[Konica Minolta Bizhub C224] Netwerkinstellingen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1177022

Topicstarter
Goedemiddag allemaal!
Wij hebben afgelopen week een 2e hands printer van Konica Minolta aangeschaft. Uiteraard getest en alles werkte prima, eenmaal mee genomen, geen voortgang mee te boeken!
Hopelijk zijn er mensen die mij kunnen helpen om de printer werkend te krijgen.

Op moment dat je hem aan zet, krijg je al vrij snel, voordat je iets kunt doen, de foutcode FA14. Uiteraard gebeld met de service desk, na een goed gesprek lijkt het te maken te hebben met het netwerk.
Logisch uiteraard, want hij staat op een nieuwe locatie! Echter, zie ik geen mogelijkheid om maar dan ook iets in de printer te doen! Als ik internet mag geloven moet ik via de zo genaamde 'administrator settings' het IP adres kunnen vervangen zodat hij op het zelfde netwerk komt (geen idee of alles wat op internet staat klopt, ik weet er heel weinig van) Alleen als ik het menu open, heb ik slechts toegang tot 2 van de menu opties (van 8 geloof ik)!?

Is er iemand die mij uit de brand kan helpen?!

Alvast heel erg bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Ding resetten naar fabrieksinstellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
johnkeates schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 17:25:
Ding resetten naar fabrieksinstellingen?
Heb ik ook telefonisch voorgesteld bij Konica Minolta, ze zeggen dat dit allen gedaan kan worden door een monteur! En de kosten natuurlijk nogal wat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mastadont
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-03 13:02
Wij gebruiken deze op een school en hebben met regelmaat een monteur nodig... Moet je dat wel willen voor thuis?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:15
Minolta goede sales mensen mindere support... kan je via het touch pannel wel in de instellingen komen of zit daar ook nog een password op? Wat je met de webGUI kan kan je ook met het touch panel.

Anders eens zoeken hoe je het admin password kan resetten. (Weet niet of het filmpje op tweakers mag wat je via google kan vinden)

[ Voor 42% gewijzigd door HKLM_ op 02-02-2019 17:40 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
De Konica Minolta Bizhub C224 is inderdaad niet bedoeld voor thuisgebruik en zal zonder onderhoudscontract best tegenvallen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
HKLM_ schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 17:35:
Minolta goede sales mensen mindere support... kan je via het touch pannel wel in de instellingen komen of zit daar ook nog een password op? Wat je met de webGUI kan kan je ook met het touch panel.

Anders eens zoeken hoe je het admin password kan resetten. (Weet niet of het filmpje op tweakers mag wat je via google kan vinden)
Ik kan wel naar de instellingen gaan, maar zie vervolgens de optie voor adminstrator instellingen niet eens, dus ik kom er niet aan toe om het password in te vullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Anoniem: 1177022 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 18:03:
[...]

Ik kan wel naar de instellingen gaan, maar zie vervolgens de optie voor adminstrator instellingen niet eens, dus ik kom er niet aan toe om het password in te vullen
Waarschijnlijk is dat via netwerkbeheer uitgeschakeld. Wat misschien nog wel het makkelijkste is (als je genoeg van netwerken weet) is een packet capture doen op de netwerk interface om te kijken wat voor netwerk dat ding denkt te hebben (subnet, vlan enz.) en dan gewoon even een lokaal netwerkje maken met precies die instellingen. Dan kan je er in elk geval bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rc5proxy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-04 09:59
default pass staat gewoon op hun support site.
https://manuals.konicaminolta.eu/bizhub-C554-C454-C364-C284-C224/EN/contents/id08-0055.html
Als dit niet werkt gewoon de verkopende partij benaderen dat ze het moeten resetten naar default of het huidige password even verklappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:17

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Anoniem: 1177022 ik heb je titel even aangepast, zodat het wat duidelijker is.
Pagina: 1