Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Google authenticator probleem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DAUB 2.0
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 27-03 17:05
Dag en hallo

Mijn vraag

Mijn telefoon is gereset en nu wil ik mijn authenticator instellen.

Vraagt ie om een wachtwoord en een code die in deze app word gegenereerd dit is normaal, ware het dat ik niet kan inloggen op de app???

Jammer dat ik geeen plaatje kan toevoegen dat zegt meer , maar het komt erop neer dat ik niet in de app kom ik kan ook nergens op drukken. Dit heb ik niet eerder gehad.

Iemand een idee?

Android user.

Houd hacker en jezelf buiten de deur! 8)7

tnx

Renato

...

DAUB 2.0 wijzigde deze reactie 02-02-2019 09:02 (4%)

Alle reacties

• sanzut
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 20-04 14:36

sanzut

It's always christmas time

Voor deze situatie heb je destijds herstelcodes of recoverycodes gekregen. 10 stuks, die eenmalig gemdig zijn, voor als je jezelf hebt buitengesloten

• l3art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 09:52

l3art

Moderator Mobile
DAUB 2.0 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 08:58:
Dag en hallo

Mijn vraag

Mijn telefoon is gereset en nu wil ik mijn authenticator instellen.

Vraagt ie om een wachtwoord en een code die in deze app word gegenereerd dit is normaal, ware het dat ik niet kan inloggen op de app???

Jammer dat ik geeen plaatje kan toevoegen dat zegt meer , maar het komt erop neer dat ik niet in de app kom ik kan ook nergens op drukken. Dit heb ik niet eerder gehad.

Iemand een idee?

Android user.

Houd hacker en jezelf buiten de deur! 8)7

tnx

Renato

...
Dit is precies de reden dat ik liever Authy gebruik dan Google Authenticater.

Te koop AKG Y50BT koptelefoon en een Feiyu Tech G4S gimbal

• Krypt
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 10:37
Ik heb zo'n vermoeden dat ie wel in z'n Google account komt mbv sms verificatie oid.

Google houdt online niet je tokens bij voor je Authenticator. Die moet je bij elke reset opnieuw koppelen.

https://myaccount.google....ons/two-step-verification

Donder daar je Authenticator weg met de prullenbak icoon, en voeg m opnieuw toe. Met een pc. Daar moet je een qr scannen om hem te koppelen.

En inderdaad authy kan de tokens wel opslaan.maar dan moet je m alsnog even weggooien en toevoegen in authy

Krypt wijzigde deze reactie 02-02-2019 09:19 (6%)

Pvouput live

• DAUB 2.0
Ik gebruikt het al een tijdje maar dit heb ik nooit eerder gezien.

Hij blijft als het ware hangen op een inlog scherm met de uitleg hoe het werkt.

Ik kan niets invoeren of scannen. Dus ook geen codes.

Ik heb de app al verschillende malen geinstalleerd maar ik kom er niet door , super gek dit..

Tjja en een google helpdesk sjeek het maar.

Iemand nog een idee?

• CurtPoindexter
  • Registratie: februari 2017
  • Niet online
Op je PC inloggen en dan kan je alternatieven kiezen. Als je eenmaal bent ingelogd kan je in je Google instellingen 2FA uitschakelen.

• DAUB 2.0
Het gaat niet om mijn google account maar wat bedoel je met alternatieven?

Ik wil enkel in mijn authenticator om andere services te koppelen.

Maar hij loopt niet door, ik kom er niet in.

DAUB 2.0 wijzigde deze reactie 02-02-2019 09:31 (44%)

• Krypt
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 10:37
Je hebt dus al een 1 service (Google) actief in je Authenticator? Zoals dit?

Dan is het enkel kwestie om op het plusje te drukken in de app om een nieuwe service toe te voegen.

En als je telkens bij starten uitleg krijgt hoe het werkt, dan heb je nog geen services toegevoegd. Na de tutorial krijg je dan de mogelijkheid om dat te doen.

En let wel; bij deinstalleren van de Authenticator (of reset telefoon) ben je al je ingestelde services kwijt in Authenticator! En moet je alles opnieuw toe gaan voegen

Krypt wijzigde deze reactie 02-02-2019 09:41 (38%)

Pvouput live

• DAUB 2.0
Nope kwam ik maar zover, kon ik maar een service toevoegen.

Na de tutorial gaat ie weer terug naar het scherm waar ik de hele tijd tegenaan loop.

Wat een hel dit.

OK ik kan nu scannen door de app te deinstalleren, tel opnieuw starten, app opnieuw installen en dan de tutorial.

Klein beetje gedoe maar dan heb je ook wat.

Tnx allen.

DAUB 2.0 wijzigde deze reactie 02-02-2019 10:10 (109%)

Pagina: 1

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True