Mijn vraag
Ik tracht een export te doen (via de WebToffee import/export plugin) van Woocommerce producten.
Nu is het vreemde dat alles via Excel enkel werkt als er een ";" als delimiter wordt gebruikt. Is het een ",", dan worden overal quotes ("") toegevoegd en raakt Excel in de war.
Wordpress / Woocommerce staan als NL ingesteld met . als duizend, en , als decimal separator.
Het vreemde is dat het soms bij verschillende exports wisselt wat de separator is in de csv!
Ik kan nergens vinden waarom die verschilen er zijn, en hoe ik kan forceren dat ALTIJD een ";" als separator wordt gebruikt.
Voor de duidelijkheid:
Ik tracht een export te doen (via de WebToffee import/export plugin) van Woocommerce producten.
Nu is het vreemde dat alles via Excel enkel werkt als er een ";" als delimiter wordt gebruikt. Is het een ",", dan worden overal quotes ("") toegevoegd en raakt Excel in de war.
Wordpress / Woocommerce staan als NL ingesteld met . als duizend, en , als decimal separator.
Het vreemde is dat het soms bij verschillende exports wisselt wat de separator is in de csv!
Ik kan nergens vinden waarom die verschilen er zijn, en hoe ik kan forceren dat ALTIJD een ";" als separator wordt gebruikt.
Voor de duidelijkheid:
- De export wordt gebruikt om dingen in excel (via de csv) te wijzigen, en dan weer te importeren
- Er zitten speciale karakters in de omschrijving van het product. Als ik via Excel importeer en weer exporteer worden deze karakters verkloot. Enkel als ik direct de csv kan editen met Excel (dus NIET via een import), dan werkt dit wel.
- Ik heb alle mogelijke manieren al geprobeerd om een csv te exporteren, maar de speciale karakters worden elke keer gewijzigd, zodat de import niet werkt!!
- Het moet ook op een Mac werken. Dat maakt het extra complex omdat Excel (Office 365) hier GEEN import kan doen als er quotes staan: dan raakt deze compleet in de war; komma's in teksten / omschrijvingen worden als separator gezien vreemd genoeg, waardoor de volgorde van velden natuurlijk een puinhoop wordt. Dit is een extra reden om direct de CSV te kunnen wijzigen, en dat werkt alleen als er een ";" als separator wordt gebruikt...
- Ik gebruik de gratis versie van Webtoffee: hier kun je de separator niet handmatig invoeren. In de betaalde versie kan dat wel vreemd genoeg volgens de documentatie (https://www.webtoffee.com...t-plugin-for-woocommerce/)
[ Voor 11% gewijzigd door Mars Warrior op 02-02-2019 18:52 ]
Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs