Inschakelen videoadapter HP laptop zonder beeld.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnflower
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 09:10
Mijn vraag
...Heb hier een laptop HP G6 serie welke geen beeld gaf, scherm was kaduuken heb deze vervangen, kleurige strepen zijn nu weg maar nog steeds geen beeld. Wat nu blijkt is dat in windows via apparaatbeheer met een externe monitor de Radeon video is uitgeschakeld en de onboard waarschijnlijk al via de bios was uitgezet. Nu probeer ik al een tijdje blind via windows + R de Radeon in te schakelen maar nog zonder resultaat.

Krijg dus helemaal geen beeld en kom dus ook niet in bios of safe mode.

Iemand nog een idee wat te proberen ?

Gr Johan.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Beste antwoord (via johnflower op 06-02-2019 00:56)

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Wat je stelt is niet mogelijk. Je kan niet zowel de IGP als de dGPU uitschakelen. Bovendien zou je ongeacht deze instelling buiten Windows wel beeld moeten hebben, want je kan beide niet hardwarematig uitschakelen via software.

Kortom, krijg je beeld via de BIOS of niet? Zo ja, mooi, Windhoos eraf knikkeren en opnieuw installeren. Zo nee, helaas. Scherm verkeerd aangesloten, aansluiting op bord defect of een ander defect component. Categorietje klikovoer.

I reject your reality and substitute my own

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Wat je stelt is niet mogelijk. Je kan niet zowel de IGP als de dGPU uitschakelen. Bovendien zou je ongeacht deze instelling buiten Windows wel beeld moeten hebben, want je kan beide niet hardwarematig uitschakelen via software.

Kortom, krijg je beeld via de BIOS of niet? Zo ja, mooi, Windhoos eraf knikkeren en opnieuw installeren. Zo nee, helaas. Scherm verkeerd aangesloten, aansluiting op bord defect of een ander defect component. Categorietje klikovoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:40
Het is me niet helemaal duidelijk:
Hoe blijkt dat de radeon video is uitgeschakeld, met een externe monitor? Dan kun je hem toch ook weer aanzetten?

[ Voor 15% gewijzigd door Tens op 03-02-2019 10:17 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnflower
Geen beeld bij opstarten, helemaal niets dus geen mogelijkheid om in de bios te komen.
Er was beeld op een externe monitor en hier is de Radeon uitgeschakeld in apparaatbeheer ( waarom ? vraag het me niet ) hierdoor is het beeld op zwart gegaan en is dat sindsdien.
Onboard video gaat volgens mij uit in de bios wanneer er een 2e videobron is en nu zijn ze dus beide uit. Windows start keurig op dat hoor je maar ergens mist een verbindinkje naar het beeld.
Externe monitor werd aangesloten daar het scherm kaduuk was ( strepen en kleurtjes )
Scherm heb ik vervangen en lijkt goed nu, er moet alleen nog ergens een knopje omgezet 😏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squatto
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-10 12:21
Maar je ziet dus wel de bios/boot up van de laptop?

Want als je ook geen beeld hebt bij het opstarten vermoed ik dat het beeldscherm van de laptop toch niet goed is aangesloten is of niet werkt.

Zie je wel beeld bij het opstarten, maar niet zodra je in Windows bent? Dan zou ik een externe monitor aansluiten en dan de beeldinstellingen in Windows controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnflower
Zie dus geen bios boot, helemaal niets behalve een mooi zwart scherm. Er was beeld op een externe monitor maar dat is verdwenen met het uitzetten van de Radeon in apparaatbeheer.
Ook een externe monitor geeft nu dus geen beeld meer.

Heb eenzelfde laptop gekocht en zal zien dat ik blind wat kan aanpassen met het voorbeeld ernaast. anders de ssd maar over naar de nieuwe en afscheid nemen.

[ Voor 25% gewijzigd door johnflower op 03-02-2019 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Dat laatste zal het gaan worden. Je vervangen scherm zal het probleem namelijk zijn. Verkeerd aangesloten, ontbrekend onderdeel, noem het. Je kan niet zowel je onboard als dGPU uit hebben. Kan gewoonweg niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:40
johnflower schreef op zondag 3 februari 2019 @ 10:41:

Scherm heb ik vervangen en lijkt goed nu, er moet alleen nog ergens een knopje omgezet 😏
Geen enkele reden om aan te nemen dat het scherm nu goed (aangesloten)is......
ok, er is dus communicatie tussen moederbord en scherm, alleen geen beeld.
Als je de lintkabeltjes weer loshaalt (ik verwacht dat daar het probleem zit btw: of kabeltjes gemold of niet goed aangesloten, backlight niet aangesloten) zou je wel weer beeld op externe monitor moeten krijgen.

[ Voor 38% gewijzigd door Tens op 03-02-2019 13:04 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnflower
SSD overgezet en eigenaar is weer blij. Ga de oude voor de fun uit elkaar halen om uit te zoeken wat het probleem is. heb ook geen idee wat ermee uitgespookt is. kabel is te vervangen en scherm is nieuw. Leuke hobby, thx allemaal voor de bijval.

Gr Johan.
Pagina: 1