Van laptop scherm een monitor maken.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-10 16:57
Hallo,

Ik heb hier een acer 8390G liggen met full hd 18,4 inch scherm de laptop is al oud en ik krijg hem niet meer aan de praat. echter het scherm is helemaal gaaf en oké.

Nu zat ik wat te researchen om van dit scherm een monitor te maken, gewoon voor de leuk.. en omdat het kan?

Nou vond ik dit: https://www.banggood.com/...wefD_BwE&cur_warehouse=CN

Alleen is daar de output van niet full hd. dus dat is wat jammer.

Nu is mijn vraag aan jullie, kan iemand mij hierbij helpen? als in de zin van.. nee je kan het beter zo doen! of gebruik dit ding!

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Hier heb ik nog 1 gevonden, die ondersteunt wel full hd

https://www.grandado.com/...0SzQjkEAQYCSABEgLEtfD_BwE

Iemand ervaring, met een soort gelijk project?

Ik dacht er aan om gewoon de laptop te strippen het moederbord er uithalen en het scherm laten zitten en dan dit bordje of een soort gelijke er in te stoppen.

En dan mijn mobiel of chromecast er op aansluiten en zodoende een soort van portable tv heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-10 11:53
Jep, ik heb eens gestunt met zo'n banggood driver, het werkt .. sorta ... kinda, maar niet super. Helderheid en contrast instellingen zijn picky, je kunt het display "oversturen" waardoor je allerlei 'mooie' artifacts in je beeld krijgt.

Niet onbelangrijk is de kabel naar het LCD, die was bij de banggood kit voorbedraad en werkt zo uit de doos. Als je daar zelf wat moet gaan freubelen van de kabel die in de laptop zit is dat weer een uitdaging op zich.

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Sine schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 22:21:
Jep, ik heb eens gestunt met zo'n banggood driver, het werkt .. sorta ... kinda, maar niet super. Helderheid en contrast instellingen zijn picky, je kunt het display "oversturen" waardoor je allerlei 'mooie' artifacts in je beeld krijgt.

Niet onbelangrijk is de kabel naar het LCD, die was bij de banggood kit voorbedraad en werkt zo uit de doos. Als je daar zelf wat moet gaan freubelen van de kabel die in de laptop zit is dat weer een uitdaging op zich.
Oh, dat is dan weer jammer. wil het niet voor niks doen zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:36
Let op dat veel van die bordjes uit gaan van een led scherm. Waarschijnlijk heeft die acer een ccfl scherm met een losse inverter. En dat moet het bordje wel ondersteunen. Als dat er niet bij staat zou ik ervan uitgaan dat het niet ondersteund word.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09 11:59

SA007

Moderator Tweaking
Heb wel 's een dergelijk bordje gebruikt om een full-hd tv scherm weer werkend te krijgen, ging opzich prima.

Je moet wel 'exact' het juiste bordje hebben voor jouw scherm, de interface tussen bordje en scherm zijn redelijk standaard, maar de timings etc niet, die moeten ook goed staan.

Achtergrondverlichting is over het algemeen iets wat je zelf moet fixen (gebruik hiervoor gewoon de aansturing die bij het scherm zit, die is vaak aan de printplaat te knopen en dat werkt dan prima.
Pagina: 1