Toon posts:

MacBook pro 2010 probleem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hay allemaal,

Ik heb een probleem met mijn MacBook. Zoals de titel al aangeeft is het een vrij oud model. Het gaat om de MacBook pro 15 inch medio 2010.

Ik heb de harde schijf verwijderd via Mac recovery met als doel heb "schoon" te hebben en terug naar de fabrieksinstellingen te krijgen. Ik probeerde hierna om macOS opnieuw te installeren, maar dat werkte dus niet. Nu heb ik een nog groter probleem omdat ik hem dus uit deed. Nu gaat hij naar een draaiende aardbol als ik hem ik recovery wil zetten. Dan vraagt hij naar mijn netwerk, maar dan kan ik het wachtwoord niet intikken.

Iemand enig idee wat ik nu moet doen om het weer werkende te krijgen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-09 23:14
Verwijderd schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 14:17:
Ik heb de harde schijf verwijderd via Mac recovery met als doel heb "schoon" te hebben en terug naar de fabrieksinstellingen te krijgen. Ik probeerde hierna om macOS opnieuw te installeren, maar dat werkte dus niet.
Wat lukte daar niet aan? Wat was de exacte foutmelding? Wat bedoel je met 'ik heb de schijf verwijderd'? je bedoeld gewist? Wat heb je gewist en op welke manier? Is er nog een interne schijf zichtbaar in het Schijfhulpprogramma?
Dan vraagt hij naar mijn netwerk, maar dan kan ik het wachtwoord niet intikken.
Dat is Internet Recovery. Als die niet goed laad, begin je met een NVRAM-reset: https://support.apple.com/nl-nl/HT204063

Dat hij vanzelf doorstart naar Internet Recovery geeft aan dat er geen recovery op de interne schijf (meer) staat. Dat kan vanalles betekenen.

Verder staan alle stappen uitgelegd in dit artikel: https://support.apple.com/nl-nl/HT204904

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:45

nelizmastr

Goed wies kapot

Een Mac herinstalleren doe je niet door de hele schijf te wissen, maar via de herinstallatie optie. Nu heb je de herstelpartitie en de opstartpartitie gewist waardoor hij alleen nog naar internet recovery gaat.

Je hebt twee opties: internet recovery aan de praat zien te krijgen, of een andere Mac en een usb stick gebruiken om een nieuw installatiemedium voor macOS te maken.

I reject your reality and substitute my own