Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrick_86
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13-11-2023
Hallo.

Ik heb een probleem met mijn pc.

Als ik de pc opstart doet hij het eventjes. Dan begint het scherm te flikkeren en probeert hij opnieuw op te starten. Vervolgens krijg ik een zwart scherm. Hij blijft wel doordraaien.

de Specs zijn:

Asrock 970 xtreme 3
Amd fx 6300 cpu
Radeon R9 270 videokaart
samsung evo 250 gb ssd

In veilige modus kom ik er wel in en blijft hij ook gewoon draaien zonder problemen.
Tijdens een nieuwe windows installatie heb ik ook gewoon beeld. Maar zodra ik in windows zit begint het scherm weer te knipperen en word het scherm weer zwart.

Ik heb tot nu toe het volgende geprobeerd:

Pc schoonmaken en koelpasta vervangen cpu en gpu

een andere videokaart( hiermee bleef hij iets langer draaien maar gaf uiteindelijk hetzelfde resultaat, zwart scherm.

een andere cpu.

Ik heb even een filmpje gemaakt van open hardware monitor tot ie uit ging. (bij 2min 50S ongeveer)

YouTube: pc zwart scherm

De videokaart staat er nie bij zie ik . Maar die was 50 graden.

Alvast bedankt voor de hulp. Mocht er nog meer info nodig zijn dan hoor ik het graag.

gr patrick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Mijn eerste gok zou zijn dat je voeding niet meer lekker is. Heb je die al eens vervangen?

Voor een grondige troubleshoot is het handig om Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens stap voor stap door te nemen. CPU en GPU heb je al vervangen, dus een deel heb je al gedaan. Al is de kans dat je CPU het is heel klein. Zo'n ding doet 't of doet 't niet in de meeste gevallen. Zelfs bij heel warm worden gaat hij throttlen, maar tegenwoordig zouden ze dat gewoon moeten overleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrick_86
Bedankt voor de snelle reactie :) en oh ja.... ik heb nog wel een andere voeding. Maar die is nogal oud. Mijn videokaart heeft 2 van die stroomkabeltjes nodig(6 pins) en die voeding heeft er maar 1 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:54

Stronkie

Where wind is Trouble

dan zou ik die voeding sowieso niet proberen . Probeer een goede voeding te regelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrick_86
Dan zal ik een nieuwe voeding moeten bestellen. Alleen heb ik geen idee welke ik het beste kan nemen met mijn setup .

Asrock 970 xtreme 3
Amd fx 6300 cpu
Radeon R9 270 videokaart
samsung evo 250 gb ssd

Iemand enig idee welke ik het beste kan nemen?. De voeding die ik nu heb is een smart 530watt. Deze heb ik nu ongeveer een jaar of 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:51
pricewatch: be quiet! Pure Power 11 400W is al zwaar zat. Wil je wat zwaarder en betere kwaliteit dan kost het niet eens heel veel extra pricewatch: Gigabyte G750H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrick_86
thanx. ik heb de gigabyte G750H maar besteld. Nu maar hopen dat het de oplossing is . In ieder geval bedankt voor alle info tot nu toe .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrick_86
Ik heb de voeding nu vervangen maar helaas doet hij nog steeds hetzelfde. Ik kom eventjes in windows maar al snel begint het scherm te knipperen en krijg ik weer een zwart scherm. Iemand nog andere suggesties?
Pagina: 1