HD) perfect zijn voor 27 inch terwijl voor 32 inch ik meer neig naar 3840x2160 (4K).
Nu is ook een beetje de vraag, hoe schaalt W10 hiermee. Is het beter om Quad op 150% te zetten of 4K op 200%. Het programma in kwestie is 70% tekst, de rest grafische info.

Kan iemand mij hierin van wat zinvol advies voorzien?

Alle reacties

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:14

FeaR

In GoT we trust

CEA > CAA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-01 14:40

Praetextatus

the dutch_paki

Wil je het nieuwe scherm ook op dezelfde monitor steun plaatsen?

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:30
Ik heb 2x 27" 2560x1440 en scaling staat gewoon op 100% (dus uit), geen enkel probleem.

Roomba E5 te koop

• Down Under
Praetextatus schreef op zondag 3 februari 2019 @ 13:35:
Wil je het nieuwe scherm ook op dezelfde monitor steun plaatsen?
Is wel de bedoeling. Qua constructie lijkt ie wat op deze. https://www.beugelsenmeer...wgo-bureau-arm-10-24-inch
Ik heb wel genoeg ruimte ervoor, zal een beetje uitvogelen worden qua evenwicht. Maar een 32 inch is iets meer als 2 kilo zwaarder, en komt dan zo dicht mogelijk naar het draaipunt toe. De linker kan nog een cm of 10 naar links.

• Down Under
sig69 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 13:54:
Ik heb 2x 27" 2560x1440 en scaling staat gewoon op 100% (dus uit), geen enkel probleem.
Heb je ook misschien geprobeerd wat scaling voor invloed heeft op de scherpte? Bijv een word document met kleine letters? Dit daar ik dit ene programma wat ik gebruik toch eventueel wil scalen.
En mag ik vragen welk merk/type je hebt?

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:30
Down Under schreef op zondag 3 februari 2019 @ 14:05:
[...]

Heb je ook misschien geprobeerd wat scaling voor invloed heeft op de scherpte? Bijv een word document met kleine letters? Dit daar ik dit ene programma wat ik gebruik toch eventueel wil scalen.
Nee, nooit de noodzaak voor gehad.
Geen idee, het zijn Dells en staan op m'n werk :). Kan morgen wel even kijken, maar ze zijn sowieso niet meer te koop. Bij een collega is er een stuk gegaan maar de opvolger is net zo goed.

Roomba E5 te koop

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Down Under schreef op zondag 3 februari 2019 @ 14:05:
[...]

Scaling maakt het niet per se beter. Nu heeft dat ook te maken met 't feit dat ik cleartype uit heb staan om te zorgen dat ik niet de hele dag met koppijn naar m'n scherm zit te kijken.
Persoonlijk heb ik de schurft aan scaling. Dus toen ik 4K schermen wilde hebben express gekozen voor 32" dignen, zodat ik niet hoef te scalen. Wil je 27", dan zou ik zelf op 2560x1440 blijven zitten. 4K op 27" kan wel, maar vind dat te klein om prettig te lezen.

• Down Under
Thx voor alle input. Het bevestigd wat ik een beetje dacht. Nu zijn het er 2 geworden, 27 inch (quad 2560x1440). Deze : pricewatch: Iiyama G-Master GB2730QSU-B1 Zwart

Nu bij het aansluiten, 1 zit er op displaypoort en de ander op DVI-D, als de ene op quad gezet is geeft de ander geen beeld/wazig windows achtergrond beeld met een soort vaag raster erover.
Op 1080p werken ze allebei wel maar is niet echt fraai. Beetje wazige letters.
Anyone? Videokaart zou het toch moeten kunnen trekken. https://www.pugetsystems....adro-K620-PCI-E-2GB-10572 . Andere kabel ook geprobeerd.
Pagina: 1