Bol zending niet ontvangen, wel al betaald

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob079
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-05 13:45
Mijn vraag
27/1 heb ik 2 boeken besteld bij Bol. Betaald met een Bol cadeukaart. 29/1 check ik de status en die staat op “Bezorgd”. Ik heb echter niets ontvangen, en ook geen kaartje in de bus dat het bij buren is afgeleverd.
Via chat contact met Bol gezocht, die gaat het uitzoeken bij PostNL.
We zijn inmiddels 4 dagen verder, ik heb van Bol niets meer gehoord en daarom vandaag een mail naar de klantenservice gestuurd met bovenstaande info. Daarbij ook de naam van de persoon met wie ik een chatsessie had vermeld. Wacht nu reactie op de mail af. Wat zou ik nog meer kunnen doen?
Bij PostNL klagen heeft denk ik geen zin, ik ben immers niet de verzender.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:28
Niks, afwachten tot Bol.com een reactie stuurt. Wat je eventueel zou kunnen doen is even bellen.

Bol.com zal dit vast netjes oplossen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarsine
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-05 20:07
Waarschijnlijk zijn de boeken met brievenbuspost verstuurd (indien je geen track en trace hebt ontvangen). In dat geval is er een vertraging bij PostNL ontstaan. Komt regelmatig voor.

Zoals @Fuwor aangeeft: gewoon contact opnemen met Bol.com. Normaliter ziet men het een paar dagen aan, omdat in de tussentijd PostNL vaak toch nog bezorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• likewise
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-05 17:06
Verantwoordelijkheid ligt bij Bol. Is er een track- trace?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-07-2020

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Het onderzoek bij PostNL kan alzo 2 a 3 weken in beslag nemen, dus is het niet zo vreemd dat je nog niets gehoord hebt. Geduld is een schone zaak, dus geef het even de tijd. ;)

Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boszna
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-05 01:06
Ik heb recent ook toevallig een boek verkocht via Bol.com.
Na een paar dagen stond de status van de track en trace nog steeds op alleen ontvangen door PostNL.
Ik heb de koper gevraagd of hij het boek al ontvangen had omdat de status van de t&t niet altijd even juist is.
Het boek was toen nog niet ontvangen.

Daarna heb ik contact gehad met bol en die zijn een onderzoek gestart omdat er al een week voorbij was gegaan. Na 2 dagen werd ik gebeld dat het pakket zoek was en de koper krijgt zijn geld terug en ik als verkoper krijg gewoon betaald als normale verkoop.

Ik vind het heel netjes geregeld van Bol.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Fuwor schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 20:54:
Niks, afwachten tot Bol.com een reactie stuurt. Wat je eventueel zou kunnen doen is even bellen.

Bol.com zal dit vast netjes oplossen. ;)
Dit. Been there, done that, wordt keurig opgelost.

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Heb je de boeken bestelt bij BOL óf bij een gelieerd partnerbedrijf(je) wat óók via de website van bol.com adverteert?

Ik heb 't hier ook al wel eens mee gemaakt dat de spullen via een "partner" als geleverd stonden op de site van bol.com maar dat 't partnerbedrijf de aangeboden order nog niet eens verwerkt had. Vooral met "tegoedbonnen" en andere betaalmiddelen (airmiles?) wil dit wel eens voor wat vertraging zorgen.

[ Voor 15% gewijzigd door Will_M op 02-02-2019 21:23 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Airmiles kan je toch niet meer inleveren bij Bol?

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

pven schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 21:35:
[...]

Airmiles kan je toch niet meer inleveren bij Bol?
Volgens de site van bol.com is 't nog steeds "tijdelijk" dat je dit jaar geen airmiles in kan wisselen (al is tijdelijk natuurlijk een érg rekbaar begrip).

Op de site van airmiles.nl staan ze nmiddels inderdaad niet meer als gelieerd partner 8)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob079
Bedankt voor alle reacties! Ik heb overigens betaald met een Bol cadeaukaart, geen airmiles.
Ga nu maar rustig in een hoekje (met een ander boekje😃) zitten wachten op de reactie vanuit Bol.
Laat nog weten hoe het afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:35

LankHoar

Langharig tuig

Het onderzoek van PostNL is niet relevant voor TS. Bol heeft gewoon 30 dagen de tijd om te leveren vanaf datum aankoop. Echter heeft TS al aan de bel getrokken en hopelijk lossen ze het sneller op want het is duidelijk dat het zeer onwaarschijnlijk is dat dit pakket nog bij TS bezorgd gaat worden.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob079
Update: Gisteren telefonisch contact met klantenservice gehad, omdat ik nog steeds geen response had. Er blijkt wel al een onderzoek bij PostNL te zijn gestart, maar daarmee is bij PostNL blijkbaar iets fout gegaan. Er wordt een nieuw onderzoek gestart. Overigens blijk ik volgens de dame van de klantenservice één van de velen te zijn die de afgelopen weken hiermee te maken heeft. Wordt vervolgd..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rob079
Update: Weer contact via mail met klantenservice. Zending nog steeds niet boven water, Bol gaat het reeds betaalde bedrag terugstorten. Prima opgelost, steeds keurig en plezierig te woord gestaan of mailcontact.
Vertrouwen in een oplossing doorbBol is terecht gebleken
Mijn bestelling ga ik opnieuw doen, maar laat ik op mijn werkadres afleveren, dan moet herhaling vrijwel uitgesloten zijn. Mede-tweakers bedankt voor de input!
Topic mag een slotje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Mooi dat het is opgelost. Dit betekent echter niet meteen dat het topic op slot hoeft, zoals ook in Het algemeen beleid #topiceinde vermeld staat. ;)

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1