Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgamemnonZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-06 16:25
Weet iemand of het mogelijk is om in Gmail een waarschuwing te krijgen als je naar een groot ontvangers/e-mailadressen wilt mailen? Het geldt tegenwoordig als een datalek als je veel mensen in de TO/CC hebt staan zonder dat deze elkaar kennen. Sommige e-mailprogramma's geven daarom een melding als je naar bv. meer dan 20 e-mailadressen in het TO/CC veld wilt mailen. Door die waarschuwing voorkom je dus dat je per ongeluk deze e-mailadressen niet in de BCC hebt staan.

Ik heb flink lopen zoeken, maar kan nergens vinden hoe je zoiets mogelijk maakt in Gmail. Ik zie het niet in Gmail's instellingen, ik kan er geen Gmail addon voor vinden en zoekresultaten leveren ook niks op. Dit verbaast me, want het is een erg handige functie en er worden dagelijks vast vele e-mailadressen per ongeluk niet in de BCC gezet in Gmail.

Weet iemand of dit wel kan? Of kan het simpelweg niet via de website van Gmail (NB: ik ben niet op zoek naar oplossingen via IMAP/POP3 clients)?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07 18:33
Geen idee, maar als je zorgen hebt over datalekken....dan is Gmail al een datalek op zich......

Even serieus, wat let je om een nette mailclient te gebruiken die doet wat je wilt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
valkenier schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 17:21:
Geen idee, maar als je zorgen hebt over datalekken....dan is Gmail al een datalek op zich......

Even serieus, wat let je om een nette mailclient te gebruiken die doet wat je wilt.
Wat een vreselijk non-antwoord. Zeg dan niks.

Ik zou aanraden, zoek even in de admin console misschien is er daar wat voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgamemnonZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-06 16:25
CurtPoindexter schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 17:29:
[...]
Ik zou aanraden, zoek even in de admin console misschien is er daar wat voor.
Goeie. Ik heb daar net naar gekeken, maar kan daar ook geen instellingen vinden die dit mogelijk maken.

En @valkenier het gaat niet om mijn persoonlijke e-mail (daar gebruik ik een nette e-mailclient voor ;) ), maar om e-mail bij mijn werk. Idealiter zouden we natuurlijk geen Gmail gebruiken, maar zo simpel is dat niet. Daarom dus mijn vraag of er een oplossing voor mijn probleem is in Gmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
AgamemnonZ schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 17:42:
[...]

Goeie. Ik heb daar net naar gekeken, maar kan daar ook geen instellingen vinden die dit mogelijk maken.

En @valkenier het gaat niet om mijn persoonlijke e-mail (daar gebruik ik een nette e-mailclient voor ;) ), maar om e-mail bij mijn werk. Idealiter zouden we natuurlijk geen Gmail gebruiken, maar zo simpel is dat niet. Daarom dus mijn vraag of er een oplossing voor mijn probleem is in Gmail.
Mijn antwoord is ook een beetje een non antwoord want ik weet het echt niet zeker. Maar een idee wellicht, wat zit er in de opties die gaan over “legal” zaken, zoals de verplichte signature en die andere settings? Misschien is dat de context waar deze instelling zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:23

Qwerty-273

Meukposter

Ik weet niet of je dat via de G suite aan kan passen, maar Gmail zelf kent de volgende waarschuwing:
"You have reached a limit for sending mail"
You may see this message if you send an email to a total of more than 500 recipients in a single email and or more than 500 emails in a day sent.
Via https://support.google.com/mail/answer/22839?hl=en

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07 18:33
AgamemnonZ schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 17:42:
[...]

Voor je werk zit je waarschijnlijk op een betaalde Gsuite, Google stelt daarin beter met privacy om te gaan, dan in de gratis accounts. Dat moeten we dan maar geloven. Als je werkgever voor Google heeft gekozen kun je daar moeilijk omheen. Ik vrees dat je gewoon op moet letten en een gewoonte van BCC moet maken.
Pagina: 1