Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Hikvision NVR aansluiten op iVMS app

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Riet78
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 15-02 13:41
Ik heb twee Hikvision camera’s (een bedraad en een WiFI) welke ik altijd bekeek via de iVMS app. Dit werkte prima.
Nu ik een Hikvision DS-7604NI-K1 recorder aangeschaft en deze aangesloten op mijn router met een ethernetkabel.
De camera's heb ik via het configuratiescherm toegevoegd (via het netwerk en niet via een camera aan de NVR). Deze hebben daarna een ander ip adres gekregen.
De camera heeft ook een IP adres gekregen, maar dit zijn beide IP adressen welke beginnen met 196.168.1 ipv 196.168.0 wat mijn lokaal ip adres is.
Deze kan ik niet aanpassen.

De NVR en de Camera's zijn nu niet meer zichtbaar in SADP.
Nu lukt het me dus ook niet om de NVR te openen in de iVMS app en de camera's kan ik via deze weg ook niet meer bekijken omdat ze op de NVR zijn aangesloten.

Wie kan me helpen dit op te lossen? Ik snap niet meer wat ik verkeerd doe.

Riet78 wijzigde deze reactie 01-02-2019 15:23 (6%)

Alle reacties

• Riet78
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 15-02 13:41
Inmiddels is het me via het menu van de NVR gelukt het IP adres aan te passen en kan ik de camera in iVMS zien, maar alleen binnen het WiFi. Om Port-forwarding te doen, moet ik eerst naar de instellingen van de camera. maar als ik het ip-adres in mijn browser regel invoer, gebeurt er niets.

• Liejoek
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 02-04 09:31
Wanneer je Hikvision camera's op een NVR aansluit hangen die inderdaad in een eigen subnet. De "makkelijkste" manier om de camera's mobiel te beheren is overschakelen van iVMS4500 naar HikConnect. De DS-7604NI-K1 heeft daar voor zover ik weet ondersteuning voor.

Zo uit het hoofd is dit ongeveer de werkwijze, spreek me graag tegen mocht ik het niet helemaal correct herinneren.
- HikConnect activeren op de NVR via de SADP tool
- QR code genereren binnen de NVR interface (rechtstreeks aan scherm gekoppeld, werkt voor zover ik weet niet in de web interface) of de QR code op de behuizing van de NVR scannen (staat op de sticker op de onderkant) of op basis van het serienummer de NVR toevoegen (staat eveneens onderaan op de sticker vermeld)
- Security code invoeren die gegenereerd werd in SADP tool

Dan zou de NVR toegevoegd moeten zijn, en gelijk ook meteen de twee camera's. Tussen NVR en device wordt een P2P verbinding opgezet.

Voor toegang binnen iVMS4200 op pc kan u ook een HikConnect account toevoegen, waar dan ook meteen weer de NVR en de bijhorende camera's opduiken, dit werkt dan ook gelijk buiten het eigen netwerk.

Hoop dat dit helpt!

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True