Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Windows Azure AD of lokaal win server 2016/19

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Iekozz
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 17-02 21:15
Hi allemaal,

Voor onze stichting die werkt met gedoneerde ict apparatuur ben ik aan het uitzoeken wat nu de beste manier is om ons in aanbouw zijnde erp systeem te hosten en hoe ik het meest voordelig alle diensten die microsoft aanbied bundel. Ons budget is ongeveer 300 tot 400 per maand.

Dit is wat wij nodig hebben:

- Hosting voor ons erp systeem: MVC met Asp.netCore, C#, HTML(5) JavaScript/JQuery etc etc. geschreven
(Niet door mij gemaakt)
- Een Windows server met een domein waar alle pc's onder vallen. Met een apart gedeelte voor management. Iedereen die inlogt op welke pc dan ook moet al zijn bestanden krijgen die diegene gemaakt heeft of rechten voor heeft
- Exchange server
- Office 365
- Mogelijkheid om remote te werken met alle bestanden. Wordt nu gedeeld op mega/google drive waar iedere pc bij kan.
Mogelijkheid tot uitbreiding naar een nieuwe locatie
Gaat om ~ 30 users en ook zoveel gebruikte pc's, met allemaal windows 10 1809. Er is een centos 7 pc. Die draait onze fog image server. Ik weet dat het ook met windows deployment services kan, maar dit is een stuk makkelijker op te zetten.

Wij hebben nu 35 gebruikers, die er niet elke dag zijn. Per dag ongeveer 10, paar remote. Het idee is dat we de gedoneerde ict apparatuur al op locatie kunnen inscannen en verwerken.

Voor ons dev systeem zat ik te denken aan azure functions (https://azure.microsoft.com/nl-nl/services/functions/) of aws lambada (https://docs.aws.amazon.com/lambda/latest/dg/welcome.html)

Wij krijgen via techsoup $3000 jaarlijks tegoed voor aws of $5000 per jaar voor azure. Dat lijkt mij zeker genoeg. Een complete sql server lijkt mij met eerder genoemde services niet nodig. (Gelukkig maar is echt mega duur).

Dan voor het domein en office 3654/exchange kunnen wij voor 2.50 per gebruiker per maand office 365 krijgen. Dat gaat goed dus.

Wij hebben niet echt zin om uren bezig te zijn met het instellen en managen van ad/exchange. Dat is voor een groot gedeelte al geregeld met office 365.

Rest mij alleen een paar vragen:

- Is azure ad geschikt voor een simpel domein? Geen installatie rechten of andere gekkigheid, standaard printer geïnstalleerd en toegang tot de bestanden die je nodig hebt via office 365. En alles automatisch ingelogd. Of beter lokaal alles instellen?

2: Mocht azure ad geschikt zijn, welk abbonement kan ik dan het beste nemen? Ik denk basic? Maar er is zoveel keuze.

3: Kan ik onedrive voor business ook gebruiken als gedeelde map als iemand inlogt? Met alleen die bestanden die hij/zij nodig heeft?

4: Als jullie een gouden tip hebben voor het remote (of iets anders) weten dan graag :). Maar lijkt mij dat je gewoon via je office 365 portal bij alles kan wat ook op je domein staat.

Bedankt!

Iekozz wijzigde deze reactie 03-02-2019 00:29 (3%)

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True