Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Whatsapp

Pagina: 1
Acties:
  • 556 views

• Feenstra17
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 09-02 10:53
Mijn vraag
...hallo,

Ik heb discussie gehad met een goede bekende van mij, die ik online zag op whatsapp, ik stuurde wat maar kreeg geen response en dat is mijn vraag ook niet, maar die persoon was tot 2:00 in de nacht online, die persoon zei een aantal later geen idee ik lag te slapen?... kan dit kloppen ? Of is het gewoon keihard liegen ?... ik vroeg later laat dan eens zien met wie hebt geappt op die dag? En die persoon zegt weer koud ... je hoeft me niet te wantrouwen en ik laat je niks zie. Omdat het niet zo is🤥

Al met al vaag, als je online bent op je whatsapp ben je gwn met je mobiel bezig?
En als je slaapt gaat ie toch automatisch offline na een aantal minuten ?

Wie kan mij helpen?
Alvast bedankt !

...

• RobIII
  • Registratie: december 2001
  • Nu online

RobIII

Moderator Devschuur®

^ Romeinse 3 ja!

Doe eens gek en probeer het eens met iemand :?

Je stelt een technische vraag maar eigenlijk wil je gewoon weten met wie je liefde heeft lopen appen (of zoiets). Vraag het hem/haar dan gewoon op de man af. En als ze dat niet willen vertellen is dag hun goed recht (privacy enzo) en als je het niet vertrouwt moet je dáár misschien je conclusies op trekken ;)

RobIII wijzigde deze reactie 01-02-2019 19:26 (90%)

Flat earth is not theory, it is a diagnosis.

Over mij | Wat vervelend

• Phase
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 17:01

Phase

Supremely Insane

Lol, je maakt een account op een forum aan omdat iemand geen zin had om op dat moment een whatsapp bericht van jou te beantwoorden en je je afvraagt of de persoon nu liegt of niet. Megavet. Zeker omdat je daarna ook vraagt naar de whatsappgeschiedenis van die dag.. Hoe oud ben je, 13 of wat?

Anyhoe, inhoudelijk reagerend op jouw vraag: ik heb hier whatsapp geinstalleerd staan op mijn pc, en die draait 24/7 dus alle berichten komen ook op mijn pc binnen en direct in beeld, ik heb geen idee wat dat doet met mijn whatsapp status though, dat kan ik niet zien. Wel iets om rekening mee te houden i guess

Time is never wasted when you're wasted all the time.

• ToyotaMR2
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 22:16
Ze liegt, je wantrouwen is correct. Gewoon uitmaken en een ander zoeken.

TK: Lenzers LEW102 horloge

• polopolo150
  • Registratie: maart 2010
  • Nu online
Wel eens meegemaakt dat iemand de hele tijd online was terwijl ze sliep. Kan gebeuren.

Nintendo Switch | Xbox One S | Surface Pro 2 | Oneplus 6 64 GB | Sony KDL-40WE5 | Sony DAV-DZ340 | OnePlus Bullets Wireless | Audio-Technica ATH-M50X

• Gimmick
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 19:27
Feenstra17 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 19:16:
Mijn vraag
...hallo,

Ik heb discussie gehad met een goede bekende van mij, die ik online zag op whatsapp, ik stuurde wat maar kreeg geen response en dat is mijn vraag ook niet, maar die persoon was tot 2:00 in de nacht online, die persoon zei een aantal later geen idee ik lag te slapen?... kan dit kloppen ? Of is het gewoon keihard liegen ?... ik vroeg later laat dan eens zien met wie hebt geappt op die dag? En die persoon zegt weer koud ... je hoeft me niet te wantrouwen en ik laat je niks zie. Omdat het niet zo is🤥

Al met al vaag, als je online bent op je whatsapp ben je gwn met je mobiel bezig?
En als je slaapt gaat ie toch automatisch offline na een aantal minuten ?

Wie kan mij helpen?
Alvast bedankt !

...
Je mag mij altijd een bericht sturen, maar dat bepaalt niet OF en WANNEER ik antwoord geef.
Er kan binnen een paar seconden reactie komen, of pas overmorgen.
Zelfs mijn vrouw weet dit, of ik online sta of niet is totaal irrelevant, en als je dan durft te vragen bij wie ik dan wel gereageerd zou hebben, krijg je al een standaard 'timer' .... antwoord de volgende werkdag.

iets met privacy enzo ....

• MrJayMan
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online

MrJayMan

[subtitle is null]

het is moreel discutabel wat de TS wenst: indirect informatie afleiden uit een chat app status en daar een mening op baseren over die persoon.

echter is het ook een technische vraag: hoe werkt het updatemechanisme achter de status 'online' in whatsapp.
van dat laatste vermoed ik dat als je 's nachts gaat pissen en uit gewoonte even je telefoon unlocked (niet eens persé whatsapp opent) dit als Online wordt gezien. Niet erg betrouwbaar dus.

[signature is null]

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23:00
Kort antwoord, het gaat wel eens fout. Ook met de vinkjes. Je kunt hier weinig aan afleiden. Als zijn telefoon aan is, kan het wel gebeuren dat deze status online geeft. Dat betekent niet dat jij zelf de telefoon in zijn handen heeft.

Idem, mijn schoonmoeder zei wel eens dat we een mobiel hebben maar toch niet opnemen. Simpel, dat ik hem bij me heb betekent niet dat ik hem ook op ga nemen op dat moment.

Arunia wijzigde deze reactie 01-02-2019 22:18 (26%)

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• sjaakwortel
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 22-02 12:56

sjaakwortel

Give-A-Fuck-O-Meter

Ander voorbeeld, tijdje terug met een bepaalde whatsapp versie werden sommige berichten ook als gelezen weergegeven wanneer de ontvanger ze als notificatie op het scherm had gekregen en het scherm actief was geweest door bv een oproep.
Of inderdaad focus op whatsapp web op de computer terwijl je inderdaad niet achter je pc zit, kan allemaal.

• ToyotaMR2
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 22:16
Laten we wel wezen, alle vooroordelen en veronderstelingen voorop gestelt. Als het inderdaad om een jong stelletje gaat, en tijden van online wat twijfelachtig zijn en daarbij direct de mededeling "hoezo, wantrouw je me"... Dan zou ik toch bij mijn onderbuikgevoel blijven.

Als het echter geen stelletje is, maar iemand die interesse heeft: dan stop met dat creepy stalken.

TK: Lenzers LEW102 horloge

• fm77
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
Mijn ervaring is dat de laatst gezien status van whatsapp best goed werkt.
Lijkt me beter voor de TS om een les te leren in het niet neuzen in iemands privé leven.... En mocht dit haar/zijn vriend/vriendin zijn, is dit helemaal de verkeerde manier om het aan te pakken. Komt behoorlijk bezitterig over
Als iemand geen zin heeft om antwoord te geven is dat diegene zijn of haar goed recht.

Dit is een duidelijk voorbeeld waar het met de moderne communicatiemiddelen fout gaat.... Er wordt verwacht dat iemand meteen reageert als die online komt... En als diegene daar geen zin in heeft moet er blijkbaar een uitleg of excuus voor komen....

• Da_mage15
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 22-02 16:57
Vroeger had je voor dit soort vragen het forum van sugababes en superdudes. :-)

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA

Front verplichte underscores

Het is of een bug die we vanuit het kleine Nederland niet kunnen oplossen (instellingen - help - contact opnemen is een manier om een bug report in te dienen bij Whatsapp/Facebook), of een 1op1 iets. In beide gevallen ben ik bang dat we hier niet kunnen helpen..

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True