Kopie van time capsule halen

Pagina: 1
Acties:
  • 544 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffvr
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 24-06-2022
Goedemorgen Tweakers

Ik heb thuis voor de back ups een time capsule staan nu wil ik eigenlijk ook een externe harddisk op een veilige plaats bewaren (om bij brand niet alles kwijt te zijn) nu is mijn vraag hoe kan ik een kopie van de time capsule naar de harddisk kopiëren? of is het makkelijker om van de computers zelf een complete back up te maken naar de harddisk?

Beste antwoord (via Jeffvr op 03-02-2019 12:40)

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:07
Dat gaat supereenvoudig met het Airport configuratieprogramma zelf:

https://www.macobserver.c...s-archiving-time-capsule/

Of je kunt de USB-harde schijf toevoegen aan je Time Machine-schijven, zodat Time Machine afwisselend op de Time Capsule en de USB-schijf backups maakt. Zo splits je het risico ook.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweazer
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22-05 11:45
Ik heb zelf geen time capsule, maar volgens mij moet dit lukken:
mount de time machine (username TimeMachine, wachtwoord heb je zelf ingevuld)
mount de extra harddisk
ga naar programma's, open terminal
verifieer met 'mount -v' dat de losse harde schijf geformateerd is als apfs of hfs (niet fat32, ntfs etc)
ga naar het timemachine mountpoint (cd /Volumes/blablabla oid)
kijk met ls -al welke namen (bestanden/directories) aanwezig zijn
cp -a aap noot mies jan piet klaas /Volumes/newharddisk/

met de a optie houdt je (sym)links in stand

suc7!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1131947

Ik zou (en heb) gewoon de externe schijf als extra disk aanmelden bij de TimeMachine setup. En daar dan een reguliere backup op maken. Dan kan je die disk na verloop van tijd weer eens naar binnen halen, aankoppelen en laten bijwerken met de mutaties in je bestanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweazer
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22-05 11:45
Je kunt inderdaad ook meerdere timemachine backup devices hebben. Het manko is dan dat je twee keer zo vaak naar elke backup set moet backuppen (niet noodzakelijk met dezelfde periodiciteit).
Zelf backup ik elke computer met timemachine naar een NAS en 1 keer per maand met carbon copy cloner naar een volumebestand (met datumnaam) op disk (beide backup methodes nog eens extra voor een OS update).

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:07
Dat gaat supereenvoudig met het Airport configuratieprogramma zelf:

https://www.macobserver.c...s-archiving-time-capsule/

Of je kunt de USB-harde schijf toevoegen aan je Time Machine-schijven, zodat Time Machine afwisselend op de Time Capsule en de USB-schijf backups maakt. Zo splits je het risico ook.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudy Staal
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-03-2021
wat is op dit moment de beste vervanger voor Apple Time Capsule als het gaat om 1 apparaat met onderstaande functionaliteiten?

- vernieuwing maar dezelfde functionaliteiten: back up, time machine, opslag en router- in 1 apparaat.
- 8TB ruimte en sneller
- koppeling met orbi / WIFI 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Rudy Staal Een (Synology) NAS, het is alleen geen router maar je kan hem wel instellen als TimeCapsule met zoveel TB's als je wilt.

https://tweakers.net/netw...iOYgwVaX_3H4NA4XNPdIKpJQ-

Voor meer info/vragen zie [Synology] Vraag en antwoord - deel 3

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

@Rudy Staal het is niet handig om andermans topic te kapen, zeker niet met een vraag die weinig te maken heeft met die van de originele TS. Je beter je eigen topic aanmaken, waarin je duidelijk aangeeft wat je zoekt, wat het budget, wat je wensen en eisen zijn, en wat je zelf al gevonden hebt. Zie ook Het algemeen beleid Dit topic gaat in ieder geval op slot.

[ Voor 6% gewijzigd door Daedalus op 08-02-2021 01:16 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.