Omdat ik mijn eigen android-roms wil bouwen, heb ik extra harde schijf ruimte nodig. Er wordt geadviseerd om minimaal 150 GB vrij te hebben. Momenteel werk ik op een windows 10 laptop met windows op een redelijk moderne laptop met een virtuele Linux installatie. De SSD van deze machine is 240 GB. Dus dat is het net niet. Ik heb ook een vijf jaar AMD machine met een harde schijf van 500 GB. Met een Linux partitie van 140 GB, Dus dat wordt het ook niet. Daarnaast heb ik nog een usb-drive liggen, maar gevoelsmatig lijkt die me te traag, en hetzelfde geldt, vermoed ik, voor de synology NAS die ik heb staan. Het makkelijkste om in die AMD desktop een extra schijf te proppen. Maar eigenlijk was ik van plan die af te schrijven. Hebben jullie nog suggesties om op een gemakkelijke manier aan extra schijf ruimte te krijgen? (Een snelle USB-drive, de NAS-proberen, extra schijf in de oude machine, kijken of er een extra SSD in de laptop kan, SSD van laptop upgraden?) Een probleem wat ik ook tegenkwam is dat ik een Linux specifiek partitie nodig heb.
Het eenvoudigste is waarschijnlijk, om die oude AMD af te schrijven en de HDD daarvan in je laptop monteren (mogelijk moet je SSD naar de ruimte van je DVD-drive), daar zijn converterkits voor.
Form-factor verschil, niet mogelijk.
Form-factor verschil, niet mogelijk.
[ Voor 10% gewijzigd door Freee!! op 03-02-2019 10:31 ]
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Wellicht handig om aan te geven om welke laptops het gaat.
Naast het bij plaatsen van een extra schijf zou je natuurlijk ook je huidige schijf kunnen vervangen voor een grotere.
Zelf zou ik gewoon met een externe schijf gaan werken. Op een beetje moderne laptop zou dat voor opslag best snel moeten gaan.
Naast het bij plaatsen van een extra schijf zou je natuurlijk ook je huidige schijf kunnen vervangen voor een grotere.
Zelf zou ik gewoon met een externe schijf gaan werken. Op een beetje moderne laptop zou dat voor opslag best snel moeten gaan.
Je hebt wel wat meer nodig waarschijnlijk ergens rond de 400GB volgens de requirments.
https://source.android.com/setup/build/requirements
At least 250GB of free disk space to checkout the code and an extra 150GB to build it. If you conduct multiple builds, you will need even more space.
En dat wil je niet via usb of op een trage nas doen.
https://source.android.com/setup/build/requirements
At least 250GB of free disk space to checkout the code and an extra 150GB to build it. If you conduct multiple builds, you will need even more space.
En dat wil je niet via usb of op een trage nas doen.
Even voor de duidelijkheid, die 500GB is een harddisk in een AMD desktop machine wat niet in de laptop kan. Dus als ik het zo lees heb ik een 1 TB harddisk nodig. Is USB een optie op een snelle laptop een optie. Of moet ik mijn oude AMD toch maar in leven houden en daar de harddisk in schroeven? Mijn laptop is een Acer Aspire 5 A515-51G-55SC
Je vermeldt niet wat je budget is, maar als je serieus aan de gang wilt met datgene wat je in de topicstart vertelt, zou ik gewoon een 1TB SSD in de laptop plaatsen. Kost op dit moment vanaf €130 ongeveer.
Kijk van te voren of je laptop een sata of m.2 SSD heeft ingebouwd.
Edit: Even opgezocht, een m.2 dus.
[ Voor 20% gewijzigd door Henk007 op 03-02-2019 01:03 ]
Oeps, even over het hoofd gezien, sorry.TheMak schreef op zondag 3 februari 2019 @ 00:52:
Even voor de duidelijkheid, die 500GB is een harddisk in een AMD desktop machine wat niet in de laptop kan.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
en kijk dan ook voor de zekerheid of die ingebouwde m.2 niet 'soldered' is. of te wel niet op een normale manier te vervangen. het staat me namelijk bij dat mijn lenovo dit zowel voor de m.2 als het ram zo heeft opgelostHenk007 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 01:00:
Je vermeldt niet wat je budget is, maar als je serieus aan de gang wilt met datgene wat je in de topicstart vertelt, zou ik gewoon een 1TB SSD in de laptop plaatsen. Kost op dit moment vanaf €130 ongeveer.
of dat er wel een tweede in kan op een tweede poort.
[ Voor 4% gewijzigd door Ray op 03-02-2019 10:36 ]
nevermind. niet goed gelezen.
[ Voor 82% gewijzigd door scartissue op 03-02-2019 11:01 ]
Ik raad je in ieder geval sterk aan een SSD te gebruiken/kopen, dat maakt een enorm verschil qua build tijd. Ook voldoende RAM (8+ GB) en extra opslagruimte om CCACHE aan te zetten scheelt.
[ Voor 27% gewijzigd door P1nGu1n op 03-02-2019 17:03 ]
Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.
Je zegt dat je een 500gb hdd in je AMD machine hebt met een 140gb linux partitie, waarom maak je die partitie niet gewoon groter/maakt een nieuw station aan met de resterende GB's?
Op de windows partitie van de AMD desktop heb ik ook een virtuele Linux machine staan van 140 GB. Anyway, ik heb besloten dat ik in AMD desktop een SSD ga gooien van 1TB, met wat extra geheugen. Mijn laptop hou ik maar zoals die is, daar ga ik geen gekke dingen mee doen. Die houd ik maar waarvoor ik hem gekocht heb, simpel windows werk.
Pagina: 1