Grote afbeeldingen in topics

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 8GUS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-03 10:34

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

Topicstarter
In het Anthem topic staat sinds vandaag de volgende melding onderin"
Let op:
Let bij het plaatsen van plaatjes op de resolutie en de grootte ervan. Bij hogere resoluties kunnen ze erg groot worden wat het laden trager maakt en bandbreedte vreet voor mobiele bezoekers.
Aangezien ik vandaag wat screenshots heb gepost zonder op te letten hoe groot ze zijn, ga ik er even vanuit dat jullie hierop doelen :)

Is het tegenwoordig nog een issue over hoeveel bandbreedte er gebruikt wordt? Ga maar eens 4k streamen, dan moeten een paar afbeeldingen toch kunnen of zeg ik dan wat raars? 4g en 5g moet dat allemaal wel trekken.

Is het dan niet ook een idee om de maximale upload van images te bepreken aangezien ik ze wel gewoon kan uploaden. Of wellicht de maximale grootte van afbeeldingen in ieder geval te beperken wat betreft posten. Dat je bijv. Een melding krijgt dat je het image moet verkleinen en de te grote niet kunnen posten.

Bricks In Motion

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:05

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

25MB aan plaatjes in 1 post; ik vind het best "grof". Aangezien je ze gewoon op T.net host, kan je toch ook de grote thumbnails of een RML-tabel ervan maken?

En ja, er is vast een discussie te voeren over downstream / traffic per user maar aangezien er in IH ook gewoon topics staan van mensen die amper 6Mbit kunnen krijgen thuis, zitten die dus minimaal 13 seconden te wachten tot jouw plaatjes geladen zijn.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:55
8GUS schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 14:59:

Is het tegenwoordig nog een issue over hoeveel bandbreedte er gebruikt wordt? Ga maar eens 4k streamen, dan moeten een paar afbeeldingen toch kunnen of zeg ik dan wat raars? 4g en 5g moet dat allemaal wel trekken.
Als mensen 4k streamen dan kiezen ze daar zelf voor. En er zijn nog zat mensen die een (laag) datalimiet op mobiel hebben.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

Topicstarter
MAX3400 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 15:02:
En ja, er is vast een discussie te voeren over downstream / traffic per user maar aangezien er in IH ook gewoon topics staan van mensen die amper 6Mbit kunnen krijgen thuis, zitten die dus minimaal 13 seconden te wachten tot jouw plaatjes geladen zijn.
Prima, maar waarom wordt het dan gefaciliteerd? Laat ons dan een maximale grootte per afbeelding uploaden.

Bricks In Motion

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

8GUS schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 16:16:
[...]

Prima, maar waarom wordt het dan gefaciliteerd? Laat ons dan een maximale grootte per afbeelding uploaden.
Die is er toch? 5MB per plaatje en daarna krijg je de optie om allerlei thumbnails te copy/pasten in je topic.

In een aantal gevallen helpt het al om je eigen capture ietsjes te verlagen in "kwaliteit"; zeker als het om de impressie gaat ipv detail, haal je al een flinke winst door JPG85 te kiezen ipv JPG100 in veel programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:37

D4NG3R

kiwi

:)

[...]

Het gaat hier om een stukje gebruik(ers) gemak, er word van uit gegaan dat we allemaal slim/fatsoenlijk genoeg zijn om hier een beetje rekening mee te houden zonder dat we moeten werken met 'harde' regels. ;)

Maar goed, de bandbreedte is tegenwoordig eigenlijk het probleem niet meer, wat wel vervelend is dat veel telefoons gewoon tergend traag worden wanneer er een stuk of 30 high-res afbeeldingen in worden geladen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 8GUS

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

Topicstarter
MAX3400 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 16:19:
[...]

Die is er toch? 5MB per plaatje en daarna krijg je de optie om allerlei thumbnails te copy/pasten in je topic.

In een aantal gevallen helpt het al om je eigen capture ietsjes te verlagen in "kwaliteit"; zeker als het om de impressie gaat ipv detail, haal je al een flinke winst door JPG85 te kiezen ipv JPG100 in veel programma's.
Ze zorgen er toch voor dat ik die maximale grootte ook kan posten. Dus worden er geen harde restricties opgelegd. Wederom, faciliteer het dan niet.

En ik ga mn screens niet eerst bewerken als ik ze even snel wil posten. Als we het dan over mensen met traag internet hebben kunnen we ook een discussie voeren over mensen die geen idee hebben hoe je een afbeelding verkleint. Maar dat is even de discussie niet.

Bricks In Motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

8GUS schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 16:26:
[...]

Ze zorgen er toch voor dat ik die maximale grootte ook kan posten. Dus worden er geen harde restricties opgelegd. Wederom, faciliteer het dan niet.

En ik ga mn screens niet eerst bewerken als ik ze even snel wil posten. Als we het dan over mensen met traag internet hebben kunnen we ook een discussie voeren over mensen die geen idee hebben hoe je een afbeelding verkleint. Maar dat is even de discussie niet.
Er worden in je fotoalbum ook directe links gegeven naar diverse formaten thumbnails. Je moet sowieso een link in je post kopiëren dus dan kun je ook net zo gemakkelijk één van die linkjes gebruiken in plaats van de directe link naar het item zélf. Als mensen alsnog het volledige plaatje willen bekijken dan klikken ze er echt wel even op.

Een klein beetje rekening houden met het (overbodige) dataverbruik bij andere mensen is écht geen schande hoor :*)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:42

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

@8GUS, dus je gaat bij autofabrikanten ook klagen dat ze het faciliteren om harder dan de geldende maximum snelheid te kunnen rijden? Je mag best wat fatsoen tonen en aan andere mensen denken als je plaatjes post in een topic. Omdat de standaard weergave voor afbeeldingen iets van 800 pixels breed is, is het nergens voor nodig om iets met 8k breedte te posten. Dát is waar je rekening mee kan houden, al bij het uploaden van je plaatje zelfs. Wil je volledige screenshots posten, dan gebruik je een thumbnail en link je naar de volledige grootte.

Leuk dat jij gigabit internet hebt, maar zoals hierboven is gezegd heeft niet iedereen dat.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:21
Tja, andersom kun je ook redeneren dat mensen met de tijd mee moeten gaan en alles onder de 100 Mbit niet meer van deze tijd is.

Ik DOE het niet, maar het kan wel. :P

Ik snap TS wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

[...]

Je kunt linken naar de oversized afbeelding en een thumbnail posten (via een combinatie van url / img tags). :)

Bovendien: Mobiel gebruik neemt steeds meer toe, maar dat wil niet zeggen dat iedereen dezelfde databundel heeft. Bovendien zit niet iedereen te wachten (sic) op het laden van een oversized afbeelding terwijl een kleinere versie ook voldoet. Sommigen misschien wel, die users kun je bedienen door met een link aan je kleinere versie toe te voegen.

[ Voor 34% gewijzigd door naitsoezn op 02-02-2019 17:10 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:20

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Dit topic gaat (gelukkig) niet over een enkele moderatie, maar over algemeen beleid, ik heb de topictitel daar op aangepast.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:42

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

KnoxNL schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 17:08:
Tja, andersom kun je ook redeneren dat mensen met de tijd mee moeten gaan en alles onder de 100 Mbit niet meer van deze tijd is.

Ik DOE het niet, maar het kan wel. :P

Ik snap TS wel.
Mag je de providers eerst even een rotschop geven zodat ze hun infra landelijk updaten. Mijne doet max 18 Mbps. ;) En ik woon nou niet bepaald in een buitengebied.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

KnoxNL schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 17:08:
Mensen willen wel maar kunnen niet?

Wettelijk en besluittechnisch zit je sowieso al fout; de OESO beschouwt 256Kbit als breedband en ik dacht (nadruk) dat 10Mbit een doelstelling was voor NL voor tenminste 90% van de bevolking.

30Mbit zou de komende jaren een doelstelling zijn met hogere snelheden tot 2030: https://www.rijksoverheid...dersteunt-groei-breedband

Oftewel, neem 10Mbit als ondergrens, moeten we op de plaatjes in het topic dus een seconde of 11 wachten om het geladen te krijgen. En dat is best fors voor "illustraties" zonder direct toegevoegde waarde aan een betoog of uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Ook al heb je een degelijke pc, veel browsers vinden een pagina renderen met een shitload aan grote plaatjes ook niet lekker, dus dat is ook een argument om het niet te doen.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Als je hier op tweakers upload is het erg makkelijk om een kleinere thumbnail te plaatsen met een link er achter naar de volledige resolutie. Dat is wat mij betreft ideaal, maar het tweakers fotoboek is nou niet echt een pareltje qua UX, zeker niet op mobile.

Bandbreedte is voor PCs minder een probleem, maar niet iedereen heeft een grote databundel. Als ik op mobile zit ontwijk ik topics met veel plaatjes en dan is het nogal naar als ik zomaar 10+ plaatjes van 5mb per stuk tegenkom.

Maar wat zeker wel een probleem is, is de laadtijd van de pagina. Die word redelijk lang en zelfs op mijn desktop (i5 6500) duurt dat langer dan ik wil toegeven met veel verspringen want de plaatjes worden pas getoond wanneer ze volledig zijn ingeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

Topicstarter
Gropah schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 17:59:
Als je hier op tweakers upload is het erg makkelijk om een kleinere thumbnail te plaatsen met een link er achter naar de volledige resolutie. Dat is wat mij betreft ideaal, maar het tweakers fotoboek is nou niet echt een pareltje qua UX, zeker niet op mobile.
Dan ga ik nog een keer de faciliteerkaart spelen. Waarom dan niet meteen de voor snelheid grootst mogelijke thumbnail als default instellen. Ik ben geen ontikkelaar, maar dit is wel tweakers. Er zullen er vast ebkele zijn hier die daar niet zo'n moeite mee hebben. Dan heb je 1. Dit probleem niet meer en 2. Hoe je geen topics meer te ontwijken.
Hero of Time schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 17:04:
@8GUS, dus je gaat bij autofabrikanten ook klagen dat ze het faciliteren om harder dan de geldende maximum snelheid te kunnen rijden? Je mag best wat fatsoen tonen en aan andere mensen denken als je plaatjes post in een topic. Omdat de standaard weergave voor afbeeldingen iets van 800 pixels breed is, is het nergens voor nodig om iets met 8k breedte te posten. Dát is waar je rekening mee kan houden, al bij het uploaden van je plaatje zelfs. Wil je volledige screenshots posten, dan gebruik je een thumbnail en link je naar de volledige grootte.

Leuk dat jij gigabit internet hebt, maar zoals hierboven is gezegd heeft niet iedereen dat.
Sorry dat ik het zeg, maar dit vind ik zo'n typische opmerking hier. Moet ik me meteen weer aanpassen terwijl ik me afvraag waarom het niet meteen fatsoenlijk gereguleerd kan worden. Voor een website en forum als dit moet gebruikersgemak voorop staan. En als er dus iets gefaciliteerd wordt waarbij wij als gebruiker onnodige acties moeten doen om ons "aan te passen" omdat het anders weggemodereerd gaat worden (want dat is de volgende actie als ik dit nog een keer doe verwacht ik) dan stel ik dat graag ter discussie.

En ja, af en toe wil ik wel eens iemand inhalen op de snelweg.

Bricks In Motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Waarom het niet gefaciliteerd wordt? Waarschijnlijk omdat het technisch gezien tijd kost om iets te bouwen wat een afbeelding van een externe link kan checken op het bestandsformaat en vervolgens aan kan geven of 'ie te groot is of niet.

Er zijn legio features die interessanter zijn om te bouwen in dezelfde tijd dat dat kost om te maken ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 02-02-2019 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

8GUS schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 19:07:
[...]

Dan ga ik nog een keer de faciliteerkaart spelen. Waarom dan niet meteen de voor snelheid grootst mogelijke thumbnail als default instellen. Ik ben geen ontikkelaar, maar dit is wel tweakers.
Daar meer een feature-request dan een beleidskwestie :)

Zoals ik al zei, de mogelijkheden om hier op een gewenste manier mee om te gaan zijn er voor de gebruiker al, dus ik vraag me wel af of dit iets is waar je dev-tijd aan zou moeten willen besteden, maar als dit je insteek is dan is het in ieder geval geen beleidsvraagstuk meer ;)

[ Voor 28% gewijzigd door naitsoezn op 02-02-2019 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

naitsoezn schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 19:12:
[...]

Daar meer een feature-request dan een beleidskwestie :)
Moet het topic dan niet naar MF misschien? Heeft men daar ook meteen een stukje voor- en tegenargumenten meteen in dit topic te lezen :)

Of zijn er nog briljante personen die een custom CSS hebben om grote plaatjes te weren? Of is er misschien al een resizer (namelijk voor V&A) die iets extra's zou kunnen met images die op *twe*.net gehost worden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
8GUS schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 19:07:
Moet ik me meteen weer aanpassen
Mijn moeder zei vroeger altijd "ikke ikke ikke en de rest kan stikken" als ik dergelijke uitspraken deed. Er wordt gewoon een héél klein beetje medewerking en fatsoen van je gevraagd, meer niet. En zó'n moeite is het ook weer niet zeg, je blaast het nogal op.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 8GUS

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

Topicstarter
RobIII schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 19:32:
[...]

Mijn moeder zei vroeger altijd "ikke ikke ikke en de rest kan stikken" als ik dergelijke uitspraken deed. Er wordt gewoon een héél klein beetje medewerking en fatsoen van je gevraagd, meer niet. En zó'n moeite is het ook weer niet zeg, je blaast het nogal op.
Wederom zo'n opmerking. Ik moet me aanpassen en ik moet fatsoen tonen. Ik kom met iets waarvan ik denk dat het niet helemaal handig is en vraag of daar wellicht geen andere oplossing voor is. Ik kom zelfs met vrij redelijke suggesties en van jullie krijg ik dit.

Welke thumbnail functie moet ik van jullie gaan gebruiken dan? 234x176? Is erg klein. Of moet ik een linkje plaatsten? Wat het hele afbeelding verhaal in het forum teniet doet.

Bricks In Motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Dat is nou net de bedoeling ;)
8GUS schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 19:51:
Of moet ik een linkje plaatsten?
Dat zit er dan meteen bij; de afbeelding is klikbaar voor diegenen die je foto in volle glorie willen zien. Is win-win; het topic blijft fatsoenlijk te bekijken zonder je browser op z'n nek te helpen en je verbinding dicht te trekken of je databundel leeg te slurpen en je bent in 1 enkele klik bij de grote afbeelding maar daar kies je dan bewust voor (itt nietsvermoedend een pagina aanklikken).

En daarmee is niet gezegd dat er niet eens gekeken kan worden naar iets grotere thumbnails o.i.d. Maar het idee achter thumbnails is dus wel precies dat wat ik hierboven beschrijf.

[ Voor 11% gewijzigd door RobIII op 02-02-2019 19:55 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@8GUS Wat is er mis met de "Grote Thumbnail" link welke je vanuit Tweakers al aangeboden krijgt? Als mensen de thumbnail vervolgens aanklikken dan krijgen ze alsnog de "FULL" binnen zonder dat dat ding al direct geladen wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• juggle
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:20

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Tjonge wat een dinosaurus opmerkingen in dit topic. Plaats maar een thumbnail en toon wat fatsoen. Hahaha.

Weet je wat ook tof zou zijn? Een generieke embed link vanuit de gallery die automatisch je afbeelding verkleint naar het juiste formaat. Deze tag kan dan automatisch op basis van het device en scherm resolutie bepalen welke afbeelding moet worden ingeladen. Helemaal 2017 :)

Of je zorgt ervoor dat afbeeldingen pas ingeladen worden als je erheen scrollt.

Tweakers blij, de gebruiker blij. Responsive images heet dit en wordt in modern webdesign al een tijdje toegepast en ik denk dat dat een goede oplossing zou zijn.

Hoef je als gebruiker niet met de gallery te stoeien en heeft Tweakers volledig controle over welke afbeelding in welk scenario gebruikt wordt en voorkomt dus ook discussie zoals deze waar gebruikers dan op hun fatsoen worden gewezen.

Volgens mij vraagt de TS gewoon of er technisch een andere wijze van embedden vanuit de gallery van Tweakers kan worden geregeld. EN ja dat zou kunnen, of het echt wordt doorgevoerd is een tweede maar qua gebruiksgemak kan het vast wel een beetje handiger toch?

Just my 2 cents...

Zoek je mede papa's om gezellig mee te gamen? kijk op: fathersoftweakers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
juggle schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 20:30:

Tweakers blij, de gebruiker blij. Responsive images heet dit en wordt in modern webdesign al een tijdje toegepast en ik denk dat dat een goede oplossing zou zijn.
Dat is niet wat 'responsive' inhoudt. Responsive gaat over dat het meeschaalt met je schermgrootte of dat er andere versies ingeladen worden op basis van het device waarvan je gebruik maakt. Afbeeldingen later inladen is lazy loading.

En natuurlijk zou het fijner zijn als het allemaal automagisch zou gaan, maar dat moet dan wel eerst gebouwd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juggle

juggle

Papa, ondernemer, gamer

@Hahn Lees even die paragraaf ervoor. De of was bedoeld als: Responsive images OF afbeeldingen inladen als erheen gescrolld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hero of Time schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 17:04:

naitsoezn schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 17:08:
[...]

Je kunt linken naar de oversized afbeelding en een thumbnail posten (via een combinatie van url / img tags). :)

Bovendien: Mobiel gebruik neemt steeds meer toe, maar dat wil niet zeggen dat iedereen dezelfde databundel heeft. Bovendien zit niet iedereen te wachten (sic) op het laden van een oversized afbeelding terwijl een kleinere versie ook voldoet. Sommigen misschien wel, die users kun je bedienen door met een link aan je kleinere versie toe te voegen.
Allemaal leuk en aardig maar als Tweakers zo'n 'techsite' is dan is het volgens mij een koud kunstje ergens een script te laten draaien op de achtergrond die de afbeeldingen die zijn geuploadt automatisch aanpast aan een bepaalde resolutie bij het plaatsen van een bericht. Nu worden ze toch ook gecontroleerd?
Ook kan er een script gedraaid worden die de afbeeldingen verbergt als de bestanden een bepaalde grootte overschrijden zodat de lezer voor zichzelf kan bepalen of hij de afbeeldingen opent of niet. Dit heb ik al vaker gezien op andere sites en ik begrijp niet dat Tweakers deze optie nog niet heeft ingezet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Allemaal heel tof, het punt is dat we dat nu niet hebben. En je dus for the time being even vriendelijk verzocht wordt een klein beetje aan je medetweaker te denken. Niemand heeft gezegd dat al die zaken die je aangeeft onmogelijk zijn of nooit gemaakt zullen worden (en je bent ook écht niet de eerste die met al deze ideeën komt). Het is alleen nú dus nog "behelpen". That's all.
Verwijderd schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 20:36:
Dit heb ik al vaker gezien op andere sites en ik begrijp niet dat Tweakers deze optie nog niet heeft ingezet.
Prioriteiten. Simpel. En het is niet alsof deze site op WordPress draait en 't een kwestie is van even een plugin downloaden en aanzetten.

[ Voor 24% gewijzigd door RobIII op 02-02-2019 20:38 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
juggle schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 20:36:
@Hahn Lees even die paragraaf ervoor. De of was bedoeld als: Responsive images OF afbeeldingen inladen als erheen gescrolld wordt.
Ik zag het later, maar dan nog ontbrak er wat aan je verhaal ;) Plus dat jouw responsive suggestie alleen zou werken als mensen het Fotoalbum van Tweakers zou gebruiken, wat volgens mij minimaal 80% van de mensen niet doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:35

Compizfox

Bait for wenchmarks

RobIII schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 19:54:
[...]

Dat is nou net de bedoeling ;)
Zo klein hoeft nou ook weer niet... Hier vind ik wel dat TS een punt heeft: het zou heel wat schelen als er grotere thumbnails zouden zijn, van 500 of 800 px breed bijvoorbeeld. Die kun je (met wat JPEG-compressie) prima klein genoeg houden.

juggle schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 20:30:
Weet je wat ook tof zou zijn? Een generieke embed link vanuit de gallery die automatisch je afbeelding verkleint naar het juiste formaat. Deze tag kan dan automatisch op basis van het device en scherm resolutie bepalen welke afbeelding moet worden ingeladen. Helemaal 2017 :)
Het gaat niet zozeer om de grootte (in pixels) of de schermresolutie, maar om de bestandsgrootte.
Dat is al het geval sinds GoT de image proxy gebruikt.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juggle

juggle

Papa, ondernemer, gamer

@RobIII Je geeft aan for the time being dus ik begrijp dat aan dergelijke functies gewerkt wordt.

Ik had dan gewoon gereageerd met: Wij krijgen vaker vragen uit de community voor het makkelijker embedden van afbeeldingen. Hier wordt aan gewerkt maar voor de time being vragen wij om een thumbnail met doorklik te maken.

En dan zo'n opmerking van een mod is gewoon niet netjes:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Compizfox schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 20:42:
[...]

Zo klein hoeft nou ook weer niet... Hier vind ik wel dat TS een punt heeft: het zou heel wat schelen als er grotere thumbnails zouden zijn, van 500 of 800 px breed bijvoorbeeld.
Dat gaf ik dus ook al aan:
RobIII schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 19:54:
En daarmee is niet gezegd dat er niet eens gekeken kan worden naar iets grotere thumbnails o.i.d.
;)

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:35

Compizfox

Bait for wenchmarks

RobIII schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 20:44:
[...]

Dat gaf ik dus ook al aan:

[...]

;)
Ah sorry, overheen gelezen. :)

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
juggle schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 20:43:
@RobIII Je geeft aan for the time being dus ik begrijp dat aan dergelijke functies gewerkt wordt.
Nee, ik heb daar geen kijk op / zicht op. Ik ben geen ontwikkelaar voor T.net ;)
Maar je kunt er wel om vragen ;)

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobIII schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 20:36:
[...]

Allemaal heel tof, het punt is dat we dat nu niet hebben. En je dus for the time being even vriendelijk verzocht wordt een klein beetje aan je medetweaker te denken. Niemand heeft gezegd dat al die zaken die je aangeeft onmogelijk zijn of nooit gemaakt zullen worden (en je bent ook écht niet de eerste die met al deze ideeën komt). Het is alleen nú dus nog "behelpen". That's all.

[...]

Prioriteiten. Simpel. En het is niet alsof deze site op WordPress draait en 't een kwestie is van even een plugin downloaden en aanzetten.
Als mijn geheugen mij niet in de steek laat het is ook niet de eerste keer dat dit voorbij komt op het Tweakers forum. En dan nog had dit allang geïmplementeerd kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 20:45:
En dan nog had dit allang geïmplementeerd kunnen worden.
Says who? Jij? Heb jij zicht op wat de developers allemaal op hun bordje hebben liggen? Je hebt nogal makkelijk praten denk ik zo :>

Over mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
juggle schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 20:43:
Nee. Rob zegt alleen maar dat het er nu niet is. Dat impliceert niet direct dat er al wel aan gewerkt wordt.
En dan zo'n opmerking van een mod is gewoon niet netjes:

[...]
Ik vind zowel hier als in je 'Etiquette voor modjes'-topic dat je je veel te druk maakt over hoe modjes reageren. Ja, ze kunnen best wel hard zijn, soms ook wel eens wat te hard, maar als het goed is zijn de meeste mensen hier volwassen mensen, en moet je wel tegen een stootje kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobIII schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 20:47:
[...]

Says who? Jij? Heb jij zicht op wat de developers allemaal op hun bordje hebben liggen? Je hebt nogal makkelijk praten denk ik zo :>
Inderdaad, zeg ik. Dan tik je de Persgroep op de schouder dat je meer centen nodig hebt voor devs die dat regelen. En nogmaals, het is al veel eerder ter sprake gekomen en toen is er schijnbaar ook niets mee gedaan en dan is het nog steeds een issue. Misschien tijd om het nu wel mee te nemen in een volgende update?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 20:52:
[...]

Inderdaad, zeg ik. Dan tik je de Persgroep op de schouder dat je meer centen nodig hebt voor devs die dat regelen.
Ooooh! Dat ze daar nog niet opgekomen zijn! Tjonge, ja! Het is inderdáád heel simpel nu je 't zegt! _O_
Verwijderd schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 20:52:
En nogmaals, het is al veel eerder ter sprake gekomen en toen is er schijnbaar ook niets mee gedaan en dan is het nog steeds een issue. Misschien tijd om het nu wel mee te nemen in een volgende update?
En nogmaals: prioriteiten. Als 't nog niet opgepakt is zijn er dus klaarblijkelijk belangrijker zaken. Waarom is dat zo moeilijk te begrijpen? Of doe je 't erom?

[ Voor 45% gewijzigd door RobIII op 02-02-2019 20:55 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juggle

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Hahn schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 20:47:
[...]

Nee. Rob zegt alleen maar dat het er nu niet is. Dat impliceert niet direct dat er al wel aan gewerkt wordt.

[...]

Ik vind zowel hier als in je 'Etiquette voor modjes'-topic dat je je veel te druk maakt over hoe modjes reageren. Ja, ze kunnen best wel hard zijn, soms ook wel eens wat te hard, maar als het goed is zijn de meeste mensen hier volwassen mensen, en moet je wel tegen een stootje kunnen.
Prima man dat jij dat vindt. Wie zegt dat ik mij druk maak? Het valt mij alleen op dat iemand die met een suggestie komt ook zich wat raar behandeld voelt. Zal wel aan mij liggen en aan hem dan toch?

Ook zijn de meningen in dat topic wat verdeeld maar ik had al lang besloten om het te laten rusten. We gaan het wel zien of de mening die jij deelt door iedereen zo wordt gezien...

PS, vergeet niet dat de persgroep een breder publiek wil aantrekken met betrekking tot het geven van advies over elektronika. Vooral voor beginners en ouderen zal de community van Tweakers lastig te benaderen zijn soms.

[ Voor 10% gewijzigd door juggle op 02-02-2019 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobIII schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 20:53:
[...]

Ooooh! Dat ze daar nog niet opgekomen zijn! Tjonge, ja! Het is inderdáád heel simpel nu je 't zegt! _O_
Dat toontje hé, dat is precies Tweakers ten voeten uit. Nul komma niks aan kritiek kunnen verdragen zelfs als de oplossingen je om de oren vliegen door medeforum gebruikers. Leg mij als leek dan eens uit wat je ervoor moet doen om bij een bericht automatisch de afbeelding aan te passen aan een x resolutie alvorens het bericht geplaatst wordt op de site? Of wat er gedaan dient te worden om een afbeelding gesloten te laten zijn totdat men er zelf voor kiest de afbeelding te openen?

Gegrijp mij niet verkeerd, maar zo moeilijk kan dat troch niet zijn met alle devs die er rondlopen in de Persgroep en vrijwilligers die hier op het forum zijn. Want die kan je ook ten hulp vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Verwijderd schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 20:57:
Begrijp mij niet verkeerd, maar zo moeilijk kan dat troch niet zijn met alle devs die er rondlopen in de Persgroep en vrijwilligers die hier op het forum zijn. Want die kan je ook ten hulp vragen.
Je draaft nu een beetje door ;) Denk je nou echt dat moderators of users aan de code mogen zitten? Het is niet zo heel moeilijk om te begrijpen dat er maar beperkte resources zijn, en dat er meer feature-requests zijn dan binnen die resources passen. En nee, je wilt niet zo maar iedereen met je code laten frutselen :P dus een willekeurige vrijwilliger (waar ook de mods onder vallen) gaat geen features kunnen toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
[...]

Dat toontje hé, dat is precies Tweakers ten voeten uit.
Wiens toontje? Heb je je eigen berichten al gelezen?
Nul komma niks aan kritiek kunnen verdragen
:D _/-\o_ Are you kidding me? We hebben een hele afdeling dedicated aan feedback en dan heb ik 't nog niet eens over de vele feedbacktopics in allerlei fora.
zelfs als de oplossingen je om de oren vliegen door medeforum gebruikers.
Wélke oplossingen? Die van jou? Geld vragen aan de persgroep? Ik zie suggesties in dit topic, geen oplossingen.
Leg mij als leek dan eens uit wat je ervoor moet doen om bij een bericht automatisch de afbeelding aan te passen aan een x resolutie alvorens het bericht geplaatst wordt op de site? Of wat er gedaan dient te worden om een afbeelding gesloten te laten zijn totdat men er zelf voor kiest de afbeelding te openen?
A) ben ik, noch T.net, jou enige uitleg schuldig en B) heb ik werkelijk geen een idee; ik ben namelijk, zoals ik óók al eerder aangaf, geen developer voor T.net. En dus heb ik er geen zicht op en kan ik er geen uitspraken over doen.
Gegrijp mij niet verkeerd, maar zo moeilijk kan dat troch niet zijn met alle devs die er rondlopen in de Persgroep en vrijwilligers die hier op het forum zijn. Want die kan je ook ten hulp vragen.
Je bent ont-zet-tend naïef als je denkt dat dit in een middagje gebouwd is. En buiten T.net development kan niemand bij de code van de site (AFAIK) dus dat wordt ook lastig. Nogmaals: je hebt makkelijk praten maar zo simpel is 't dus allemaal gewoon simpelweg niet. Resources zijn eindig, prioriteiten liggen (klaarblijkelijk) elders. Zo simpel is 't. Neemt niet weg Dat betekent niet dat de vraag ernaar niet gehoord wordt (althans, ook dáár heb ik geen zicht op, maar ik weet 99% zeker dat dit op de radar staat) en dat suggesties niet welkom zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door RobIII op 04-02-2019 10:24 ]

Over mij

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hahn
[...]

Dat toontje hé, dat is precies Tweakers ten voeten uit. Nul komma niks aan kritiek kunnen verdragen zelfs als de oplossingen je om de oren vliegen door medeforum gebruikers. Leg mij als leek dan eens uit wat je ervoor moet doen om bij een bericht automatisch de afbeelding aan te passen aan een x resolutie alvorens het bericht geplaatst wordt op de site? Of wat er gedaan dient te worden om een afbeelding gesloten te laten zijn totdat men er zelf voor kiest de afbeelding te openen?

Ik ben het helemaal met je eens dat Tweakers vaak zich niet van z'n beste kant laat zien als er feedback gegeven wordt, en hier is Rob niet heel subtiel.

Maar als iemand die ook in een development-omgeving werkt snap ik zijn reacties wel: het is veel te makkelijk om te roepen "vraag gewoon even wat meer geld aan de Persgroep, joh!" of "het is allemaal niet zo moeilijk, zat mensen hier die kunnen helpen".

Tweakers zou zoveel fijner zijn als de gebruikers wat minder zouden aannemen dat alles zomaar even geregeld is, en als de modjes wat minder met gestrekt been terug in de aanval zouden gaan :+ Uiteindelijk wil iedereen hetzelfde: een betere Tweakers, alleen kan van beide kanten wat meer besef voor de andere kant geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juggle

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Hahn schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 21:05:
[...]

Ik ben het helemaal met je eens dat Tweakers vaak zich niet van z'n beste kant laat zien als er feedback gegeven wordt, en hier is Rob niet heel subtiel.

Maar als iemand die ook in een development-omgeving werkt snap ik zijn reacties wel: het is veel te makkelijk om te roepen "vraag gewoon even wat meer geld aan de Persgroep, joh!" of "het is allemaal niet zo moeilijk, zat mensen hier die kunnen helpen".

Tweakers zou zoveel fijner zijn als de gebruikers wat minder zouden aannemen dat alles zomaar even geregeld is, en als de modjes wat minder met gestrekt been terug in de aanval zouden gaan :+ Uiteindelijk wil iedereen hetzelfde: een betere Tweakers, alleen kan van beide kanten wat meer besef geen kwaad.
Nou @Hahn ik ben in positieve zin helemaal verbaasd over je antwoord :*) . Snap je nu een beetje wat ik bedoel? Uiteraard is het niet zwart-wit maar als moderator zou je soms wel iets meer kunnen meeveren met een gebruiker. Vergeet niet dat zij de site maken tot wat het is en niet altijd weten hoe het wel moet.

Daarnaast ik betaal Tweakers netjes omdat ik het nog steeds een geweldige website en community vind. Maar ik ook merk dat er een (kleine ?) tendens gaande is die ik betreur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Hahn

Aangezien dit al eerder voorbij gekomen is zou je toch zeggen dat het dan allang een keer opgepakt is en dat er wat aan gedaan is? Dat is toch logisch gedacht? En dit speelt al jaren volgens mij. Dit is niet nieuw.

Natuurlijk is het makkelijk roepen van de zijlijn mijnerzijds. Dat begrijp ik ook wel vandaar ook mijn vragen waar men op reageert dat men mij geen verantwoording schuldig is. Tja, dan houdt de discussie voor mij snel op en dan blijf ik wel naïef. Maar dan achteraf ook niet meer zeggen dat ik beter moet weten, of dat impliceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Verwijderd schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 21:10:
@Hahn

Aangezien dit al eerder voorbij gekomen is zou je toch zeggen dat het dan allang een keer opgepakt is en dat er wat aan gedaan is? Dat is toch logisch gedacht? En dit speelt al jaren volgens mij. Dit is niet nieuw.
Dat iets al eens eerder benoemd/besproken is, of zelfs meerdere keren, hoeft helemaal niks te zeggen. Waar ik werk kom ik ook vrijwel dagelijks dingen tegen waarvan ik denk "waarom hebben we dit niet allang eens verbeterd?!" en het antwoord is eigenlijk altijd: tijd, geld en (goede) developers (en designers) zijn schaars en er zijn belangrijkere zaken die meer opleveren.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:33

crisp

Devver

Pixelated

Ik begrijp (en deel) de frustratie omtrent het feit dat het fotoalbum nog steeds niet de aandacht krijgt die het nodig heeft en verdient. Als ik 1 project voor dit jaar zou mogen kiezen dan zou het een overhaul van het fotoalbum zijn. We hebben er ook de techniek voor in huis, dus dat is het probleem niet zozeer. Helaas heb ik dat ook niet voor het zeggen, maar ik doe mijn best om het wel intern onder de aandacht te blijven brengen...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juggle

juggle

Papa, ondernemer, gamer

crisp schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 21:19:
Ik begrijp (en deel) de frustratie omtrent het feit dat het fotoalbum nog steeds niet de aandacht krijgt die het nodig heeft en verdient. Als ik 1 project voor dit jaar zou mogen kiezen dan zou het een overhaul van het fotoalbum zijn. We hebben er ook de techniek voor in huis, dus dat is het probleem niet zozeer. Helaas heb ik dat ook niet voor het zeggen, maar ik doe mijn best om het wel intern onder de aandacht te blijven brengen...
Kijk nou eens dankjewel voor je verhelderende antwoord. Weet je, eerlijkheid wordt op prijs gesteld. Dit antwoord is zoveel meer waard dan alle antwoorden van de crew in dit topic. De grootste frustratie is niet eens om hoe het werkt, maar meer om hoe er met je wordt omgegaan als je de huidige functies niet goed gebruikt of de kritiek die je krijgt als probeert een verbetering te opperen.

Het is jammer dat een simpele vraag zo uit de hand loopt terwijl dat echt niet nodig is mijns inziens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@crisp Dit moet dus via "Mooie Features" en dan maar stemmen op.....? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 21:17:
[...]

Dat iets al eens eerder benoemd/besproken is, of zelfs meerdere keren, hoeft helemaal niks te zeggen. Waar ik werk kom ik ook vrijwel dagelijks dingen tegen waarvan ik denk "waarom hebben we dit niet allang eens verbeterd?!" en het antwoord is eigenlijk altijd: tijd, geld en (goede) developers (en designers) zijn schaars en er zijn belangrijkere zaken die meer opleveren.
Ongetwijfeld en ik herken ook wel wat je zegt. Maar Tweakers is onderdeel van de Persgroep. Ik neem aan dat er knappe koppen zat rondlopen en dat er budget is om zulke zaken op te lossen. Maar goed tijd zal het leren. Ik vind het achterhaald dat het tegenwoordig zo werkt op een techsite als Tweakers qua afbeeldingen. Daar verwacht ik juist net iets meer van.
crisp schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 21:19:
Het is ook omslachtig. Het werkt ook niet prettig naar hedendaagse standaarden die je bij andere websites ziet en gebruikt.
wimmel_1 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 21:25:
Waarom niet eigenlijk? Misschien dat het vuurtje dan wat aanwakkert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:33

crisp

Devver

Pixelated

wimmel_1 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 21:25:
Ik denk dat er al genoeg fotoalbum-gerelateerde feature requests in MF staan ;) Voor een community-pick heeft stemmen ook niet zo heel veel zin omdat de meeste requests (mede door de technical debt binnen de code) daarvoor veels te 'groot' zijn....

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

We gunnen jou ook wel wat vrije tijd hoor, maar.... Waneer is't nou eindelijk eens klaar? ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Will_M op 02-02-2019 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sint Juttemis :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Verwijderd schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 21:26:
[...]

Maar Tweakers is onderdeel van de Persgroep. Ik neem aan dat er knappe koppen zat rondlopen en dat er budget is om zulke zaken op te lossen.

[...]
Sorry, maar dit zijn echt dooddoeners voor een discussie.

Waarom rijd je niet in een bugatti veyron? Vraag je toch gewoon even van je baas?

Maar goed, dit is allemaal niet constructief. Ik denk dat het punt is gemaakt dat het fotoalbum beter kan en dat er ook wel consensus is dat er een beetje opgepast moet worden met het plaatsen van plaatjes in een topic. Enige wat nog rest is hopen of +1'en op ideeen die doorgevoerd kunnen worden zodat het allemaal wat lekkerder werkt, voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Gropah ik heb vragen gesteld voor meer duidelijkheid. Als men mij wegzet als naïef en 'ik ben jou geen verantwoording schuldig' kan je wat mij betreft de hele discussie opdoeken. Ik heb al aangegeven dat ik een leek ben maar iedereen incluis ik kan zien dat het fotoalbum op de schop moet, en dat is al jaren zo.

Geef een blik achter de schermen vrij en beantwoord de vragen die ik eerder stelde. Jullie, en ik scheer willens en wetens voor het gemak alle rode namen over de spreekwoordelijke kam, zijn niet constructief bezig op een enkele rode naam na. Je hoeft mij geen zaken te verwijten die ik al weet maar ik heb ook geen site te onderhouden.

Jullie willen feedback. Jullie krijgen feedback. Jullie krijgen vragen en ik krijg geen antwoorden op wat scheve vergelijkingen na. Wat wil je nu dan? Je weet al jaren dat het fotoalbum ruk is. Doe er dan wat aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 8GUS

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

Topicstarter
RobIII schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 20:36:
[...]

Maar dat zeg je niet. Er wordt hier even bot gereageerd dat ik mn fatsoen maar even moet houden terwijl ik het gebruikersgemak te sprake stel. Gebruikersgemak is niet alleen mijn gemak.

Een antwoors had ook kunnen zijn:

Heej 8GUS, die melding over de afbeeldingen hebben we erbij gezet omdat het op deze manier nu werkt. Is het perfect? Nee. Maar iets anders is er niet dus vragen we je vriendelijk om het zolang op deze manier te doen. We zullen je suggestie mee nemen.

Daar was ik tevreden mee geweest en blijkbaar is het ook wat het is nu. Prima. Maar als je zo nodig op dr man wil spelen dan begrijp ik ook meteen waar het Etiquette voor modjes topic vanaf komt.

Zou mooi zijn als daar toch eens even over nagedacht wordt. Hoe dan ook. Ik heb m'n antwoord en ik zal het de volgende keer anders aanpakken.

Edit: @crisp Dankje voor je toevoeging. Meer vroeg ik niet. Goed dat er oog voor is in ieder geval.

[ Voor 3% gewijzigd door 8GUS op 02-02-2019 22:03 ]

Bricks In Motion

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
@8GUS Ik heb heel erg het idee dat je alles wat uit een de mond "rooie" komt leest als een donderstem achter een donkere wolk. Dat is helemaal niet zo. Je leest echt dingen die er niet zijn in een toon die er niet is. Die topicwaarschuwing is ook niet meer dan dat: gewoon een heads-up. Dat is alles wat ik er van kan, en ga, zeggen want het is offtopic en verder ook weinig constructief.
Lees sommige replies "van rooien" nog eens opnieuw, maar probeer 't eens met de stem van Mario :P Misschien dat dat helpt :+ Maar neem ons dan wel nog serieus als je écht een keer op je donder krijgt :> :+

En voor degenen die teleurgesteld zijn en dachten iets anders achter vorig linkje aan te treffen: astu :> Ondergetekende rechts :>

[ Voor 58% gewijzigd door RobIII op 02-02-2019 23:21 ]

Over mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• juggle

juggle

Papa, ondernemer, gamer

@RobIII Er zijn nu 4 mensen in dit topic die vinden dat je niet zo subtiel bezig bent in je manier van antwoorden en tone of voice en toch wil je kennelijk dit niet zien. Want het ligt aan de lezer. Kom nou man.. wie houd je nu voor de gek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Misschien dat de mensen welke hier een "rood jasje" hebben ook wel eens wat posten als normale gebruiker waarbij ze dat "rode jasje" niet aan hebben en dus eigenlijk gewoon "zwart" zouden moeten zijn?

Hoe politiek (in)correct kun je zijn.... :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 13:24

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Ik vind dat de mods vrij normaal reageren en bovendien uitleggen waarom het gaat zoals het nu gaat. En ik zie enkele vrij verongelijkte users die weinig begrip kunnen opbrengen voor deze uitleg en nog net niet eisen dat voor hun eigen gebruiksgemak ter plekke het forum wordt aangepast.

Ja, er zijn altijd veel dingen die beter kunnen, maar dat geklaag wanneer er niet meteen een quick fix wordt aangeboden of dat je niet genoeg “respect” van de mods zou krijgen is ook wel weer typisch van deze tijd.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

Topicstarter
RobIII schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 22:57:
@8GUS Ik heb heel erg het idee dat je alles wat uit een de mond "rooie" komt leest als een donderstem achter een donkere wolk. Dat is helemaal niet zo. Je leest echt dingen die er niet zijn in een toon die er niet is. Die topicwaarschuwing is ook niet meer dan dat: gewoon een heads-up. Dat is alles wat ik er van kan, en ga, zeggen want het is offtopic en verder ook weinig constructief.
Lees sommige replies "van rooien" nog eens opnieuw, maar probeer 't eens met de stem van Mario :P Misschien dat dat helpt :+ Maar neem ons dan wel nog serieus als je écht een keer op je donder krijgt :> :+

En voor degenen die teleurgesteld zijn en dachten iets anders achter vorig linkje aan te treffen: astu :> Ondergetekende rechts :>

Hou toch op man. Jij antwoord toch zo? Dat doet de rest niet. Die donderstem komt van jou en jou alleen. En die kleur achter je naam doet zeker wat en daarom heb juist jij een voorbeeldfunctie en daar ben je je totaal niet bewust van.

Lees de replies van sommige zwarten maar eens opnieuw en trek je conclussies. Makkelijk omdraaien zo he?

Text is een verschrikkelijk medium waarmee je snel de fout in kunt gaan zonder context. Iets wat jij naar mijn mening niet beheerst. Geen enkele smiley die dat tegengaat.

Ik raad je aan om jou reactie (die mij triggerde) eens rustig terug te lezen en je in de denken hoe iemand met een serieuze vraag en enige constructieve feedback dit interpreteerd. Dat komt zeer vermanend over. Er zijn er in deze wereld twee die dat mogen doen en daar ben jij er geen van.

Jammer dat het zo moet op een topic dat hier niets mee te maken heeft.

Bricks In Motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je geen verdere energie moet gaan steken in zaken waar je geen energie van terugkrijgt. Dit topic is, net als veel andere topics gelijk aan deze, gedoemd te mislukken en dat ligt niet zozeer aan de gebruikers van het forum. Het is erg jammer te zien dat er een mod is die zich dermate provocerend opstelt, weinig subtiel is, weinig kritiek kan verdragen en daarbij kinderachtig is en niet constructief reageert, dat het nu niet meer gaat over wat er werkelijk toe doet: hoe en wat gaat er gebeuren aan dat fotoalbum, wat ligt er op de plank qua verbetering, wanneer valt het te verwachten, waarom duurt het zolang als er al jaren over geklaagd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:19

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Op persoonlijke note; ik heb het idee dat je de reacties van @RobIII volledig uit zijn verband rukt of negatiever leest dan ze bedoelt zijn. Daarbij helpen sommige reacties van enkelen waaronder die van jezelf hier ook niet echt mee waardoor het een welles-nietus verhaal lijkt te worden. Laten we het constructief houden en stoppen met het maken van verwijten vanuit persoonlijke frustratie waar niemand iets aan heeft.

Crisp heeft al het e.e.a. aangegeven vanuit zijn wensen waar een ieder zich denk ik wel in moet kunnen vinden toch?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Pagina: 1