Subwoofer trilling

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dathix
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 25-06-2024
Mijn vraag
Ik heb een Philips HTS 3300 surround set vorig jaar gevonden op een kamer bij mijn ouders en ben hem daarna voor ongeveer al een jaar gaan gebruiken, alleen komt er voor het laatst een tril geluid optreden uit de subwoofer bij ongeveer 40% volume. https://drive.google.com/...wzbQHCUoC9oXReBvR8VMzH_UY in deze video kan je het geluid horen. Ik heb in deze video een erg bass rijke nummer gebruikt om even te demonstreren maar dit komt ook gewoon voor bij andere nummers. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
(edit)
ik weet niet of ik dit erbij moet melden maar ik heb wel vaker de set gebruik op 100% volume voor ongeveer 1 uur lang

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb verschillende nummers geprobeerd (hetzelfde kwam terug)
ik heb de kast van de subwoofer opengehaald om te kijken wat er trilde en alles zit muurvast
ik heb de subwoofer ook buiten de kast getest (volume ging omlaag door dus te weinig luchtdruk maar hetzelfde tril geluid was er nog steeds)
Ik heb verschillende frequenties geprobeerd en van ongeveer 25hz tot 120hz verschijnt het probleem

[ Voor 6% gewijzigd door Dathix op 02-02-2019 13:17 ]

Beste antwoord (via Dathix op 02-02-2019 13:29)

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:20
Ligt eraan hoeveel vervorming je wilt horen :+

Het kan ook zijn dat ie aanloopt. Dan is ie overleden. Ik denk dat beiden een goede reden is om het te vervangen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Staat het niet gewoon te hard? Klinkt het meest als gewoon harmonische vervorming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dathix
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 25-06-2024
dat zou dus betekenen dat ik die set niet eens kan gebruiken op een volume hoger dan 40%

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Ligt eraan hoeveel vervorming je wilt horen :+

Het kan ook zijn dat ie aanloopt. Dan is ie overleden. Ik denk dat beiden een goede reden is om het te vervangen.