Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bluetooth toetsenbord/muis bij dock en 2 computers

Pagina: 1
Acties:

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-11 14:59
Ik heb sinds gisteren een Surface Go gekocht en die gebruik ik op de bank, maar kan ik ook aansluiten op mijn Dell WD15 USB-3 dock. Dat dock gebruik ik vooral i.c.m. mijn Dell laptop, zodat ik gebruik kan maken van een groot scherm, toetsenbord en muis (desktop setup). Nu wil ik diezelfde setup ook graag gebruiken i.c.m. de Surface Go.

Dat werkt op zich prima, maar mijn toetsenbord (Microsoft Modern keyboard met fingerprint) en muis (Microsoft Modern) snappen maar één bluetooth apparaat. Ik moet dus bij het wisselen steeds alles opnieuw pairen en dat is erg onhandig. Nu zat ik te denken om een kleine USB bluetooth dongle in mijn dock te plaatsen en de apparaten daarop te koppelen. Ik weet alleen niet hoe Windows omgaat met meerdere bluetooth hosts (volgens mij werkt dat niet en moet je er eentje uitschakelen in device manager).

De vraag is eigenlijk meer of de connectie op de fysieke adapter zit of dat het dan nog steeds computer-specifiek is.

Ik ben wel gehecht aan mijn keyboard/muis, dus ik zou niet graag overstappen naar een toetsenbord/muis combo met zo'n eigen dongle. Dat zal sowieso wel gaan werken, maar dan moet ik mijn toetsenbord vervangen. Deze combo vind ik er mooi uit zien (het spul staat in de woonkamer) en werkt gewoon verder fijn.

Heeft iemand vaker met dit bijltje gehakt en een goede oplossing gevonden?

[ Voor 7% gewijzigd door BugBoy op 03-02-2019 11:22 ]

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.